Waarom slechte badges

Evert

VWC lid
Ik ben benieuwd wat de oorzaken kunnen zijn van minder presterende batches bij vuurwerkartikelen.
Sommige oorzaken lijken me logisch, zoals bijvoorbeeld de Lion die denk ik iets aangepast is vanwege teveel afkeur.

Maar wat kunnen nog meer oorzaken zijn? Kan het ook zijn dat een slechte batch nog te nat is en beter zou presteren na een jaar drogen?

Laatst bewerkt:
Redenen lopen uiteen.

- Downgrade ivm risico afkeur.
- Bezuiniging door de Chinees. (Grammetje minder of slechter kwaliteit leveren voor dezelfde prijs.
- Te late levering, dus veel te nat.
- Klote-weersomstandigheden, dan wijken effecten af tov de productfilm die vaak in ideale weersomstandigheden gefilmd wordt.

Ik had vorige jaarwisseling de slechte variant van de Total display 400. Deze bleek dus uit een andere fabriek te komen als andere batches.

Begreep er al niets van dat iedereen zo hyped was over deze compound. Dit jaar gaat deze in de herkansing

late leveringen hebben zeker (naar mijn mening) bij gedragen aan tegenvallende producten neem bv de color hypnose en de zware opgebooste samples die er op productfilmpjes en shows van leveranciers werden geschoten( coconut bounty),transparantie is soms ver te zoeken vanuit de producent/importeurs ,soms valt het mee en soms valt het tegen ,net zoals het dagelijks leven zou ik maar zeggen :wink: :d

Back
Bovenaan