Waal in Vlammen 20-07-2010

Gezelligheid geloof ik wel ja! Maar mijn hamvraag is nu dan nog steeds, waar vind ik 'Lent'? Misschien kan ik daaruit dan filteren waar ik dan het beste kan parkeren...

Lent is een dorpje aan de andere kant van de waal, tegenover Nijmegen. Het is hier niet zo druk als in het centrum van Nijmegen en de kans is een stuk groter dat je je auto hier kwijt kan, op een parkeerterrein.(Een weiland.):)

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLNL367&q=kaart nijmegen lent&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl

Ik zal dit jaar ook proberen hierbij te zijn.
Vorig jaar via PyroTV gevolgd, prima show hoor!

Zal tegen die tijd nog even zien of wij ook de auto in Lent zetten, of inderdaad iets verder terug en dan het laatste eindje met de trein doen. Of gewoon vanaf thuis al de trein... dan kunnen we zonder Bob :p

Programma aan de Waalkade
Op het hoofdpodium aan de Waalkade wordt eerst een muzikaal feestprogramma verzorgd met onder ander Enge buren, De Smarthoppers en One Two Trio.

En om 22.30 uur is het dan zover. Dan kun je met duizenden anderen genieten van het bijzondere vuurwerkspektakel. De avond wordt afgesloten met een spetterend optreden van de Loco Loco Disco Show.

Voorlopig programma:
20.00 uur: Enge buren
21.05 uur: De Smarthoppers
21.30 uur: One Two Trio
22.30 uur: VUURWERK
23.00 uur: Loco Loco Disco Show

http://www.vierdaagsefeesten.eu/zomerfeestennijmegen/vuurwerk.html

Voor wie niet kan komen biedt PyroTV.nl ook dit keer weer een mooie uitkomst ;)

E.a. is overlegd met Dream Fireworks en de organisatie en we gaan er een mooie uitzending van maken met 4 camera's (+crew en 1 vanaf het ponton) een regie en audio verbindingen. Vanaf 21:00 uur zal de livestream actief zijn met beelden van de mensenmassa en dat afgewisseld met items over de opbouw in de dagen ervoor en enkele interviews met bouwers en natuurlijk Frits. Ook zal er kort voor de show een blik worden geworpen in het zenuwcenter waar de schietapparatuur staat en de organisatie..

Aankomende week zal ik het draaiboek even publiceren, dat komt wel goed.
Vergeet het dus niet.. dinsdag 20 juli 2010 vanaf 21:00 uur live overschakeling naar de Waalkade in Nijmegen op www.pyrotv.nl

Muziek geschrapt bij vuurwerk Vierdaagse

NIJMEGEN - Tijdens de Waal in Vlammen, het vuurwerk boven de Waal tijdens de Nijmeegse Vierdaagse, zal dit jaar geen muziek klinken.

De stichting Actief Comité Binnenstad Nijmegen heeft besloten dat op 20 juli de vuurpijlen die de lucht in worden geschoten niet door muzikale klanken begeleid gaan worden om op die manier kosten te besparen. Volgens de organisatie wordt het een ouderwets vuurwerkspektakel.

Het is de bedoeling dat in 2011 de geluidsboxen terugkeren op de Waalkade. Er wordt zelfs speciaal voor die editie van de Waal in Vlammen een apart vuurwerkarrangement geschreven.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/6933196/Muziek-geschrapt-bij-vuurwerk-Vierdaagse.ece

Ik vind het totaal niet erg.
Naar mijn menig was toch al vuurwerk met muziek en niet vuurwerk op muziek...

Ik ben wel van plan om hier naartoe te gaan, maybe samen met de vriendin, onder het mom van een dagje weg :p

Ik heb het gevoel dat het ontbreken van de muziek misschien wel eens het tempo en de kwaliteit van de show ten goede kunnen komen. We zullen zien, ik heb er in elk geval heel veel zin in! :cool:

Ik vind het wel heel zonde hoor!
Maar ik ga er toch naar toe, gewoon omdat het maar 20 km van me vandaan is:p

ik vindt het ook niet erg zonder muziek weer is keer wat anders, en muziek stond vaak toch te hard. Hoop dat het nu lekker knallen wordt. Zoals konningendag arnhem was zeker niet verkeerd geschoten door dream.

ik ben er zeker bij :D

Weer een korte PyroTV update.. Er is contact opgenomen door MTV Networks die de beelden verzorgen voor 4DaagseTV wat landelijk wordt uitgezonden op het UPC evenementen kanaal 14 en Kanaal13 TV voor de stadsregio Nijmegen/Arnhem.

De beelden van het opbouwen en ook tijdens de LIVE uitzending bij het vuurwerk worden door PyroTV aangeleverd aan deze partij en zal worden gebruikt voor hun uitzendingen! Gaat wel lekker met deze samenwerking dacht ik zo.. ;)

Gefeliciteerd met dit succes Arjan. Goed bezig man.
Het brengt het vuurwerk dichter bij de mensen en in een positiever daglicht.
Ik zal overigens live aanwezig zijn.

misschien dat het vuurwerk er nu beter uit komt zonder muziek.
as al een paar jaar niet mee zo onder de indruk van de combinatie....
Misschien volgend jaar met de special edition...
Ben er zeker weer bij, blijft nederlands mooiste show!

Back
Bovenaan