Waarschijnlijk mijn laatste seizoen hierzo! :(

Beste Vuurwerkvrienden,

Ik heb van een aantal mensen een berichtje ontvangen waarin zij zich afvroegen wat er met mij aan de hand is, aangezien ik al een tijdje niet op het forum te vinden ben. Daarom dat ik jullie, voor degene die het zich kan interesseren, even wil inlichten.

Een aantal mensen onder ons weet al dat ik sinds begin dit jaar afgekeurd thuis zit. De laatste tijd is het met mijn gezondheid slechter en slechter aan het gaan, er zijn een aantal diagnoses gesteld die ik hier niet wil vermelden, alleen dat je hier bepaald niet vrolijk van wordt, verre van dat.

Hoe dan ook, door mijn gezondheid maar ook vanwege enorme financiële problemen die daardoor zijn ontstaan, is het zelfs zo dat ik nu sinds 27 jaar zelfs schulden heb gemaakt. Het is helaas zo erg dat ik nog niet eens in staat ben om iets te kopen en als ik al iets zou kunnen kopen dan zal dat hooguit iets van een tientje zijn. Erger nog, het vuurwerk dat ik nog had, wat ik ieder jaar altijd opzij leg, heb ik ook zelfs nog moeten verkopen. Tel daarbij ook nog eens op dat dit wellicht het laatste jaar is dat wij het officieel mogen afsteken (het kon niet op een nog slechtere moment komen) dan snappen jullie wellicht waarom ik mij hier dus niet heb laten zien. Immers is het heel pijnlijk om al dat moois te zien, al die collecties van jullie te aanschouwen, terwijl hier, toch wel één van de grote liefhebbers van vuurwerk, het zonder moet doen. Ik kan het dus gewoon niet, terwijl dit forum mij de afgelopen 15-16 jaar of hoe lang ik al lid ben, zoveel plezier heeft gegeven, zoveel voorpret gaf. Ik heb hier echt enorm veel verdriet van, jongens, echt intens veel verdriet en dit maakt mij dan nog eens depressiever dan ik al ben. De vooruitzichten voor mij zijn slecht, misschien zelfs dat ik volgend jaar ook niets kan afsteken en alle jaren die daarna nog komen. Daarom, dit jaar had dan eigenlijk mijn jaar moeten zijn, mijn laatste jaar dat ik vuurwerk zou kunnen afsteken, maar helaas. Ja beste mensen, ik ga niet hier zeggen wat ik dan allemaal mankeer, maar het zit er dus dik in dat het voor mij echt definitief afgelopen is. Dus het kan dan ook zomaar zijn dat jullie mij na dit seizoen al helemaal niet meer spreken of iets van mij te horen zal krijgen. Ja, dit jaar kon niet slechter eindigen voor mij.

Wellicht dat ik nog in december een paar keer online ben, maar dan enkel om wat te chatten of zo. Ik zal niet in een topic te zien zijn waarin mooi, nieuw vuurwerk te zien is. Ach, jullie begrijpen me wel. Ik wens jullie vuurwerkbroeders heel heel veel voorpret plezier en wens jullie voor straks alvast heel veel plezier met het afsteken van, iets wat in mijn ogen toch echt het mooiste wat er is in het leven, het oh zo wondermooie, fantastische en hemelse vuurwerk. Natuurlijk wens ik jullie ook alvast fijne Kerstdagen!!

Greetzzzz,
Marcel

Een gevoel wat velen van ons gaan voelen de komende jaren helaas... Laat je niet gek maken, doe misschien een rondje door de straten met nieuwjaar. Genoeg leuks te zien. En probeer er toch een beetje van te genieten

Wat klote gozer. Dat is verschrikkelijk. Ik wens je dan ook heel veel sterkte toe de nog komende periode. De periode die voor iedere rechtgeaarde vuurwerkliefhebber eigenlijk de mooiste tijd van het jaar zou moeten zijn. 😌

Respect voor je openheid, ik weet zelf hoe moeilijk het is om zo’n verhaal te delen hier.
Ik hoop dat je met de juiste hulp en zorg uiteindelijk weer kan opknappen, gezondheid is toch wel het allerbelangrijkste in het leven.

Zelf ben ik zeer veel geld verloren dit jaar door verkeerde investeringen.
Mijn laatste centen heb ik in een hoog risico asset gestopt, dus het is erop of eronder.
Maar zou er een wonder gebeuren waardoor ik ook maar in de buurt van break even kom dan weet ik waar je huis woont en zal ik je een pleister op je wond komen bezorgen vriend!

