Wanneer maak jij alles klaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
op de 31ste haal ik nooit vuurwerk. Op de 31ste ga ik altijd in de ochtend aan de eettafel zitten, top 2000 aan op de achtergrond en alles voorbereiden voor de avond. Heerlijk moment altijd al vind ik het zelf.

• Like
Waarderingen: Kees
Gelijk als ik het in huis heb. Dan kan ik gelijk alle troep weggooien en dan heb ik rust

Ontkooien ga ik dit jaar meteen doen, nadat ik alles uitgestald heb en er collectiefoto's gemaakt zijn. Dan zsm een schietvolgorde maken en alles op de 31e in de juiste volgorde klaarzetten (hoe laat precies hangt af van de uiteindelijke stooklocatie). Lontkapjes gaan er pas af als het daadwerkelijk afgestoken moet worden, puur vanwege de veiligheid.

Na de meeste tripjes, en ik moet de tijd er voor hebben. Normaal gesproken is het dan dus 1e verkoopdag namiddag/avond en anders de 2e dag ochtend dat alles van kooi ontdaan wordt. Lontjes ed maak ik pas vrij bij aansteken. Wel altijd leuk om nog een beetje muurtje te bouwen.

Na een tripje Duitsland en NL winkels denk ik dat het veelal echt de 31e is. De vreugde is natuurlijk al veel verder. Alles klaar zetten en uitpakken gebeurt vaak ook nog wel eens tijdens het stoken.

Probeer zoveel mogelijk op de eerste dag op te halen, direct alles klaar maken. Kooien eraf, overtollige rommel weggooien etc. Op de 31e einde dag gaan we echt alles klaar zetten en lontjes vrij maken etc.

Ik vind een zondag tussen de verkoopdagen echt top. Zo'n dagje extra geeft toch een hoop rust. Denk dat ik dan ook de 29ste alles klaar maak.

Ontkooien doe ik zo gauw mogelijk als ik tijd heb. Evt doorlontrn (foei!) vaak op een avond, of tussenzondag, wanneer ik geen afhaalmomenten of andere drukte heb. Lont kapjes verwijderen verschilt, soms vind ik ter bexcherming en vinden ervan fijn als kapje er tot op laatste moment op straat nog op zit. Zijdeksels van dozen snijd ik er ook altijd af trouwens, geen zin in afzwaaier. Zijn drukke dagen. Vaak ben ik oudjaarsdag wel klaar om ff te ontspannen, vervelen en zenuwpezen :D

Ontkooien doe ik zo gauw mogelijk als ik tijd heb. Evt doorlontrn (foei!) vaak op een avond, of tussenzondag, wanneer ik geen afhaalmomenten of andere drukte heb. Lont kapjes verwijderen verschilt, soms vind ik ter bexcherming en vinden ervan fijn als kapje er tot op laatste moment op straat nog op zit. Zijdeksels van dozen snijd ik er ook altijd af trouwens, geen zin in afzwaaier. Zijn drukke dagen. Vaak ben ik oudjaarsdag wel klaar om ff te ontspannen, vervelen en zenuwpezen :D
Wij zouden zondag van leven kunnen wisselen.. dan merk je maandag geen verschil. Ik doe exact hetzelfde.

Doorgaans de 30e kooien verwijderen, 31e wat dingen voorbereiden maar ik zet het altijd zoveel mogelijk met dichte dozen weg en met de lontbeschermers er nog op om de risico's zo klein mogelijk te houden. Het is een kleine moeite om de lontbeschermer van een cake te verwijderen als je hem pakt om te stoken of om de flappen van een compound even af te scheuren als het zover is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan