Wanneer beginnen jullie met het maken van een lijstje ?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ondertussen zitten we alweer in de maand september en vliegen de dagen alweer wat sneller voorbij. Nog iets wat dagen en de wintertijd gaat in waardoor de zon eerder onder gaat en het eerder donker buiten is. Dat betekend ook dat het vuurwerk dichterbij komt.

De folders van vorig jaar zullen ongetwijveld ook bij jullie ergens in de kamer rondslingeren.

Wanneer begin jij met het maken van een lijsje? Of ben je al hiermee begonnen?

Hier ben ik al mee begonnen, maar loop nog erg te twijfelen over wat ik dit jaar ga kopen en wat mijn budget wordt.

De eerste week van januari heb ik al een lijstje met producten gemaakt die ik zeker weer of dit keer echt wil hebben, daar komen tot augustus nog wel wat produkten bij en daarna bekijk ik de nieuwe produkten en vul ik daarmee mijn lijstje aan.

Ik werk ongveer ook zo, na oud en nieuw maak ik een lijst van de producten die erg goed waren en met producten die goed zijn die ik nog niet heb gehad. Vanaf dat de nieuwe producten bekend worden houd ik bij welke ik er goed vind uitzien en sommige worden dan nog later weggestreept of aangevuld als ik demo's heb gezien.

Afgelopen jaren begin ik meestal zodra de eerste winkel online ging. Dit jaar wordt het lastiger, aangezien ik nog steeds niet weet wat mijn budget is. (Werkloosheid zuigt). Maar 1 ding is wel zeker, de Dragon Line gaat er op komen, net als de Light Year. Wat waren dat een geweldige producten zeg:D

Afgelopen jaren begin ik meestal zodra de eerste winkel online ging. Dit jaar wordt het lastiger, aangezien ik nog steeds niet weet wat mijn budget is. (Werkloosheid zuigt). Maar 1 ding is wel zeker, de Dragon Line gaat er op komen, net als de Light Year. Wat waren dat een geweldige producten zeg:D

Dragon line was inderdaad echt prachtig, en een mooi prijsje:thumbup:

Zoals velen in januari gelijk een lijst gemaakt met producten die ik 100% zeker weer wil aanschaffen aan het eind van het jaar. Zo af en toe maak ik nog plannen maar ik weet ook dat het nog onzinnig is wanneer de nieuwe producten nog niet bekend zijn/ er niet bekend is wat er verkocht gaat worden in de buurt.

Ben er laast mee begonnen. Eerst het lijstje 2010/11 gepakt en weggehaald wat er zoiezo niet meer hoeft te komen. En nu de demos afwachten wat er allemaal bij komt.

Ik zoek gewoon naar de beste winkel met korting waar ik naartoe ga en als ik weet wast ze allemaal gaan verkopen ga ik pas mijn lijstje maken. Ik denk dat ik dusin November pas een lijstje ga maken.

Ook ik heb aan de hand van de afgelopen jaarwisseling een lijstje waarop staat wat ik graag nog eens terug zou hebben.. en daarna maak ik geen lijstjes meer totdat alle importeurs hun nieuwe producten online hebben staan en het liefst nadat ik wat live demo's heb gezien.

Ik maak sinds een jaar tijd GEEN lijstjes meer, ieder jaar was dit zo'n stressfactor voor mij hoe de lijst er nou uit ging zien. Tegenwoordig houd ik gewoon veel geld apart en denk ik veel na wat ik zou willen hebben en vul dat in de bestellijst.

In de zomer begin ik met een lijstje maken voor het vuurwerk uit Belgie aangezien ik daar ik de zomer naartoe ga. Voor het Nederlandse vuurwerk begin ik pas rond november wanneer de webshops weer open gaan en bijna alle nieuwe producten er zijn. Maar ik in de zomervakantie krijg ik wel al ideeen van Nederlandse producten die ik dit jaar moet hebben.

Ik kijk vanaf augustus ongeveer wat er zoal aan nieuwe producten bij komt. Dan heb ik in mijn hoofd al wel wat ik daarvan graag zou willen aanschaffen. In november begin ik dan aan echte lijstjes, hoewel het eigenlijk zinloos werk is en veel te stressvol.

Heb vandaag alvast een lijstje gemaakt,met de nieuwe producten van Rubo. Waarvan,ik ongeveer zeker van ben. De rest komt later,als de webshops weer online gaan.

Dat begon 1 januari, lag daarna maaaanden stil, en begint nu weer nou de nieuwe producten bekend worden. Het gaat in volle vaart als nieuwe producten, hun prijzen en de collecties van verkooppunten bekend zijn icm m'n eigen plannen van waar ik ben die dag der dagen.

Heb mijn lijstje al klaar, had hem de 1e Januari al klaar ;p

2x Silver Salute
2x Binkie
1x Toffe Lola

Bam, niet moeilijk doen ;D

Ben er laast mee begonnen. Eerst het lijstje 2010/11 gepakt en weggehaald wat er zoiezo niet meer hoeft te komen. En nu de demos afwachten wat er allemaal bij komt.

Afknappers heb je ook een lijst van. Heb ik aan gedacht, maar nooit aan begonnen. Meestal onthoud ik dat wel (in 99,9% vd gevallen is dat dus). Werkt dat nou hetzelfde zo'n lijstje wat er niet meer hoeft te komen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat is. Vergt toch net een andere benadering dan een lijstje wat er absoluut wél moet komen.

Hopelijk kan je uitleggen of er verschil zit in de beleving rondom de verschillende lijstjes. :bye:

Meestal heb ik tot het moment in de winkel geen definitieve lijst. In m'n hoofd weet ik altijd wat ik ongeveer wil hebben maar ik weet er in de winkel altijd weer een leuke draai aan te geven :rolleyes: Maar dat komt vooral door dat ik de laatste jaren niet meer bestel maar gewoon ga kijken in de winkel, dat vind ik veel leuker eigenlijk! Nadeel is dat je kans hebt op uitverkochte artikelen, misschien dat ik dit jaar daarom toch weer eens iets ga bestellen.

Back
Bovenaan