Heel veel sterkte! Hopelijk ga je de weg omhoog vinden. Ondanks alles hoop ik dat je de komende periode ook genietmomentjes gaat kunnen meemaken. Hou je taai!

Sterkte beterschap en probeer plezier te halen uit de kleine dingen in het leven!
En dat kan ook met vuurwerk, geloof me, probeer lichtpuntjes te zien! Ik weet hoe je je voelt!!

Gewoon kl#te om te horen dat je afgekeurd bent.
Ik snap dat dit je zwaar valt en ik weet het, de eenzaamheid is soms echt verrot als je alleen thuis bent en je (ik) het idee hebt dat niemand je aandoening begrijpt. In mijn geval NAH en een hypofyse aandoening.

Probeer wel het positieve uit het leven te halen. Probeer bijvoorbeeld vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik doe dit met vrijwilligerswerk voor 2 patiëntenverenigingen. En als penningmeester van mijn scoutinggroep. Het werk is te doen omdat er geen strakke deadline is. En je de shit niet in liters uitgegoten over je heen gegooid wordt in figuurlijke zin.

Probeer het positieve uit het raam te halen en dat lukt ook met vuurwerk.

Mocht je hulp nodig hebben, ivm je ziekte. Neem gerust contact met mij op.
Succes en sterkte.

En laat ze maar l#llen over je, jouw gezondheid gaat voor. Eerst aan jezelf denken en dan nog een keer. Dat is echt heel belangrijk.

Hé Marcel! Sterkte in deze barre tijd kerel. Aan geld voor vuurwerk heb je niets omdat je dit beter kan besteden. Misschien kunnen we als community iets betekenen voor je? Als het een opsteker voor je is, kunnen we wellicht je een keer meenemen naar een demo ofzo? Goede gezondheid gewenst kerel!

Veel sterkte Marcel. Laat je koppie niet hangen! Er zijn meer mensen zoals jou en iedereen heeft zijn eigen sores. Denk niet dat je alleen bent en er alleen voor staat.. Hou je taai!

Wat een heel triest bericht. Dat je gezondheid in een zeer rijk land als Nederland je tot armoede kan brengen is vind ik heel veel zeggend over de staat van dit land. Zeer triest. Ik wens je veel sterkte, beterschap en vrolijkere toekomst!

Ik ken je verder niet, maar sterkte ouwe reus!
Probeer wat mogelijk is binnen je kunnen, kietel jezelf, maar vooral blijf positief!

Heel veel sterkte!! Ondanks dat je misschien niet de collectie krijgt waar je op gehoopt had.. hopelijk weet je toch nog van de hobby te genieten op een andere manier. Het forum, demo's, je eigen wijk? Hoop dat er in je straat een VWC lid komt stoken ;)

Ik wens je veel beterschap en denk goed aan jezelf!

Wat een heel triest bericht. Dat je gezondheid in een zeer rijk land als Nederland je tot armoede kan brengen is vind ik heel veel zeggend over de staat van dit land. Zeer triest. Ik wens je veel sterkte, beterschap en vrolijkere toekomst!
Ja dat is de straf die je krijgt als je een WIA/WGA uitkering aanvraagt.
Als eerste straf wordt je 30% gekort op je laatst verdiende loon. (IVA is 75%)
Dat je ziek bent/wordt dat je eigen schuld volgens de overheid.

Ik dacht eventjes dat een oud topic per abuis omhoog gekicked was.
Was dat maar zo. Even afstand nemen vanwege het negatieve, of wanneer je het gevoel hebt je niet te mogen uitten was een stuk beter bericht geweest dan dit.

Gezondheid gaat voor alles!
Maar vergeet niet juist uit de kleine dingen voldoening te halen. Zeker voor je mentale gezondheid erg belangrijk.
Dat betekent niet per se geld uit geven en toch IETS stoken, maar leer ook genieten van hetgeen je wel kunt doen / beleven. En durf om (emotionele) steun of hulp te vragen in je omgeving.
Laat de financiële zorgen / schulden je niet in een neerwaartse spiraal brengen. Koppie omhoog (makkelijker gezegd dan gedaan).

Om toch een extra beetje kruit te kunnen snuiven met de jaarwisseling, of daar omheen: wellicht zijn er liefhebbers in de buurt waar je bij kunt aansluiten? Of die iets van hun collectie willen delen?
Of via acties zoals deze: https://forum.vuurwerkcrew.nl/threa...e-voor-extra-uitgaven-zoals-vuurwerk.1800951/

Back
Bovenaan