Wanneer tuig jij de kerstboom op ?

Mijn wederhelft beweert dat de boom pas het laatste weekend van november mag komen, maar ondertussen pleurt ze de hele woonkamer vol met kerstprullaria om mij een beetje gek te maken. Daarom gok ik dat ie komende zondag staat :p

Mijn wederhelft beweert dat de boom pas het laatste weekend van november mag komen, maar ondertussen pleurt ze de hele woonkamer vol met kerstprullaria om mij een beetje gek te maken. Daarom gok ik dat ie komende zondag staat :p
Kan je beter negeren en gewoon nog wat extra’s bestellen. anders kom je tekort.

Ik heb een 8 meter hoge Fairybell voor in de vlaggenmast. Ik wilde die ook na Sinterklaas erin hangen maar mijn vrouw was aan het aandringen. En aangezien Sinterklaas toch al sinterklaas niet meer is gaat hij zondag de mast in

Ik heb een 8 meter hoge Fairybell voor in de vlaggenmast. Ik wilde die ook na Sinterklaas erin hangen maar mijn vrouw was aan het aandringen. En aangezien Sinterklaas toch al sinterklaas niet meer is gaat hij zondag de mast in

Helaas hoor ik dit steeds vaker en ik vind dat echt zo jammer.

Sinterklaas traditie hebben 'ze' afgebroken en veel mensen hebben geen zin om erop aan gekeken te worden (want ja racistisch toch?) als ze het toch vieren, dus slaan ze het maar over door vroeg(er) te beginnen met Kerst.

Maar juist om daar massaal aan toe te geven helpen wij zelf aan het laatste stukje afbrokkelen.

Terwijl ik denk dat menig Nederlander die hier opgegroeid is meer fantastische herinneringen hebben aan de goed heiligman overal in de straten en op zijn schoot met dat grote rode boek en in de klas pepernoten, liedjes uit je hoofd leren, schoentje zetten, etc, etc.

Dan men gehecht is aan verplicht gourmetten met je schoonmoeder eerste kerstdag.

Voor mij is/was het altijd Sinterklaas en Oudjaar, de hoogtepunten van December.

Het ziet er naar uit dat ik (en menig liefhebber van deze tradities) dit gewoon afgepakt ziet worden.

Misschien ga ik volgend jaar wel als vuurwerkpiet om de twee nog enigszins te kunnen combineren.

Ik heb op een paar cadeau's die ik bij de Bierschuur in Poppel wil halen al mijn Sint en kerstcadeau's al binnen.
Ik ben belachelijk vroeg dit jaar.

Back
Bovenaan