Wat doe jij met je vuurwerk als je het binnen hebt?

Die van mij past er niet in, dus moet het maar bij kijken blijven... :p

Maar zonder grappen; ik zet het neer op mijn kamer, stapel het op tegen de kast (niet alsof ik binnen die 4 dagen nieuwe kleren nodig heb) en ga er een half uur naar staren.
Afhangende van hoe laat het is en hoeveel ik heb (rond 18:00 bijv) steek ik alvast 1 cake af, gewoon om even kruit te snuiven, en daarna laat ik het (indien ik ervan af kan blijven, i've got needs too) 3 dagen staan om op oudejaarsdag om 18:00 ongeveer wat af te steken, dan is iedereen meestal wel buiten bij ons.

Eerst alles uitpakken en uitstallen, daarna alles uitpakken en alles 56x in mijn handen vasthouden :p
Daarna foto's maken voor het collectie filmpje daarna alles weer terug in de verpakkingen doen en alles in een grote doos in de hoek van de kamer zetten en ook 300x naar die doos lopen om alles weer in mijn handen te houden en vooral te genieten van mijn vuurwerk :)

Ik haal het natuurlijk zo snel mogelijk op. (Dit jaar dus 's ochtend vroeg op 28 december!)
Dan zet ik het thuis netjes neer en maak er natuurlijk foto's van.
Per dag gaat het ongeveer 20 keer mijn tas in en uit, want ik kan er écht niet vanaf blijven
Dan nog drie slapeloze nachten en knallen maar!
~Flipperkip97

PS: Ik hou van dit forum, want m'n ouders worden gek van mijn "gezeur" over vuurwerk vanaf oktober.

In de winkel kijk ik na of ik alles gekregen heb. Dan in de auto gooien en naar huis. Daar zet ik rotzooi op een grote stapel bij elkaar. Dan alles mooi opstapelen en een fotootje schieten (of meerdere foto's meestal...) Dan even de rotjes van dit jaar uitproberen om te kijken of ze eindelijk al iets harder knallen (helaas niet...). Dan trek ik alle plastic eraf en stop het weer in dozen. En dan begint het grote afwachten....

Eerst alles uitstallen en wat foto's maken. Dan 1 collectiefoto proberen te maken, vervolgens alles uit pakken wat uit te pakken valt en in dozen leggen. Echt al het plastic en plakbandjes gaan er alvast af. Hoef ik daar op de dag zelf niet meer naar om te kijken.

Dan beginnen met wat doorlonten etc.

Eerst uitpakken en bewonderen, daarna toch stiekem de eerste kleine vuurwerk afsteken om te kijken of het wat is! :)

Werken, elke dag gaat er zoveel vuurwerk door mijn handen, ik vraag mij dan af of mijn bestelling er nog is. Zodra ik thuis ben controleer ik het voor de tweede keer, en kijk ik naar de grote van de producten etc. En ik maak de 31e 's ochtends een kleine stellage in mijn kamer om even de zenuwen en tijd te doden. Sinds mijn broer onder de plak zit heeft hij niks meer met vuurwerk, dus nu hoef ik niks meer te delen......

Alles in een kamer zetten. En vervolgens ben ik de eerste dagen aan het werk en zal dan ook pas 31/12 echt iets afsteken (helaas). En dan ook nog te hopen dat ik 31e vrij ben, maar daar kunnen we zelf natuurlijk ook wat aan doen :D

Meestal haal ik de 1e verkoopdag sochtends het spul. Als ik dat binnen heb en thuis ben zet ik het bij de kerstboom, ingepakt in tassen en wel. Daarna rijd ik door naar Duitsland, waar ook de nodige inkopen worden gedaan. Als we daar ook klaar zijn en thuis zijn pak ik alles uit. Ik haal de plastic kappen van de duitse potten en maak de lonten vrij. Ik bereid me helemaal voor op de 31e. Normaal deed ik dit de 31e savonds maar in de loop der jaren is het zoveel geworden dat ik het liever al klaar heb.

Vervolgens stal ik alles even mooi uit en maak ik een collectiefototje. Daarna verdeel ik alles, het grote spul laat ik in dozen zitten en het kleine spul gooi ik in schoenendozen. Dan gaat alles in de gang (waar het de laatste 3 dagen even dringen is) en gaan er een paar dekens overheen.

De 2e verkoopdag moet ik dit jaar werken, prima afleiding!

Zondags ga ik een paar dingen doorlonten, en natuurlijk om de haverklap even kijken hoe het met mijn vuurwerk is :p

De 31e (hoe verbazingwekkend ook) steek ik het af!

Eerst stal ik alles zo goed mogelijk uit. Dan urenlang bewonderen en ten slotte alles per dagdeel indelen. Al sinds mn kinderjaren doe ik het zo :D

Als ik het in de winkel krijg, en het in de auto leg, zit ik met een bigsmile in de auto:). Als ik thuis ben, alles erneer donderen en gewoon doen wat ik moet doen. Savonds na het eten als ik naar boven ga om te gamen oid, ga ik er toch maar eens bijzitten. Hmm deze is best klein, maar deze hier is keigroot! Alles een beetje neerleggen enzo, er een beetje een voorstelling bijmaken. Dit jaar voor het eerst een projectje maken, dus daar ga ik dan maar optijd mee beginnen:). Voorderest een collectie foto maken, verder een beetje na kijken en de 31e pas afsteken (niks voor de 31e, heb alleen sier:p)

Zet eerst alles mooi neer voor de fotoshoot. :)

Daarna kan ik het dagenlang sorteren, sorteren en sorteren.

Wat dat betreft is er weinig verandert. Toen ik een jaar of 8 was en mijn vader haalde een pakketje vroeg ik ook 100 keer per dag of hij het nog een keertje wilde pakken zodat ik het kon sorteren en bekijken. Ben nu 38 en doe dit nog steeds. Is alleen belachelijk veel meer ondertussen.

Zodra ik het heb opgehaald meteen uitstallen foto's maken uren en uren naar kijken en dat heerlijke verliefde gevoel gewoon krijgen. Vasthouden vasthouden en nog is vasthouden. Daarna netjes alles opruimen en na 1 uur weer alles uitstallen en weer kijken en vasthouden haha, en dat doe ik zo'n 2 dagen lang en ondertussen natuurlijk ook wat projectjes maken en alles gereed maken voor het speciale moment om 00:00. Tja zo kom ik de laatste 3 dagen van het jaar door!

Na het ophalen op de eerste verkoopdag, stal ik alles netjes uit op mijn slaapkamer en maak ik foto's van alle producten appart en een collectiefoto. En dan maar afwachten tot er afgestoken mag worden

Kussen, knuffelen, zoenen, aaien, ruiken, positioneren, foto's maken.
En nog een keer Knuffelen, aaien, ruiken, zoenen, positioneren.
verwarming aan.. sommige producten extra laten drogen..
en weer knuffelen, aaien, zoenen enzv..
Ik behandel mijn schatjes goed en dat maar liefst 3 dagen lang!
maar na 3 dagen is de liefde wel voorbij..
Dan zet ik de Fik er in!
Gelukkig ben ik zoals gewoonlijk erg lief tegen ze geweest...
en laten mijn schatjes altijd nog iets mooi's achter als de fik er in staat.
jaa en bij de 4e dag gooi ik ze meestal in de afval bak..
heerlijk wachtend tot volgendjaar om weer nieuwe schatjes ta aaien, knuffelen, zoenen, enzv

als ik het vuurwerk heb opgehaald neem ik het eerst mee naar mijn kamer om alles te sorteren en alle papier en plastic eraf te halen, dan maak ik bij de sierpotten de lontjes alvast los zodat we daar geen zorgen meer over hebben. daarna breng ik de potten weer naar beneden en stop ik al het kleine spul in een zak voor overdag enzo..... verder kijk ik wat er nieuw bijzit en wat ik al wil afsteken en dat steek ik dan meestal de zelfde dag af en verder wacht ik tot het 31 December is en misschien dat ik hier in de buurt nog kleine dingen ophaal.

wat ik doe als ik vuurwerk heb
1. op 28 december (alleen 2012) om 8:00 mijn bestelling ophalen.
2. thuis alles uitpakken en uitzoeken
3. foto`s maken en meschien op youtube zetten
4. wat doosjes openmaken kijek hoe het vuurwerk eruitziet
5. heel misschien wat voorstoken 1 of 2 dingen maar (ik steek alleen maar voor oudjaar af als ik iets nieuws heb en niet langer kan wachten)
6. alles weer in de doosjes doen en opbergen op mijn kamer omdat ik hou va nde geur van vers gekocht vuurwerk
7. er levenloos naar zitten staren totdat het 31 decomber 10:00
8. alles afsteken
9. om 12 uur `s nacts helemaal losslaan met allemaal sierpotten en knallers

Back
Bovenaan