Wanneer maak jij alles klaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wanneer begin je met je vuurwerk stook klaar te maken ?
Dus wanneer ga je lont kapjes verwijderen, wanneer haal je dingen uit kooien en wanneer ze je alles gereed om af te steken?

Ontkooien en ontkappen probeer ik altijd zsm te doen na aankoop. Kan ik ook gelijk de omdozen en kooien wegflikkeren.

Daarom wil ik het eigenlijk ook altijd voor de 31e in huis hebben zodat oudejaarsdag 100% in het teken staat van de gezelligheid en niet van ongeplande vuurwerkstress.

Ik doe alles eigenlijk altijd last minute, die kooien altijd de 31e ergens op de dag(verschrikkelijk werk). Vuurwerk klaar zetten ook altijd vrij laat, zet alles savonds in mijn auto en zet mijn auto klaar en steek vanuit de kofferbak af zeg maar. Lontkapjes doe ik nooit voorbereiden, die gaan er af net voordat de aansteker in de buurt komt haha.

Ontkooien altijd meteen als t binnen is.
Wordt t meteen stukje compacter allemaal en lijkt het minder 😃
Lontkapjes de 30e eraf en oudjaarsdag helemaal beleven zonder teveel werk te hebben nog. Op de 31e eind vd middag zet ik het allemaal vast klaar.

Als je het erover hebt krijg je er steeds meer zin in. Kan niet snel genoeg gaan!!

Ik deed het altijd last minute.. denk dat ik komend jaar het in de ochtend van de 31e ga doen.

Dit jaar hebben weer mooi een dagje extra. Dus ik doe het lekker rustig aan.

Ik doe het altijd gelijk als ik het in huis heb. Vervolgens stel ik het altijd mooi op in de kamer. Lontkapjes gaan pas vlak voor het aansteken er af.

Probeer het toch altijd wel zsm in orde te maken.
Klaarzetten in volgorde ed.
Vind het dan heerlijk om iedere keer op de kamer te komen en het te bekijken.
Geeft een prettig gevoel zeg maar 😂

Ik haal de grootste hap op zaterdag al, dus de grote boxen en showtjes kan ik lekker op me dooie gemak zondag al voor bereiden. Maandag dan nog 2 adresjes af gaan (waarvan 1 freakactie dus dat is pas 10 uur savonds), en dinsdag dan nog 1 adresje en dan de rest van de dag genieten zonder stress.

Ontkooien doen we direct, zo snel mogelijk die zooi eraf, kan dat direct worden opgeruimd. Verder de lontkapjes doe ik vaak pas op het schietveld. Zetten we alles klaar en halen we dan alle lontkapjes eraf. Klaarzetten doen we ruim voor de 31e, alles in de auto / stookplek en dan om 0.00 alleen de auto erbij pakken.

Het liefst zo snel mogelijk nadat alles in huis is. Dit jaar maar 3 adressen dus de 28e einde van de dag is alles in huis. Kooien heb ik dit jaar geen last van, alle adressen worden de kooien er al voor ons afgehaald. De 28e in de avond de planning nog even doorlopen en beginnen met spul aan elkaar knutselen.

Een deel kan echter pas rond 00 uur op de stook locatie geprept worden

Als er kooien moeten worden verwijderd,dan is dat meestal iets wat ik doe als ik het heb gehaald.
Dan alle dozen openen/open snijden,zodat de boel evt nog kan drogen,kan ik gelijk kijken of er dingen nog moeten worden doorgelont.
Doorlonten doen ik dan meestal de dag voor O&N,alvast wat extra in stemming komen zeg maar,en geen stress op de dag zelf dat ik het miss vergeet.
Afhankelijk van waar het gevierd word,of s'middags alles klaar zetten in de gang,of in de auto mikken en verhuizen naar de locatie waar het dan gevierd word.
Waar dan afhankelijk van wanneer het afgestoken word,ook gelijk de lontjes worden vrij gemaakt.

Ontkooien etc ls het binnen is, lontkapjes vlak voordat ik het afsteek, maar dit jaar ga ik dat ook van te voren doen. Is toch altijd wel een gedoe om dat nog buiten te doen

Schema is meestal zo dat het klaarmaken pas in de late avonduurtjes plaatsvind, maarja vind ik niet zo erg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan