waar zie jij het meeste tegen op ?

ylke

VWC lid
Ik vraag mij af of er nog leden zijn die ergens tegenop zien en dan bedoel ik dus op " de dag ".
Zoals bijvoorbeeld een hekel hebben aan de verplichtingen, het verplicht mee moeten op visite en het niet thuis vieren. Je storen aan het commentaar van famillie/vrienden etc wat betreft je uitgaven aan het vuurwerk.

Totaal niet, op de dag ben ik van 's ochtends 10 uur tot 's avonds gewoon buiten. Af en toe even een oliebol naar binnen werken en 's avonds wat eten. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen verplichtingen. De enige verplichting die ik heb is dat we 's avonds naar mijn oma gaan. Maar daar stook ik veel liever dan hier thuis. Daar mag ik ook stoken wanneer ik wil, als ik maar eventjes rond kwart voor 12 binnen ben. Dan wachten, wat eten, de beste wensen doen en weer terug stoken :)

hmm goeie vraag,
dan denk ik tog het moment dat je je laaste vuurwerk afsteekt en dat je weet dat je weer 365 dagen moet wachten.
vind ik zelf een stom moment.
voorderest niet echt.

Het geld dat het kost. Een rib uit m'n lijf. 't Is een veel te dure hobby. 'k Zou van 't geld ook 'ns op vakantie kunnen...

Interessant topic Marco :rolleyes:, leuk bedacht :D

Maar waar ik ook het meeste tegen op zie is dat die dagen gewoon voorbij vliegen en dat het binnen een mum van tijd 00.00 uur is en het dan na enkele uren weer voorbij is.
In mijn geheugen van toen ik een kleine jongen was, staat gegrift dat juist die avond vanaf 18.00 tergend langzaam voorbij ging :D

mensen die weer gaan zitten janken van te voren dat ik mn rotzooi niet opruim, terwijl ik dat altijd netjes doe-.- en het gejank om de harde knallen, dan denk ik het is 1 dag per jaar mens. Waar maak je je druk om.

Heb hier zelfs een vrouw in de buurt die me sinds vorige oud en nieuw iedere keer chagrijnig aan kijkt, terwijl ik niks misdaan heb. Kreeg van de rest van de buurt zelfs complimenten voor het mooie vuurwerk:D

Vorig jaar stonden we rond 9 uur al lekker door te stoken met cakes. Denk dat we rond 10 uur meer dan 40/50 cakes er door heen hadden geschoten toen de buurvrouw naar buiten kwam of we 10 meter verderop vuurwerk wouden gaan afsteken omdat de kinderen niet konden slapen. Goed, dus echt 10 meter verderop gaan staan en daar verder gegaan met een paar 500 grammers, alsof de kinderen er daar niet van wakker werden. Maar goed, het is voor ons maar één keer oud en nieuw en dan schieten we ook lekker alles af wat we in huis hebben liggen dus ga ik me niet inhouden.

Ik baalde ervan dat ik overdag nog even heen en weer naar mn vriendin moest rijden omdat ik daar mijn vuurwerk voor om 12 uur moest neerleggen omdat ik dan snachts met de brommer heen en weer kon. Ben je toch weer ruim een uur weg, en dan drink je daar wat. Steek je daar wat af... En dan snel weer naar huis toe om verder te stoken.

Financieel is het natuurlijk ook geen pretje, maar ik plan het altijd zo in dat ik zelf vind dat ik genoeg heb ook voor de buurt genoeg vuurwerk zodat hun minder hoeven aan te schaffen. Op een bepaald ogenblik is het gewoon genoeg. Denk dat ik vorig zelfs nog net iets te veel had. Dit jaar genoeg cakes verwerken in mijn showtje en dan nog een paar grote cakes overhouden voor om 12 uur.

Ik heb een hekel aan de jeugd die allemaal naar jou huis toe komen omdat ze weten dat er veel gestookt word. Ze stoken lekker voor mijn huis totdat ik ze wegstuur en de volgende dag moet je vegen en ja, wie staat er dan te vegen? Alleen ik. En daar heb ik zo'n hekel aan. Dit jaar ga ik ook niet meer overdag voor mijn huis stoken, ik zoek wel een andere stookplek.

Verder is de gezelligheid erg leuk, alleen soms vraagt je moeder om binnen te blijven net op de momenten dat je lekker even cakes de lucht in wilt jagen. Dit jaar heb ik daar goede afspraken over want vorig jaar liep dat niet zo vlot.

Verder is de gezelligheid erg leuk, alleen soms vraagt je moeder om binnen te blijven net op de momenten dat je lekker even cakes de lucht in wilt jagen. Dit jaar heb ik daar goede afspraken over want vorig jaar liep dat niet zo vlot.

Dus nu helpt je moeder met het afsteken van die cakes ? :p:D, dan heb je een goede afspraak gemaakt haha

Dus nu helpt je moeder met het afsteken van die cakes ? :p:D, dan heb je een goede afspraak gemaakt haha

haha nou vorig jaar stond ik ervan te kijken dat mijn moeder vroeg om wat nitraten, dit is echt gebeurd haha. Wie weet veranderd deze afspraak ook nog haha. :D

Nee ik "moet" vanaf half 11 tot 12 uur s' avonds binnen blijven. :wink:

Mijn grootste ergernis zijn de mensen in mijn buurt! Ik woon namelijk in een eco wijk! En het zijn flinke hypocriete lui!

