Waar haalt u illegaal vuurwerk vandaan?

Ik verbaas me enorm over de mening van vele leden en de moderators.
Niet op reageren wordt er geroepen, door de heiligen der heiligen!
Dit terwijl deze site bol staat van de informatie wbt prof en illigaal vuurwerk en in welke landen dit te verkrijgen is, ook wordt er nog eens uitgebreid over shells gesproken!
Vuurwerk is een media en politie melkkoe en reken maaar dat deze koe ook gevoed wordt met de vele info die te vinden is op deze site.
Vuurwerkcrew is een heerlijke site maar zou zich moeten distancieren van professioneel vuurwerk.
Als ik een gevoelige snaar geraakt heb, hoor ik dit graag in de vorm van een gezonde discussie.

ja slimmerd, maar de doorsnee Nederlander komt niet op vuurwerkcrew. Als dit wel het geval was geweest had de publieke opinie betreft vuurwerk waarschijnlijk heel anders geweest. Dan hadden ze waarschijnlijk ingezien dat wij een groep liefhebbers zijn die massaal tegen het vuurwerkvandalisme zijn. Dan werd de schuld misschien eens afgeschoven op de daders, in plaats van de middelen die de daders gebruiken om de misdrijven te plegen.

beetje vreemde manier van denken als je het mij vraagt.

Daarbij blijven er altijd mensen zijn die tegen beter weten in shells e.d. gaan afschieten. dan vind ik dat je als forum voorlichting moet geven over hoe je dit veilig kan doen, als het dan tóch moet. Beter dat iemand hier eventjes de moeite neemt om een topic door te lezen dan dat zn hoofd verspreid over de straat ligt om 12:00, want dat is de realiteit. als het fout gaat met professioneel vuurwerk gaat het ook goed fout.

Het gebruik van professioneel vuurwerk wordt hier door de moderators dan ook altijd afgeraden. en zo hoort het. een voorbeeld functie zijn, maar tegelijkertijd wel de juiste informatie verschaffen

@Wonkobonko
Ik begrijp je betoog en met veel andere onderwerpen zou ik me er direct achter scharen. Natuurlijk zou feedback van liefhebbers en kenners bijdragen aan een verbeterde situatie, zowel qua veiligheid als voor imagoherstel en een beter begrip van het onderwerp. Alleen is gebleken dat 99,9% van de leidende journalistiek sensatie over informatie plaatst. Voorbeelden te over. Eentje ter indicatie;

Bij de eerste Zena Trophy (2006) was o.a. de NL pers aanwezig. Naast journalisten waren er ook camerateams aanwezig. Toen ik na een succesvolle en supergezellige dag en avond vroeg op welke zender het uitgezonden werd kreeg ik het antwoord;"Ik denk niet dat we hier iets mee gaan doen.". Ik reageerde uiteraard verbaasd. Een van de heren uit het team voegde daarop toe;"Tja, er is toch immers niks gebeurd?". Daar zakte mijn broek van af ...

Als we de andere kant van de hobby beter willen belichten dan zullen we dat (helaas) helemaal zelf moeten doen. Vuurwerktraditie.nl en Vuurwerkveilig.com zijn voorbeelden van initiatieven waarbij de liefhebber een stem krijgt en kennis, maar ook inzichten kan overdragen.

Misschien ben ik wat te pessimistisch over de media en misschien generaliseer ik wel teveel. Dat is niet mijn bedoeling, maar in mijn plaats denk ik dat je, na talloze messteken in de rug, ook wat terughoudender zou reageren op "geïnteresseerde journalisten". Drie jaar geleden had ik 100% je mening gedeeld. Met de kennis en ervaring van nu zeg ik; laat de media het lekker uitzoeken met hun sensatieverhalen zo tegen oudjaar.

Wie echt iets wil bijdragen en zeker wil zijn dat zijn woorden correct overkomen, zal het zonder de media moeten doen. Triest maar waar.

Cameo

Wel grappig dat als je de reacties leest op die site de azijnzeikers weer hun hol uitkomen en het weer het standaard welles nietes gezever is.

Misschien moeten we eens een potje gaan maken met zijn allen om een docu te maken en dan uit te laten zenden op NL1/2/3 zo vlak voor de dag.:p

Juist, de media proberen te mobiliseren voor een positief vuurwerk geluid is trekken aan een dood paard (oke, een aantal uitzonderingen daar gelaten). Dit hangt misschien samen met het gevoel dat de media erg links gekleurd zou zijn, zo hier en daar lees je dat. En ja, vuurwerk en het linkse gedachtegoed; daar weten we alles van tegenwoordig.
P.s. maak er geen politiek beladen topic van!

nou ik weet wel dat het niet alleen met vuurwerk gebeurd. Paar jaar trug deed ik mee met de jeugd vak wedstrijden van de bakkerij en werd 3e, nou goed kwam een journalist langs en die intervieuwde de winnaars. ik had gewoon gezecht wat k er van vond en zo en njah weet het niet precies meer is al een aantal jaar geleden. Maar van alle 3 de prijswinnaars klopte het verhaal niet met wat we gezecht hebbe tegen de journalist. helaas is het dus niet allee et vuurwerk en ja ik pleit er ook voor dat vuurwerk in beter daglicht te brengen maar voor het zover komt kunne we wachten tot we een onswegen helaas:(

Ik heb even geen tijd gehad om alle reactie's door te spitten, dus mijn excuses als dit al eerder is vermeld. Maar de starttopic (oftewel het bericht van nos.nl) is toch gewoon gekopieerd, het verwijst alleen naar de berichten geplaatst op http://weblogs.nos.nl/binnenlandredactie/2010/11/09/1455/ ? Of zie ik het nou verkeerd. :bonk:

Buiten dat, in de gedachte van verwarrende berichten: Huh? :confused: verkopen ze in Belgie ook vuurwerk joh?! Nouuuu, dat wist ik niet..

:angel:

nog even kleine offtopic edit, voor de flikken weer voor m'n deur staan: Ik koop dit jaar alleen legaal vuurwerk in de laatste drie dagen van het jaar. Ik geef het niet graag toe, maar als de flikken je huis binnenvallen heeft dat toch een flink effect op een kind (vooral). :shocked:

"ik haal het altijd bij alberto stegeman.. die snuffelt het ergens op voor zijn tv programma en verkoopt het dan weer"
haha, wat een humor!

Back
Bovenaan