Waarom verwijderen wij sommige nieuwe producttopics?

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Het is weer tijd voor de updates in vuurwerkland, diverse informatie van nieuwe producten komt nu al wat naar buiten via diverse winkeliers.
Helaas is die informatie niet altijd definitief en juist, vanuit de importeurs is er dan ook over het algemeen de vraag om die informatie nog niet openbaar te zetten.
Dit gaat niet altijd goed en daarom kan het voorkomen dat er foutieve informatie gedeeld wordt, denk aan de beschrijvingen en alle kenmerken, maar zeker ook de afbeeldingen en video's.
Wij krijgen daarom vaker een telefoontje van de importeurs met de vraag of het tijdelijk offline kan worden gehaald zodat het later gedeeld kan worden met alle juiste info en beelden.

Dit is iets wat ieder jaar voorkomt, maar we vinden het ook vervelend als leden er tijd aan besteden waarna wij het simpelweg weer offline moeten halen.
Daarom toch even een algemeen topic om dit uitgelicht te hebben, want we waarderen allemaal dat iemand de tijd neemt om het te delen.
We kijken zelf nog even naar een goede oplossing, want het is logisch dat als een winkelier de info deelt, dat we dit zo snel mogelijk willen bespreken met elkaar als liefhebbers. Het levert de importeur echter ook veel vragen op vanuit andere winkeliers.

Kan ik wel een beetje mee inkomen.

Aan de andere kant zou men toch wel nieuwe producten kunnen toevoegen met een foto van de doos maar dan zonder video?

Komt bij mij een beetje over dat de importeurs gewoon willen dat de topics gelijk beginnen met 'wow toffe bak' ipv 'eerst zien dan geloven' etc...

Maar dit betekend dus dat vanaf nu alleen mods met toestemming van de importeurs producten mogen toevoegen?

Bv de producten van hello staan er nog, ook met halve info en met hele mooie chinese video's.

Ik bedoel dit niet lullig maar gewoon oprecht.:)

Kan ik wel een beetje mee inkomen.

Aan de andere kant zou men toch wel nieuwe producten kunnen toevoegen met een foto van de doos maar dan zonder video?

Komt bij mij een beetje over dat de importeurs gewoon willen dat de topics gelijk beginnen met 'wow toffe bak' ipv 'eerst zien dan geloven' etc...

Maar dit betekend dus dat vanaf nu alleen mods met toestemming van de importeurs producten mogen toevoegen?

Bv de producten van hello staan er nog, ook met halve info en met hele mooie chinese video's.

Ik bedoel dit niet lullig maar gewoon oprecht.:)

Maar het gaat er juist om dat de topics helemaal voorzien zijn van de juiste info. We zien vaak als producten vroegtijdig worden aangemaakt dat ze nog niet kloppen of juist zijn.
Gaat de importeurs er echt niet om of we het een toffe bak vinden of juist niet.

Als de importeurs zich zo bekommeren om wat er op dit forum geplaatst wordt en zelfs de telefoon op pakken met verzoeken tot verwijdering, dan mogen zij zelf wel wat assertiever zijn vind ik.

Ik zou zeggen: neem een voorbeeld aan GBV WECO / vanderelst.
Hij beantwoordt binnen de product topics gestelde vragen en plaatst de informatie die hij geplaatst wilt hebben zelf. Hierdoor is hij vrij om eventuele aanpassingen te doen zonder te moeten bellen met mods van het forum.

Maak een account aan bijvoorbeeld: “ChinaRedLover12” en neemt het heft in eigen handen. Zet een stagiair aan het werk. Vraag een liefhebber om voor een kleine vergoeding de info up to date te houden oid.
Heb je informatie nog niet volledig? “Info Volgt”.
Is er nog geen filmpje beschikbaar? Dan plaats je die niet…

Spreek de desbetreffende verkooppunten lekker aan als zij zich niet aan gemaakte afspraken houden…

Ik vind het een beetje de omgekeerde wereld.
Wees blij dat er liefhebbers zijn van jullie producten die de moeite nemen andere liefhebbers te enthousiasmeren. Het zal iedereen jeuken of de aanvankelijke informatie later geüpdatet wordt naar volledige juistheid. Zolang dit maar voor de verkoop start gebeurt.
Zo verwacht niemand grondbloemen uit een 30mm bak komen hoor, om maar een voorbeeld te noemen.

Dat de mods de topics verwijderen op verzoek maar diezelfde informatie elders op het internet (waar deze informatie oorspronkelijk ook vandaan komt) nog gewoon te vinden is, is natuurlijk wel een beetje raar.

