Waar zie jij het meeste tegen op?

Vooral het gezeur van mijn moeder, de strijdt en alles erom heen..
Vooral de laatste maand van het jaar kan je beter niet bij ons komen.. :(
Ze vind het gevaarlijk geldverspilling etc etc. Dus heb altijd mega veel oorlog hier om heoveel geld het kost etc. MAar zodra het 31 dec is is ze niet meer boos etc.
Maar tot die tijd krijg ik nog wel sloffen naar mijn hoofd gegooit. Met de boodschap dat ik beter mijn geld zo in de fik kan steken want dat is sneller en minder gevaarlijk.

En natuurlijk het opruimen :P Want de straat gaat er niet mooier door worden met half tot 1 karton rotjes (het is uber mooi tot dat je een veger in je hand hebt en dan denk je: shit had ik maar meer op 1 plek gegooit)

En natuurlijk 1jan: een heel jaar wachten en spijt van hoeveel het kost en zeg je tegen alles en iedereen: volgendjaar geen vuurwerk. En is het maart en zit je alweer te rekenen hoelang nog.

Tegen de nachtmerrie's die ik serieus ieder jaar weer krijg rond begin December. Dan schik ik in een keer wakker uit een droom dat oud en nieuw al voorbij is en ik vergeten ben vuurwerk te bestellen/kopen. Daarna lach ik mezelf hard uit, omdat dat mij nooit zou kunnen overkomen :).

Haha, ik heb daar ook wel eens last van. Ik noem het echter geen nachtmerries's, maar dromen, want er zitten ook wel leuke bij :D

Waar ik het meest tegenop zie zijn de vandalen die weer zijn bezig geweest en het voor de echte liefhebbers flink verpesten!

Het is 30 december 17:00. Het begint donker te worden en óm het uur loop je naar de kamer vol met vuurwerk. Nadat je al 2 dagen hebt staan staren naar al dat moois is er eigenlijk niet veel meer te zien maar toch blijf je kijken. Stiekem pak je wat klein spul uit de doos, loopt naar buiten, om daar vervolgens je eerste stuk vuurwerk van het jaar af te steken. Met een tevreden gevoel eindig je de dag om vervolgens niet te kunnen slapen van de kruitdamp die inmiddels al in huis is gaan hangen. 31 december 10:00. Eindelijk is het dan zover. Je steekt je eerste flinke knalcake af en jetz gehts loss. Zo af en toe naar binnen om een oliebolletje en wat broodnodig brood naar binnen te werken maar snel weer naar buiten om wat knalspul weg te stoken. 17:00. Het wordt donker en dat is het moment waarop je het eerste serieuze sierspul uit de kast haalt. Prachtig.. Je blijft vrijwel de hele avond naar de lucht staren. De tijd dat je binnen zit, zit je angstvallig uit het raam te kijken om niks van het "externe" vuurwerk te missen. De hele avond heb je heerlijk staan stoken en dan is daar dat moment. 23:50. Je loopt naar buiten om alvast je 100.000 mat uit te rollen en klaar te leggen. Toch nog even snel naar binnen om een laatste oliebol naar binnen te proppen en de zoenen en nieuwjaarswensen af te werken. Je doet de schoenen aan en loopt naar de voordeur. Je doet de deur los met een aansteeklont al brandend in je hand. Je loopt naar buiten en dan voel je het. Het regent... K*T!!! :mad:

Sorry voor de lap tekst. Had een inspirerend momentje ;)

eigenlijk maar een paar dingen in volgorde van meest grote ergernis naar minst grote:
1) slecht weer ( regen / veel wind / smog)
2) debielen die niet met (il)legaal vuurwerk kunnen omgaan. ( in bedoel hiermee mensen die dingen opblazen met bijvoorbeeld thunderkings , of denken dat je met cobra6 en delova's kan gooien na het aansteken.

gelukkig geen last van zeurende buren:) ze komen zelfs kijken naar het vuurwerk:P
ook geen last van tassen controle's ( de 12 jaar dat ik vuurwerk afsteek nooit controle gehad)

