Waarmee fotografeer/film jij?

Ik heb een nieuw cameraatje gekocht.
De Panasonic NV-GS17
Tis een leuk apparaat. Nu maar hopen dat hij me vuurwerk onder andere goed opneemt.

Mattenfreak zei:
Hey freaks,

velen willen graag mooie foto's maken, maar weten niet precies of hetgeen wat ze willen kopen helemaal goed is voor het fotograferen van vuurwerk.
Plaats hier dus wat jij gebruikt met specificaties en eventueel een voorbeeld van je werk wat je hebt gemaakt. :D

Ik zal beginnen in dit topic. :wink:

Mijn fotocamera (waarmee ik ook film):

Canon PowerShot S50

16_36971.gif

Kenmerken

• - 5,0 Megapixel CCD
    - 12x gecombineerde optische en digitale zoom
    - 13 opnameprogramma's
    - Compact, ergonomisch design
    - Krachtige DIGIC processor
    - iSAPS technologie
    - 9 punts AiAF
    - Flexizone AF/AE
    - Filmen tot 3 min.
Hoeveel kost ie?

Laatst bewerkt door een moderator:
NitraatFreak zei:
Hoeveel kost ie?

Hoeveel hij kost weet ik niet maar je kunt ook voor de opvolger gaan de canon a510 (3MP) kost rond de 150 euro of voor de Canon a520 (4MP) Kost rond de 180 euro want de canon s50 wordt niet meer gemaakt dus als je hem nog kunt krijgen heb je geluk dus ik zal voor de opvolger gaan :) De foto's hieronder is door de a510 gemaakt

Afbeelding%20167.jpg

Afbeelding%20182.jpg

NitraatFreak zei:
Hoeveel kost ie?

Kostte mij anderhalf jaar geleden nog €450,- excl. alles wat erbij komt kijken zoals geheugen en statief. :wink:
Deze camera is volgens mij inderdaad niet (veel) meer te krijgen, denk dat je dan ongeveer voor die prijs nu de S70 wel hebt.

:bye:

Mattenfreak zei:
Kostte mij anderhalf jaar geleden nog €450,- excl. alles wat erbij komt kijken zoals geheugen en statief. :wink:
Deze camera is volgens mij inderdaad niet (veel) meer te krijgen, denk dat je dan ongeveer voor die prijs nu de S70 wel hebt.

:bye:
Ja of tweedehands

Ik heb deze camera net nieuw:

Canon powershot A410.

16_306201.gif

Kenmerken:

-3,2 megapixel sensor
-3,2x optische zoom
-DIGIC II en iSAPS
-Gebruiksvriendelijk
-Instelbare rasterlijnen
-14 opnameprogramma's inclusief My Colors
-5-punts AiAF en 1,5 cm macro
-VGA movies tot maximaal 3 minuten
-Print/Share knop en PictBridge

Jammer genoeg heb ik geen geluid bij mijn filmpjes , maar wel goede kwaliteit beeld.

Gr Tim ! :bye:

Ja die kwaliteit is echt niet te beschrijven voor een digitaal cameraatje als Tim heeft :cool:

vuurwerkfreakz_ zei:

Ik heb hem voor voor 129 euro. Maar dat is inclusief windjammer. Jou prijs is exclusief windjammer, en die windjammer kun je er voor 30 euro bij kopen. Dat is dus 10 euro duurder.

Ik heb hem hier vandaan. Het is mogelijk om hem onder rembours te laten bezorgen. Ik had hem eergisteren besteld en was vannochtend aangekomen,dus gaat nog lekker snel ook.

Goed dan ikke ook nog maar ff.

Ik heb voor het filmen een Canon XM2 een 3CCD camera. Ik heb er daarnaast nog een groothoeklens, en een Canon (Senheisser is het eigenlijk :P) op zet microfoon. Het hele setje bevalt me prima, prima, en vooral heldere briljante kleuren, amper tot geen last van lens smering (vertikale strepen in beeld tijdens felle effecten) dit in tegenstelling tot Sony cameras. Maar dat is voor een grootdeel te wijten aan de Carl Zeiss lenzen die niet goed geschikt zijn om vuurwerk te filmen.

canon-xm2-i1.jpg

De Camera

wd58.jpg
H.jpg

groothoeklens, en bijbehorende zonnekap

3176a002.jpg

microfoon

can-dm-50d.jpg

nogmaals de microfoon

Hoi

Ik maak mijn fotos met een sony cybershot 6.0 mega pixel, mijn fotos worden uit de hand geschoten en zijn vaak gewoon kei mooie...... hoe dit kan weeek niet maaarja heb geen klagen.

kijk maar eeens naaar mijn bonn fotos

DSC00911vwc.jpg

DSC00915vwc.jpg

DSC00922vwc.jpg

DSC00923vwc.jpg

best mooi toch>

Laatst bewerkt:
vuurwerkjunk zei:
Hoi

Ik maak mijn fotos met een sony cybershot 6.0 mega pixel, mijn fotos worden uit de hand geschoten en zijn vaak gewoon kei mooie...... hoe dit kan weeek niet maaarja heb geen klagen.

kijk maar eeens naaar mijn bonn fotos

best mooi toch>
Mooie fotos vanuit de hand , maar waarom gebruik je een flits :wink: ?

Ok, laat ik dan mijn update maar even droppen hier:

Foto:

Vandaag binnen gekregen: De Canon Powershot A530..
Nog geen foto's mee geschoten, maar ziet er wel erg leuk uit en ook wat ik gehoord heb.

canoncopypic.jpg

Film:

Met deze camera heb ik me filmpjes vastgelegd oud & nieuw 2005. De Panasonic NV-GS17. Erg handig en klein apparaatje.. Alleen het geluid valt klein beetje tegen, maar voor de rest geen klagen. Kan hem zelfs als een ''verrekijker'' gebruiken en bij mensen naar binnen gluren :D :rolleyes:

%5Cprodotti%5Cvideopana.jpg

Statief:

Voor statief had ik in 2004 de goedkoopste gekocht, maarja.. Toch wel klein beetje Goedkoop = duurkoop. Want hij is erg klein, maar hij doet ze functie. Maar heb deze oud & nieuw gewoon uit de hand gefilmd omdat ik te dichtbij stond. Oh de statief: Luxon Travel I

721422klein_tripod_1.jpg

Dat was het weer. :bye:

Laatst bewerkt:
Sins heel kort maak ik foto's met een canon EOS 350D, ik heb er voor het eerst foto's mee gemaakt tijdens de eerste dag van nuits de feu (chantilly/frankrijk) en die foto's zullen binnekort ook in ons foto album te vinden zijn, en meer foto's zullen zeker weten volgen :wink:

Back
Bovenaan