Waal in Vlammen 15-07-2008

Ik vond het een goede show, met mooie producten.
Een paar keer een hele korte pauze maar ik vond het niet erg storend.

Mooie singleshots en mines gezien, werden er best wat weg geschoten.
Ook de kwaliteit van de meeste bommen vond ik prima, mooie gele peony's met paarse pistel bijvoorbeeld en groene glittering bommen.
Ook de blinking ring bommen vond ik gaaf, gaf wel een appart effect.

Leuke watermines en een lekkere afsluiter met een rits salutes, zonde dat er daarna nog 2 spinner cakes door schoten maarja gebeurt is gebeurt.

Ik vond het zeker de moeite waard en zal volgend jaar weer aanwezig zijn.
Complimenten aan Frits en het gehele Dreamfireworks team, er heeft veel werk in deze show gezeten.

:bye:

Ik ben het volledig eens met Kruitsnuiver, de show was gewoon weg prachtig. Wat een prachtige shells gingen er de lucht in, de kleuren blauw die heel mooi waren en zelf vond ik ook de rode blinkers erg geslaagd. Je kon de muziek nog heel goed horen op de kant van Lent, en ik vond de muziekkeuze ook erg goed.
Op een gegeven moment stonden wij onder de rook en kindjes gingen janken omdat ze het vuurwerk niet goed konden zien:D

Was het vuurwerk wel echt om 22:30? Volgens mij begon de show pas rond 23:00.
Dat was een beetje jammer, maar na de show gezien te hebben viel dat minpuntje echt wel weg.

Werd er toevallig een bonbridge product op het einde gebruikt? Die met harde fluiters en salutes.

In ieder geval complimenten aan het pyro team die deze mooie show in elkaar heeft kunnen zetten.
Volgend jaar zeker weer.

Het was een goede show, het klopte helemaal wat ze zeiden.
Ik heb niet echt veel over de show te vertellen want ben te moe :bonk:
Mijn foto's plaats ik niet want ik vind ze niet mooi, ik heb een nieuwe compacte camera en die fotografeer dus niet goed met vuurwerk :angry:

ik ben er gister ook geweest dit was tevens mijn eerste show van het jaar maar ik vond hem geweldig, het was erg druk aan de kant van nijmegen maar ik (en een paar kennisen) hadden een goede plek kunnen vinden.:)
Helaas kwam in het begin van de show nog in een keer een grootte vrachtschip voorbij varen:mad::bonk:.
Ik probeer er volgend jaar zeker weer bij te zijn.

@pyromaniac: leuk om het zo nog eens na te zien

Laatst bewerkt:
Ik ben het volledig eens met Kruitsnuiver, de show was gewoon weg prachtig. Wat een prachtige shells gingen er de lucht in, de kleuren blauw die heel mooi waren en zelf vond ik ook de rode blinkers erg geslaagd. Je kon de muziek nog heel goed horen op de kant van Lent, en ik vond de muziekkeuze ook erg goed.
Op een gegeven moment stonden wij onder de rook en kindjes gingen janken omdat ze het vuurwerk niet goed konden zien:D

Was het vuurwerk wel echt om 22:30? Volgens mij begon de show pas rond 23:00.
Dat was een beetje jammer, maar na de show gezien te hebben viel dat minpuntje echt wel weg.

Werd er toevallig een bonbridge product op het einde gebruikt? Die met harde fluiters en salutes.

In ieder geval complimenten aan het pyro team die deze mooie show in elkaar heeft kunnen zetten.
Volgend jaar zeker weer.

