Waal in Vlammen

Lijkt me toch wel mogelijk alsnog om iets te zien vanaf de kant van Lent?
Ook al zal het niet meer van zo dichtbij zijn als voorheen?

Zaten leuke stukken tussen, maar toch vond ik t een beetje tegenvallen. Had veel meer van de finale verwacht. Ik vond t ook nog veel te licht. Misschien dat dit te maken heeft met tijd en vergunning????

Blijft lastig als je rond deze tijd van het jaar om 22.30 moet beginnen, echt donker is het dan niet waardoor sommige dingen wat minder goed overkomen. Was een beetje een rommelig geheel. Leuk om te zien maar geen super show.

Ook weer terug uit Nijmegen en een mooie show gezien van Dream Fireworks.
Waal in Vlammen is weer terug op het toneel en dat werd groots uitgepakt.

Vond vooral de multicolour strobe bommen en rauwe fluitbommen goed.
Finale viel helaas tegen en had veel intenser gemogen. Wel een dik slotsalvo.

Filmpjuh! :holland:

Klik HD aan!

Ik ben blij dat ik toch langs ben gegaan, hoewel dat met de trein wel een mijl op zeven is. Vanaf station Lent was het toch wel een eind lopen langs die rare afgravingen, maar ik kwam ruim op tijd waar ik wezen moest. Pyroboy en Anaconda stonden daar ook. Verder bleken er nog wel meer forumleden te zijn, maar die heb ik niet kunnen vinden.
Het was inderdaad nog een beetje licht toen het begon, maar ik vond het nét donker genoeg. Het geeft in elk geval wel mooie plaatjes dan:

m798ww.jpg

De show was wel goed als altijd. Ik ben blij dat deze show weer terug is, mét een verstevigde waalkade. Er zaten leuke en verrassende elementen in. Erg lekker gevarieerd ook, met felle kleuren en mooie combinaties. De girondola's waren ook weer aanwezig, en deden het erg goed bij het publiek. Ik zelf vond de (cylinder?)bommen met combinatie van fluiters met salutes echt erg goed. De finale viel wat tegen. Eerst bommetje-bommetje schieten, en dan opeens één stoot tegelijk. Ik hoorde later dat er flink wat van de finale zou zijn blijven staan. Onder andere een flink beeld met gouden effecten. In hoeverre dat waar is weet ik niet, maar het zou wel één en ander verklaren. Desondanks een prima show waarvan ik absoluut geen spijt heb dat ik ben gegaan. Net als de rest van de tienduizenden mensen; allememachies wat is het daar druk! Maar ik geloof niet dat er ook maar één persoon teleurgesteld naar huis is gegaan.

Mooie film Darksoul, vergeleken met mijn film lijkt het veel donkerder op jouw film. Toch aan de kant van Lent weten te komen? Ik stond aan de Waalkade en daar werd het inderdaad erg druk.

Als vuurwerkliefhebber zeg ik: aardig showtje voor nederlandse begrippen. Als verwend vuurwerkliefhebber zeg ik: matige show wat wederom ziel en doelloos geschoten is. Geen enkel thema te bespeuren. Wel zie ik qua gebruik van producten een aardige vooruitgang. Je ziet dat frits en co naar spanje zijn geweest en proberen dit toch door te voeren in hun eigen shows. "finale" heel erg zwak. Alleen het eindsalvo was wel een beetje te pruimen. Fluiters en de 'girandola' look-a-likes waren wel leuk!

Al met al een aardig showtje, maar kan zoveel beter!

Laatst bewerkt:
Met het ponton door de sluis op weg naar de ligplaats. Met dank aan Marvin van der Steen voor de foto:

10561830_10203439058809369_9143053863359292620_n.jpg

Ook mijn bijdrage dan nog maar even. In dit geval gefilmd vanaf de Waalkade en met commentaar van een 5-jarige Vuurwerkliefhebber die naast me kwam zitten met z'n ouders...

Ik vond het voor Nederlandse begrippen ook een leuk showtje. Soms wat traag en niet goed gevuld, maar zaten hele leuke stukken in zoals hierboven beschreven. Zeker het fluit deel vond ik erg leuk en ging lekker lang door.

Hier nog laatste 14 minuten met telefoontje gefilmd

Ik vond het een leuke show met bijzondere elementen. Hele dikke gouden horsetails welke mooi lang duurde. Veel fluit, kleurrijke en glitterende mines en die leuke girandola's! Ik heb me heerlijk vermaakt!

Ziet er uit als een geslaagde show, lichtelijke spijt dat ik niet gegaan ben. Vond 1 uur en 45 minuten toch wel erg lang rijden.

Na twee jaar terug van weggeweest. Toch een leuke show om weer mee te maken.
Weet iemand hoeveel inch maximaal werd geschoten?, kwaliteitsverschil tussen verschillende shells was goed te zien. grtz

Back
Bovenaan