Wanneer beginnen bij jullie de kriebels?

in een eerdere post heb ik al wat hierover gezegd maar in nederland kan je vandaag de dag niet veel meer met je kruidkriebel op oud en nieuw na dan,maar het is mischien een idee om met of zonder hulp van een vuurwerkwinkel een stuk terrein af te huren in belgie een vergunning te regelen en met vwc members lekker te stoken

Kriebelt hier al maanden,zeker nu het ook nog eens lekker koud begint te worden.
Gisteren was echt de perfecte oudejaarsdag geweest:D

Dit jaar was het wat minder, mede omdat ik het gewoon vergat en bezig was met andere dingen.
Vorig jaar waren de kriebels echt te erg, ik had op de middag van 1 Januari mijn lijstje weer af en weer complete plannen,projecten,tekeningen etc gemaakt voor mijn vuurwerkcollectie.

Ik denk dat mijn ouders het niet zo leuk vonden met de vraag '' Hoeveel euro doneren jullie aan mijn vuurwerkfonds? ''
Hehe :)

Bij mij in het dorp heb je in september feestweek, daar kijk ik altijd erg naar uit, na de feestweek beginnen de kriebels voor oud en nieuw... Weer iets om naar uit te kijken!

Ondertussen alweer in de maand December, sinterklaas is bijna, de folders komen rustig binnen, en over een week beginnen de winkeliers demo's hier alweer.

Op momenten dat ik me bewust ben dat het bijna zover is, of dat bijvoorbeeld de meeting van Orthen eraan komt heb ik wel kriebels.

De echte spanning komt altijd pas wanneer alle keuzes gemaakt zijn, en het duidelijk is voor mij hoe de dag eruit ziet, geen stress meer alleen nog maar wachten totdat je los mag!

Over 2 weken zal ik de laatste bestellingen doen en zal alles vast staan, dan heb ik nog 2 weken om zenuwachtig te doen en slecht te slapen en dan is het alweer zover. :p

Dit jaar voor het eerst pas zeer laat me lijstje in gaan leveren *vandaag pas* omdat ik vroeger altijd weken slecht sliep :P. Vaak 2-3 dagen na ontvangst folder ging de eerste al weer terug naar de winkel :p

afgelopen nacht dus alweer slecht geslapen, begint bij mij ook weer te kriebelen. Rijbewijs nu dus de kofferbak gaat vol!! Ouders geven helemaal niets om vuurwerk, pa duikt om 9 uur zn nest in, ma blijft wel ff op (voor mij denk ik :rolleyes: , bang dat ik anders gevaarlijk bezig ben om 0:00)

Vroeger altijd op fietsje richting IJsselstein *slordige 6km voor mij* en daar met bevroren handen je lijstje komen inleveren, en dan met pa of ma je bestelling ophalen. Toen ik 16 was mocht ik gaan fietsen om het op te halen :p. Ophalen toen was fietstas vol, doos achterop tas ant stuur en dan bijna onderuit gaan door wat ijzel. Toen ik 17 was same story. Toen ik 18 was nog niet begonnen met rijlessen dus weer op de fiets richting de stad, me eerste 500grammer gekocht en DAMMN daar komt een geweld uit (was bij lancee IJsselstein, weet nie welke cake het was, aardig gewichtig V-shape blokje) En nu gaan we dit jaar helemaal los omdat ik me rijbewijs heb en de eerste 1,5 jaar met succes heb afgerond op me opleiding *als dat niet lukt word je gewoon terug geknikkerd naar 1e jaar* We gaan helemaal los dit jaar!!!!

Heb er erg veel zin in, kofferbak gaat helemaal vol :P

De kriebels zijn nu toch wel echt begonnen, dronken naar bed en toch vroeg wakker.
daarna kan ik niet meer in slaap komen omdat ik alleen maar aan het na denken ben over vuurwerk.
eigenlijk heel vervelend maar toch ook wel leuk, de dagen gaan nu zo hard.
ook word ik gek van het geknal hier in de wijk, het is echt niet normaal meer.
de hele avond en nacht hoor je overal knallen, alsof het al 31 dec is.
en dan denk ik steeds bij me zelf, wacht maar tot de 31e, dan knal ik het hardst hier in de wijk :D

Pfff ik hou het nu echt niet meer zeg s'avonds nu regelmatig geknal kan me maar met moeite inhouden,
om ook maar niet al vast te gaan knallen maar net wat k0enn zegt.
Wacht maar tot oud jaars dag kan knal ik het hardst hier in de wijk.
daarbij hoef ik nog maar 2 dagen te werken tot de dag der dagen.

Op 1 januari beginnen de kriebels voor Fallas, na Fallas beginnen de kriebels voor Malta ( volgend jaar dan ) na malta beginnen de kriebels voor een tripje naar italie en daarna weer kriebels voor oud en nieuw !

Back
Bovenaan