Wanneer maak jij alles klaar?

Kooien probeer ik op dezelfde dag eraf te halen als het ophalen (dus 29 december in dit geval). Alle omdozen van klein vuurwerk, cakes en boxen die nog dicht zitten met een klein kut stukje doorzichtig plakband waar je op straat vervolgens een halve minuut mee moet worstelen haal ik er ook ruim van te voren af. Doorlonten en vast tapen doe ik pas op de 31e zodat ik de vuurwerk muur niet op de 30e al hoef te ontmantelen.

Het meeste doe ik op de 31ste. Na het ophalen haal ik evt. aanwezige kooien eraf, maar dat zal dit jaar in ieder geval niet nodig zijn. Alle projecten en dubbel geschoten producten knoop ik op de 31ste aan elkaar. Soms mis ik wel de tijd dat je alle dozen moest doorlonten. Het was een hoop werk, maar niets zo fijn om tussen een stapel dozen te zitten en daar een beetje aan te prutsen. Overal stukjes tape, lontbeschermer, labels. Mis dat toch wel. Maar het stapeltje compounds om kwart voor 12 klaar zetten om te stoken is wel een een stuk sneller.

Ophalen, kooien eraf en klaarmaken. Dan paar avonden aaneen alles klaarmaken voor de show tot in de laatste uurtjes en niet te vergeten met heel veel plezier en voorpret.

Op de laatste dag,op het gemak,tot aan alle lontjes vrijmaken aan toe.
Dan staat alles gereed voor als ik er de fik in wil steken sávonds,hoef je niet te kloten in het donker.

Tussen alle ritten door probeer ik alvast eea klaar te maken. Ligt er soms een beetje aan hoe het uitkomt. Meeste toch wel pas laatste dag in de vooravond..

Ontkooien deed ik altijd op dag van afhaal meteen, kan maar gebeurd zijn. Dit jaar niet meer nodig dus denk gewoon alles op de ochtend van de 31e zoals ik normaliter mijn muurtje weer steen voor steen ging afbouwen.

Back
Bovenaan