Dat de show later begon (zou tussen 22.30 en 23.00 begonnen zijn) dus eigenlijk niet te laat begonnen, had te maken met een aantal schepen die nog moesten paseren..
Het wachten was dus op de paserende boten :wink:
Groetjes Giron

Laatst bewerkt:
Zoals de anderen al aangeven, een erg mooie show met vooral mooie effecten, de watermines waren zeer apart en zéér mooi, tevens waren de mines op de boot ook ontzettend fel haha, volgende keer een lasbril mee. :wink: Prachtige bommen met vooral zeer goede kleuren zoals geel, roze, dat "waterblauw" (noemen ze azul toch?) en die dikke bakken met gouden mines haha. Niet te vergeten de girandola's welke echt prachtig waren, gingen perfect ook, nadeel vond ik wel dat ze er wat tussendoor schoten, het eerste moment van stijgen viel zo een beetje in het niet, girandola's mogen van mij afzonderlijk geschoten worden van het andere vuurwerk.
Er zaten wat pauzes in, gelukkig werden die wel weer goed gemaakt haha, maar is er nou toch het e.e.a. blijven staan in die momenten of waren die gepland? En ja, die salutes hadden bij mij al gemogen na de bonte pre-finale, zo het einde met de blokken (welke overigens wel erg goed waren) vond ik net wat verzwakking als slot, dat dan 2 blokken doorpruttelen is zonde, maar dat gebeurd weleens, gaan we niet over klagen na zo'n show. :wink: Hoeveel salutes waren het eigenlijk?

Complimenten aan Frits en de rest van DF inderdaad, een goede show, ontzettend veel vuurwerk en ook zeer veel werk, maar het is het zeker meer dan waard.

NIJMEGEN - Het vuurwerkspektakel Waal in Vlammen heeft dinsdagavond veel toeschouwers naar de Nijmeegse Waalkade gelokt. Ook elders in de stad is veel volk op de been in verband met de Vierdaagsefeesten. Dat meldde een politiewoordvoerster dinsdagavond.

Sinds zaterdag hebben de Vierdaagsefeesten ongeveer 800.000 bezoekers getrokken, stelt de organisatie van de feesten, die samenvallen met de Vierdaagse. De vuurwerkshow Waal in Vlammen is elk jaar een veel bekeken onderdeel van de Vierdaagsefeesten, die tot en met vrijdag duren.

Volgens de politie zijn de festiviteiten tot nu toe vrij ordelijk verlopen. De meeste aanhoudingen werden verricht voor kleine vergrijpen als wildplassen, belediging en openbare dronkenschap.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een super (gezellige) avond heb gehad met mooi vuurwerk. Show was zeker goed te doen en dit blijft een blijvertje voor mij.
Het gebruik van salutes heeft toch iets extra's en zie je helaas niet zoveel in Nederlandse shows Tevens de zogenaamde 'waterblokken' waren weer super om te zien. Blijft toch iets aparts.
Er is veel Jorge geschoten wat ik vernomen heb. Een freak was vandaag terug gegaan en kwam diverse resten van Jorge shells tegen en girandola's

Verder diverse mensen (opnieuw) gemeet en weer wat gezichten bij namen kunnen plaatsen. Toch leuk als je met een groepje freaks bij elkaar staat. :D

Zal er volgend jaar zeer zeker weer bij zijn!

Ik heb met volle teugen genoten van deze show, er is al veel over gesproken, en veel lovende woorden zijn reeds uitgesproken over deze show. ik kan me er dan ook alleen maar verder bij aansluiten!

Frits Pen en zijn team van Dream Fireworks hebben een bijzonder mooi vuurwerk afgeleverd daar op de Waal. Vooral het stuk met de muziek van Epcot deed bij mij kippenvel opleveren. kortom prachtig!

Ik heb natuurlijk deze show op video vast gelegd, en onze huis fotograaf Blackbaron heeft een aantal prachtige fotos weten te maken van deze show:

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_000.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_008.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_021.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_045.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_050.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_052.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_023.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_054.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_037.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_056.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_079.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_060.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_059.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_047.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_086.jpg

DREAMFIREWORKS_NIJMEGEN_15-7-2008_089.jpg

Meer fotos van deze show kun je vinden in ons fotoalbum door *hier* eens naar toe te klikken.