De slapeloze nachten tijdens de laatste dagen van het jaar,

Ik ben iemand die vrij veel slaap nodig heeft. 2 jaar geleden was ik na het avond eten al total loss en dan moet je nog zo'n eind :p om 0:30 ben ik toen al gestopt met stoken.

waar ik het meest tegen op zie is van die mensen die als er een oud vrouwtje naar buiten komt om te vragen of we weg willen gaan omdat ze er telkens van schrikt die haar dan uit beginnen te schelden en zeggen dat ze lekker blijven. dan denk ik man ga lekker ergens anders stooken.

nu al 2 keer gehad dat een oud vrouwtje naar buiten kwam om te vragen of we ergens anders konden gaanstaan want zijn vond het niet erg dat we stookte alleen ze schrok er van wij zijn gewn weg gegaan en ze vond dat we erg beleefd waren want al een aantal mensen hadden expres vuurwerk bij haar in de tuin gegooid daar kan ik dus echt niet tegen.

gr jordi

Ik moet veel werken de laatste dagen van het jaar. Vanaf (en met) kerst moet ik werken. Gelukkig 31 december vrij kunnen regelen zodat ik deze dag heerlijk ongestoord kan stoken. Dat betekend echter wel dat ik weer aan weinig slaap kom. Dat is de jaren ervoor ook niet anders geweest trouwens dus ik weet hoe het verloopt. Toch zie ik daar wel tegenop. Hopelijk kom ik dit jaar meer aan mijn slaap toe.

Ik ben ook bang dat het allemaal te snel gaat. Je leeft er zo naar toe in de decembermaand dat het eigenlijk alweer te snel voorbij is.

Het gevoel dat het over is, niet alleen de dag, maar ook het toewerken naar het moment, wat Ruben ook al noemt.

De leukste tijd op het forum is toch wel vanaf September, als de producten bekend worden gemaakt, kun je rustig beginnen met lijstjes maken, je budget bepalen enz. Toch wel iets waar ik dan wekelijks mee bezig ben, en wanneer de Decembermaand daar is zit ik dagelijks op VWC en vele andere vuurwerk sites alles klaar te maken.

Gelijk zit er ook weer een voordeel aan dat het afgelopen is, heb een andere hobby die ook veel geld en tijd kost, en in deze tijd laat ik dat toch even links liggen, maar keuzes moet je maken.

Ook het missen van dierbaren tijdens de jaarwisseling, om 00:00 kan ik niet bij iedereen in de armen springen, terwijl ik dit graag wel had gedaan...

Dat ik altijd denk te weinig te hebben terwijl het budget fors is toegenomen. Maar dit zit vooral in sier en weinig meer in klein spul. Eigenlijk niks dit jaar. Verder heb je op 1 januari altijd last van die kater. Die je er aan herinnerd dat je weer 364 dagen mag wachten. En het opeens weer stil is daar buiten. En de lucht kleur loos zwart.

Dat zoals het er nu uitziet, ik wederom geen stookmaatje heb voor de ochtend/middag. En pas tegen de avond los kan gaan met een kameraad van me. Die helaas de hele dag druk in de weer is op het lokale verkooppunt van vuurwerk.

Dus iemand geïnteresseerd in mijn gezelschap en gezelligheid in de ochtend en groot gedeelte van de middag? :)

Ik zie er naar uit dat de avond invalt op 1 januari. Kijk, doorfeesten kan sowieso wel. Dus dan is de ochtend en middag nog niet eens zo'n probleem. Ben dan toch nog aan het feesten. Maar tegen de tijd dat het avond wordt en ik echt brak en vermoeid begin te raken, dan begint het katerige gevoel pas. Mijn echte kater begint dan ook op 2 januari als ik geslapen heb en mijn bed uit kom. Dat is het moment dat het feest er écht op zit en ik mij realiseer dat ik weer een jaar moet wachten op het grote feest.

Back
Bovenaan