Maar goed.. wellicht kijk ik er anders naar.

Vuurwerk is leuk.
Groetjes Piet

Ik vind het zonde van alle moeite en tijd die er in gestoken is om topics weer te verwijderen, zet ze dan tijdelijk dicht.
Daarbij is het delen van foutieve informatie ook aan de hand wanneer de informatie wel door de importeurs gedeeld wordt. Dan is die garantie er ook niet, en weten we eigenlijk pas zeker of het allemaal klopt na straat video's.
Verder sluit ik me volledig aan bij bovenstaande.

Pleur aanmaken topics in die secties dan dicht tot importeurs jullie groen licht hebben gegeven...en wees zo tenminste oprecht marketingverlengstuk van hun, scheelt je flink stuk gedweil (we kunnen ook nie zien wat er verwijderd is dus zelfde topics kunnen tig keer per dag de kop opsteken hè)
​​

Pleur aanmaken topics in die secties dan dicht tot importeurs jullie groen licht hebben gegeven...en wees zo tenminste oprecht marketingverlengstuk van hun, scheelt je flink stuk gedweil (we kunnen ook nie zien wat er verwijderd is dus zelfde topics kunnen tig keer per dag de kop opsteken hè)
​​

Inderdaad... Net 2 topics aangemaakt, producten zijn gewoon te koop bij freak winkels, Met info en wellicht niet de officele video.. Maar waarom kunnen we dat gewoon njet bespreken.. Had er nog bij gezet dat het geen officiele video was. Maargoed. Zo haal je wel weer flink de interactie eruit als we moeten wachten tot de officiële info want dat komt pas als de zomer voorbij is.

Eens met Pietje PYRO​​​​​​. Winkeliers verkopen dus nu al de producten, die rubro schijnbaar nog niet officieel heeft vrijgegeven? hoe kan dat dan

Wat een onzin. Producten zijn gewoon te koop bij NL winkels. Hele essentie van een forum verdwijnt zo.

Daarnaast kan ik me herinneren dat er voldoende foutieve foto's geplaatst zijn door bepaalde importeurs zelf.. Je denkt een 30mm of 25mm gekocht te hebben. Later blijkt het geen 30 maar 25mm te zijn en geen 25 maar 20mm.

Ja stond wel ff gek te kijken zet ik vanochtend de blitz bomber erop.
ZOEK alle info overal vandaan om zo goed mogelijk de lijst kwa informatie compleet te maken notabene van dealers zelf.
Voeg de productvideo toe.
Doe nog me beste poging om de html codering alles hetzelfde te krijgen kwa tekst indeling

Is kats me hele post verwijderd.

Zo schiet het dus niet op als je als forum lid moeite doet voor het forum.

Ik ben een vrij nieuw lid maar ik maak nu voor het derde jaar gebruik van dit forum. En ik vind het jammer om te zien dat er langzaam aan steeds meer beperkingen worden opgelegd voor de leden. Het maak het er niet gezelliger op.:thumbsdown:

Ja stond wel ff gek te kijken zet ik vanochtend de blitz bomber erop.
ZOEK alle info overal vandaan om zo goed mogelijk de lijst kwa informatie compleet te maken notabene van dealers zelf.
Voeg de productvideo toe.
Doe nog me beste poging om de html codering alles hetzelfde te krijgen kwa tekst indeling

Is kats me hele post verwijderd.

Zo schiet het dus niet op als je als forum lid moeite doet voor het forum.

Ja vraag me af of dit een eigen beslissing is geweest van mods om zo rigoureus de posts te verwijderen, want komt op mij over dat dit forum dus een soort catalogus is voor de importeur en die bepaalt wat en wanneer iets besproken mag worden en niet voor liefhebbers die producten op voorhand willen bespreken.

Het lijkt mij een stuk beter werkbaar om dergelijke topics te markeren als "voorlopige informatie, informatie van de importeur volgt". De tijd tussen het verschijnen van een nieuw product in webshops en andere media en het verstrekken van informatie door importeurs is vrij lang. In de tussentijd valt er dus niets te bespreken over de producten en dat is volgens mij toch de essentie van dit forum. Door de input van leden te elimineren begint het steeds meer een etalage voor Nederlandse importeurs en winkeliers te worden in plaats van een forum, het blokkeren van het bespreken van buitenlands vuurwerk was ook al een flinke stap in die richting.

Back
Bovenaan