baassie123
VWC lid
Ik vroeg mij af of je voor het filmen van vuurwerk het beste een shotgun stijl rode video mic pro,
Of een stereo stijl rode sterio mic kunt nemen, heb gelezen dat de shotgun stijl vooral hetgene opneemt waar je recht naar toe filmt en de stereo stijl juist de omgeving meer
Het gaat mij er vooral om dat je de knallen van het vuurwerk goed hoort en je geen geluidsonderdrukking hebt/de mic dicht slaat
Zeker weten de Stereo Microfoon! Gelukkig is vuurwerk luid genoeg dat je geen shotgun nodig hebt

Een Rode Stereo Videomic pro is eigenlijk DE manier om te gaan. Geeft echt prachtig geluid, met een echo en surround sound bovenop het volle en lekker diepe geluid. Prachtig staaltje aan microfoon.
De shotgun microfoons zijn eigenlijk meer voor scene en interviews waarbij je zo dicht mogelijk bij je onderwerp komt en richting een mond filmt.
Kan in elke camera een externe microfoon geplaatst worden? Ik ben een totale leek op dit gebied...![]()
Nee, in feiten niet. Zoek bij de specificaties naar 'microfoon input' of '3.5mm jack input', 'externe microfoon'.
Alleen camera's met een hotshoe of coldshoe bovenop (een schoen) kunnen een microfoon vasthouden. Dat is dus het schoentje waar ook een externe flitser o.i.d. in kan.
Ook als het schoentje aanwezig is betekent dit NIET dat er ook een 3.5mm microphone jack aanwezig is. Controleer dit dus eerst.
Een manier om hier omheen te werken en bijvoorbeeld zelfs met een iPhone een externe microfoon te gebruiken is door een externe recorder te gebruiken.
Je kan bijvoorbeeld een Zoom H1 kopen en hiermee audio opnemen en later onder video plakken. Nog een stapje verder is de Zoom H1 waar een Rode Stereo Videomic pro in kan!
Hopelijk snap je het een beetje.