Zelf steek ik als 1 van de weinigen vuurwerk af. En dan komen ze wel kijken maar toch voel je dat ze met een scheef hoofd zitten te gluren van o wat mooi. Maar toch weer schadelijk voor het milieu! terwijl ze wel complimenten geven over m`n spul :wink: en zelf rijden ze wel gewoon auto om maar een milieu vervuilend product te noemen!. Maar dan komt nog de grootste ramp. In mijn buurt hebben wij ook een soort nieuwsblad over de wijk. En daar komt natuurlijk zowat elk jaar het gezeur over hoe milieu onvriendelijk vw is en wat er van dat geld allemaal wel niet gekocht had kunnen worden! 3 jaar geleden viel de druppel omdat er iemand beweerde dat hij met z`n blote oog zogenaamd zag dat het meeste vuurwerk uit de eco wijk gestoken werd in mijn woonplaats! dat was dus echt absoluut BULLSHIT! In andere wijken in mijn woonplaats word er beduidend meer vuurwerk afgestoken dat zou zelfs een blinde kunnen zien! Het gaat zelfs zo ver dat bepaalde figuren willen dat de wijk vuurwerk vrij word met oud en nieuw....

Nu ben ik zelf gedurende het dag vuurwerk nooit in mijn buurt want ik heb geen zin in die scheve gezichten. Maar traditie getrouw ben ik er altijd om twaalf uur en dan stamp ik wel even wat de lucht in! ook al zou het vuurwerk vrij worden!

Onnodig gezanik van diverse figuren is behoorlijk irritant. Dit kan een buurman zijn die zeikt over de rommel, terwijl de vuilniszakken en bezems al klaar liggen tot oom agent die polshoogte komt nemen omdat bepaalde figuren zich niet kunnen gedragen.

Persoonlijk vind ik het ook vervelend om jonkies op hun verantwoordelijkheid te wijzen en niet te stunten (pijltjes horizontaal schieten!) met vuurwerk. Dan heb ik zoiets van; ouders let a.u.b. zelf op uw kind, dan hoef ik dat persoon niet uit te leggen wat wel en niet toegestaan is. Maar dat laatste is min of meer steeds meer mijn rol aan het worden.

Het enige irritante aan: 'de dag' vind ik dat je alles in 1 dag moet proppen!
Kruitstress dusch!
Klaarzetten en afsteken. Druk, druk!

Liever heb ik zelf 3 of 4 dagen dat je ak kunt steken. Dan kun je alles goed klaarzetten, doorlonten, aansluiten en filmen.
Nu ben ik meestal zo druk met klaarzetten en afsteken dat ik geen tijd meer heb om te filmen.

Mensen die geen rekening houden met anderen, Dit zijn zowel mensen die niet afsteken als mensen die wel afsteken.

Bijvoorbeeld mensen die gaan lopen zeuren over herrie overlast, teveel rotzooi etc.

Maar ook bepaalde mensen met vuurwerk die geen rekening houden met mensen die er niet van houden of er bang voor zijn, geen rekening houden met mensen die hun hond uitlaten etc.

Ik persoonlijk wacht altijd even als ik zie dat er iemand met een hond aankomt of iemand die er bang voor is.

Mensen die dit niet doen vind ik storend, want het is een kleine moeite om even te wachten.

Ik zelf denk dat als iedereen wat meer rekening met elkaar houd van beide kanten af dat het dan een stuk gezelliger kan op oudejaarsdag. :)

Meerdere dingen.

- Kans dat we naar Dordrecht gaan. Dat wil ik niet want dan mag ik korter afsteken, mis ik echt een boel, kan ik de hele dag niet afsteken tot 12 uur, niemand die t daar ook boeit in de straat. Dus simpelweg EEK! Daar zie ik tegenop!

- Het mogelijke slechte weer.

- Het gezeik van m'n ouders.

- Geen vrienden om mee te stoken.

- De kans op migraine, vermoeidheid, kramp etc.

- Dat t te snel voorbij is.

- Dat alles fout gaat.

Een bezorgde moeder die 3x per uur belt of ik al mijn vingers nog heb en waar ik uithang.:angry: En natuurlijk zo lang buiten blijven dat mijn vingers er zeer van doen.:frusty:

Waar ik het meest tegen op zie, is de verschrikkelijke straat waar ik in woon.
De zeikerige mensen die over die ene keer per jaar zo verschrikkelijk moeilijk moeten doen. En dan bedoel ik met name het commentaar wat ik krijg:

- he kan je niet een eind verder op gaan staan
- He het is nog geen 22:00 (weten niet dat het vanaf 10:00 's ochtends is)
- liggen kinderen te slapen
- mijn kat is ziek kap daar is mee
- de vonken van het vuurwerk komen bijna op mijn auto

Ze maken er hier in de buurt zo'n probleem van dat het mijn plezier soms gewoon verpest
Heb ook al een keer politie aan de deur gehad omdat mijn overbuurman die gebeld had. Zijn vrouw had migraine en kon niet tegen het kabaal

Maar afgelopen jaar heb ik mijn mond flink opengetrokken en gezegd dat de eerste die nog durft te zeiken een klap op zijn smoel krijgt. Dus ben benieuwd hoe het dit jaar loopt.

Back
Bovenaan