De show die ik op video vast gelegd hebt kun je *HIER* downloaden. Veel kijk plezier :D

Fantastisch filmpje RedBaron :thumbup: hier hoor je het geluid prima, ook de close-ups van de girandola's e.d. zijn erg goed.. Blijft wel apart om hetgeen we met een goed team in een paar dagen in Nijmegen samen hebben opgebouwd zo dan te zien gaan. Dan ook nog volop positieve reacties is dan helemaal perfect en waar we het voor doen :)

Het backstage filmpje wat ik in die dagen heb gefilmd komt z.s.m.

Dank voor de complimenten Arjan. Zulke grote shows film ik altijd met 2 cameras. Voor je het weet mis je iets. En met mijn 2e camera (Canon XM2) kan ik dan b.v die girandolas mooi close nemen. Of bijvoorbeeld de letters, mines op het water enz.

Ik ben benieuwd naar je backstage filmpje. De vorige van op het dak van de Arena was ook erg leuk!

Onze huis fotograaf VuurwerkFreakz heeft in Nijmegen een aantal zeer mooie foto's geschoten. Hier zien jullie een selectie.

Prachtige foto's allemaal!:) En ik wil even een apart compliment droppen richting Jack voor de mooie montage!:cool:

Dat de show later begon (zou tussen 22.30 en 23.00 begonnen zijn) dus eigenlijk niet te laat begonnen, had te maken met een live verbinding met de radio.
Deze show wordt namelijk via een lokale radio omroep live uitgezonden.
Het wachten was dus op een live verbinding. :wink:
Grotjes Giron

Dat wij later gestart zijn met het vuurwerk komt niet door een radio verbinding maar doordat er te veel scheepvaart was en wij groen licht moeten hebben RWS zoals te zien was waren er nog diverse grote schepen tussen half elf en elf

Groeten Frits pen
Dream Fireworks

Er kwamen aardig wat grote schepen voorbij. De Waal is ook een drukke vaar route voor allerlij binnenvaartschepen.

Pas tegen elven kwam er nog maar een enkele voorbij, en net even na elf ur, ik meen 23:05 ( ik stond vlak onder een idioot grote digitale klok) barste het feest los.

Dit is niet alleen op de Waal het geval. maar ook op de Schelde in Antwerpen. Daar mag je pas echt gaan schieten als je een show hebt op of aan de schelde als de Haven authoriteiten groen licht geven ter plaatse om het scheepvaart verkeer voor een half uur ofzo stil te leggen.

Ondanks dat zo iets maar kort is, is het voor veel schepen te lang. Time is money.. ondanks dat ze relatief traag zijn tenopzicht van bv een vrachtwagen. Soms mag er wel in een boog om het vuurwerk heen gevaren worden. Of mogen alleen schepen er langs tijdens een vuurwerk met een niet licht ontvlambare lading.

Dat wij later gestart zijn met het vuurwerk komt niet door een radio verbinding maar doordat er te veel scheepvaart was en wij groen licht moeten hebben RWS zoals te zien was waren er nog diverse grote schepen tussen half elf en elf

Groeten Frits pen
Dream Fireworks

Gelukkig heb je het even bij gesteld.
Ik heb niets meer geschreven als alleen wat mij die bewuste avond door was gespeeld, ''Stef nog 15 min voor de live verbinding werd er geroepen'' en ik maar zoeken naar die zender op me telefoon :bonk: ik snapte er ook helemaal niks meer van.
In ieder geval niks ernstig, maar wel weer typisch een voorbeeld hoe verhalen hun leventje (kunnen) gaan leiden als je de verkeerde info wordt toegespeeld.
In iedergeval bedankt voor de corectie.
Groetjes Stef

Mijn complimenten aan iedereen die heeft mee geholpen aan deze show.

Wat heb ik iets gemist zeg, helemaal top deze show.
Volgend jaar tog maar die kant op gaan, deze show wil ik eens mee maken.
Mooie producten zijn er gebruikt, kortom top.

Back
Bovenaan