Wanneer begin jij met het maken van lijstjes?

Rond Augustus begin ik al met het maken van lijsten met het budget wat ik dan denk te hebben. Ik pas het elke dag aan naarmate het budget toeneemt of afneemt en de prijzen bekend worden. Rond 5 december worden de laatste invoegingen gedaan en dan gaan we reserveren:)

Ik ben rond deze tijd eigenlijk alleen bezig met het bekijken van de nieuwe producten en het bekijken van filmpjes van producten die ik nog niet heb gehad :D
Dan streep ik dingen die ik niet mooi vind weg en blijft er een heleboel over!
Begin december begin ik pas echt met het maken van lijstjes e.d. omdat ik dan ook mijn eindbudget weet...waar ik meestal toch altijd weer overheen ga :D
Denk dat ik het dit jaar heel erg moeilijk zal krijgen met al die mooie nieuwe producten zeg! De uiteindelijke keuze ligt bij mij niet alleen aan het product, maar voornamelijk ook aan de prijs/kwaliteit verhoudingen (enige uitschieters daargelaten :D)

Mijn lijst is ongeveer klaar,Wacht nog op de prijs van een artikel,Daarna is het gebeurd voor dit jaar,Qua lijstjes maken.

Ik heb mijn lijst al klaar, maarja of je die dan ook allemaal kan krijgen dat is de vraag..

Offtopic:Ik vind dat lijstje van FPM wel erg handig! Maarja, Nederlands consumenten vuurwerk hoef ik niet. Iig het heeft geen belangrijke factor in m'n lijst.

Het zou wel geweldig zijn wanneer VWC op navolging van FPM het 'automatische lijstjes Systeem' kan overnemen waarbij Illegaal(inclusief proffesioneel-) vuurwerk wordt bijgesloten! ;)

Jazeker dit meen ik serieus.
Ik begin met het maken van mijn lijstje +/- eind februari.
Eerst een beetje forumen en kijken wat mijn mede freaks allemaal hebben gedaan of meegemaakt.
En dan begin ik met mijn lijst,Meestal komen er al wat cakes op te staan die ik bijna elk jaar wel heb.
En ga ik bedenken wat voor projecten ik ga maken.

grtz
Pyromaniac 1975

Ik begin pas als de folders binnen komen en dan maak ik een heleboel lijstjes en dan ga ik pas naar de prijzen kijken enzo en ik ga dan de video's van de producten etc bekijken vind ik erg leuk om te doen. :)

ik doe het hetzelfde als 3xh,
1 januari schrijf ik alles op wat ik volgend jaar weer moet nemen.
dan eind november / december voeg ik daar nieuwe producten aan toe en vaak kan ik me op 29 december niet inhouden, en ik koop ik toch nog wat extra's

Wat zijn de lijstjes tegenwoordig nog?
7/6 jaar geleden ging ik nog fietsend door de kou om een foldertje bij een dealer te halen, die ik daarna thuis lekker ging door bladeren bij de kachel in een pyjama.
Daarna zat ik ongeveer zonder gein de hele avond door dat foldertje te bladeren.
En dan maakte ik een lijstje die de volgende dag weer werd veranderd, omdat er nog een slof kanonslagen miste en niet uitkwam met het geld.

Nu maak ik mijn lijstje wanneer de demo's voorbij zijn gekomen en ik een goede indruk heb gehad van de producten.

Ondanks dat ik altijd begin/half december me vuurwerklisjtje maak, ben ik eingelijk nu al klaar.
Ik moet alleen nog even kijken, wat Royal te bieden heeft, ik heb alleen de Edelweis opgeschreven.
Want dat vind ik een pracht cake.

Ik ben van plan bij de volgende importuers te bestellen.

Zena Nederland, maar daarvan heb ik nog geen lijstje.
Maar de Golden Kamuro, Spinning salute en de short cirquit ga ik zeker bestellen.
En ik denk dat ik het er verder ook bij laat, qua orginal Nl.
Maar dat wordt nog behoorlijk dubben en twijfelen, want Orginal Nl heeft zeer mooie cakes in het arsortiment.

Wolff.
Daar bestaat me lijstje uit: De silver salute 2X, Fire surfer, Peacock foutain, Rio de Janerio, Sniper en Hawaii.
Maar ook wel wat los spul en pijlen hoor.
O ja en van Full loaded de Barracuda.

Marijn.
Op me lijstje staat zo ie zo, Blonde Greet, Zware jongens, ADHD, Piedewiet, Nachtkracker en de Snelle Jelle en het pijlen pakket het kabinetje.

Ik wou ook Weco bestellen, maar dat heb ik eingelijk opgegeven.
Aangezien er bij mij in de buurt waarschijnlijk toch geen Weco dealer komt.
En ik steeds meer een zwaar hoofd krijgt van de prijzen.
En je kan dan net zo goed gaan buurten in Duitsland.

Wel heb ik een besluit genomen, ik ga gene cakes mee kopen in Belgie kopen.
Want hier in Nederland is zo vele moois te koop.:D
Ja oke, twee cakes wel, de dag en de nacht paraschute pot van Orginal belgie.
Want die zijn super. (En ja hoor komt ie weer met zijn paraschute potten)

Die nacht paraschute pot kan je ook bij zena nederland kopen sigaartje.. maar diezijn erg mooi idd.

Ik ben nu een beetje begonnen met noteren van producten, zal nog wel een hoop veranderd en gewisseld worden om de show samen te stellen en moet van sommige importeurs nog de nieuwe producten zien en of filmpjes. en van sommige bezoek ik nog een demo voordat ik definitief bestel. oja en ik moet genoeg korting krijgen als we voor 2000 bestellen wil zeker voor 30% gratis vuurwerk uit mogen zoeken, anders rijd ik naar een ander.

ik had die parachutepot ook vorig jaar van zena.

erg mooi vond ik dat. hij schiet in snel tempo een hele batterij van die lichtkogels de lucht in aan parachutjes:)

Meestal ga ik al rond deze tijd kijken... wat voor nieuwe producten, spreken ze mij aan, past het in het budget...

Alles wat me dan bevalt, zet ik op het lijstje.. I luv Excel!! :D

Bij wolff wil ik dit jaar het volgende halen:
Battle, Hawaii, Stars over Paris, Silver Salute, Overload, Caesar en de Fire pijlen

Pro-line:
Coloured Peonies, Thunder Salvo, Yellow Caps, Coco Magnolia, Airy Fairy, Lemon & Pink one, Vulcano

Broekhoff:
Clouds of Thunder, Heavenly Red, Heavenly Willow, Crackle Clouds, Crackle Crosette, Skies of Blink

Diamond:
Spider, Buffalo, Roman Candle Barrage

Eind September, begin oktober komen mijn eerste dingetjes op papier. Dan kom ik natuurlijk altijd boven budget uit. Dus dan is even wat dingen wegstrepen en met de prijzen van het aankomende jaar vergelijken enz. enz. :D

Altijd in september, al voordat de nieuwe producten bekend gemaakt zijn. Ik maar steeds weer lijstjes, en kijk welke het beste is. Wanneer de nieuwe producten bekend zijn voeg ik die toe op het lijstje, want ik plan 120 euro in voor nieuwe producten.

Back
Bovenaan