Waar koop jij je kerstboom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
In het topic wanneer tuig jij je kerstboom op kwam net de vraag voorbij waar iedereen zijn boom kocht. Nou zijn er vele plekken waar je deze kunt kopen, bij de kweker, intratuin, bouwcentra, de ikea enz. Maar waar haal jij je boom en waarom juist daar?

3 jaar terug besloten om voor een kunstboom te gaan. Niet omdat het mooier is maar omdat de gezaagde bomen de laatste jaren bij het kappen niet genoeg kou kregen waardoor ze niet goed tot rust komen en het daarna niet lang genoeg volhielden om de jaarwisseling te halen.(eind november stonden ze altijd al)
Maar wij kochten de boom altijd bij praxis beverwijk aangezien we eerste keus hadden omdat ik ze al jaren mag lossen, heerlijk half november beginnen voor mij de feestdagen als de eerste leveringen echte bomen binnen komen.

Screenshot_20220828-221253_Facebook.jpg

Screenshot_20220828-220949_Facebook.jpg

Dit jaar toch voor een kunstboom gegaan, maar ik wil ook de sfeer hiervan gewoon meepakken. Hier in de buurt is een kweker die tenten opstelt, vuurkorfjes erbij, glühwein, chocolademelk en ondertussen dus echt een fijne sfeer dat mensen een boom komen halen. Haal gewoon nog een mini boom voor de voortuin ofzo, maar we gaan wel.

Waar ik mijn kerstboom koop? Bij Luc de Bruijn Groenverzorging/kerstbomen natuurlijk.
Ruime keuze in:
Nordmann
Fraseri
Blauwspar
Picea glauca conica
En natuurlijk het easyfix systeem om uw boom perfect recht te zetten. Zet uw boom in 2 minuten neer:kerst:
20221127_083216.jpg
FB_IMG_1669496891401.jpg
20221123_141542.jpg
20221123_141429.jpg

Hiet dit jaar ook voor een kunstboom gegaan. Heb er nooit aan willen beginnen, want het uitzoeken van de juiste boom en de sfeer vond ik altijd geweldig. Maar doordat we de boom vaak half november op willen zetten is dat net te lang voor een echte. Maar bevalt dikke prima tot nut toe, niet verwacht eigenlijk, maar ga het halen van een echte zeker missen.

Jarenlang een kunstkerstboom van de V&D gehad (gekocht in januari met 70% korting) en vanaf dit jaar een kunstboom van de Lidl.

Ligt eraan welk soort je wilt. We hebben prijzen vanaf 12.50 voor de kleine dennetjes tot 35 euro voor de nordmann.
Wij vragen prijs per soort en niet per maat.

Bij Zweerink Kerstbomen in Varsseveld. En ook al heel wat jaartjes. Altijd top geregeld en een lekker sfeertje vind ik zelf.

Kerstbomen.jpg

Prachtige foto. Zo de kerstboom halen en die mist op de achtergrond, veel meer sfeer ga je niet krijgen met het halen van de boom.

Onze autodealer deelt elk jaar bomen uit aan klanten. Lekker met broodje worst, snert, kampvuurtjes…
scheelt toch alweer gauw een €25 voor de boom en is altijd gezellig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan