VWC Kroeg & Slowchat #51

In mijn nachtkastje is het zo'n ontzettende rotzooi, het zou mij niet verbazen als daar wat cat 1 naar boven komt drijven haha.

Jongens ik ga gewoon weer in product topics reageren hoor. Het is zo negatief hier de laatste tijd; laten we het kruit-virus gewoon weer doen opbloeien! Der is zo veel moois, kijken kan altijd!!

Jongens ik ga gewoon weer in product topics reageren hoor. Het is zo negatief hier de laatste tijd; laten we het kruit-virus gewoon weer doen opbloeien! Der is zo veel moois, kijken kan altijd!!

Lekker bezig geweest pik! Konden we wel een beetje gebruiken..

Inderdaad, mooie posts Pim, goed bezig. Als we dat allemaal doen, en ook lekker het countdown vol spammen komt die sfeer echt wel terug :thumbsup:

Mede forummers,

Naar aanleiding van het topic verbannen leden en de sluiting ervan neem ik even afstand van dit forum.

Mede door de eenzijdige zienswijze van sommige hier word het er bepaald niet leuker op.

Succes met dit forum VuurWerkCensuur

Tot volgend jaar maar weer!

Mede forummers,

Naar aanleiding van het topic verbannen leden en de sluiting ervan neem ik even afstand van dit forum.

Mede door de eenzijdige zienswijze van sommige hier word het er bepaald niet leuker op.

Had het topic inderdaad open gelaten voor een weerwoord. Het sluiten van dat topic zegt weer genoeg inderdaad :sad:

Zolang iedereen zich normaal gedraagd kan je zo een topic toch prima open houden.

Ik heb daar geen lekker gevoel bij.

Zo ver als spinner wil ik niet gaan.

Maar de twijfel slaat toe.

Mede forummers,

Ik geef je groot gelijk, maar tijden veranderen he. Niets is voor eeuwig. Misschien is tijdperk vwc wel aan het 'vergaan'. Eerder hadden we chinese rol, oldkskool fpm, vuurwerklook, vuurwerkpunt, avp.

Ik ben een beetje aan het kijken op fpm. Het is een mooi forum(op telefoon handig) staat hoop info op en tis allemaal niet zo gespannen.

Gewoon ff je tijd nemen, ik begrijp je meer dan wie dan ook.

Mede forummers,

Jammer dat je gaat voor nu, maarja het is natuurlijk ook geen vuurwerkjaar om over naar huis te schrijven dus veel zal je niet missen.

Vooropgesteld dat dit forum inderdaad gemaakt is en onderhouden wordt door de administratoren en moderatoren, die ik daar dankbaar voor ben, begint de tendens die jij beschrijft mij ook op te vallen.
En natuurlijk, eindstand is dit niet mijn forum en ben ik vrij om deze te verlaten.

Misschien ben ik ook vaker wat kritisch, of zoals door anderen omschreven 'negatief". Dit zou je kunnen omschrijven als sfeerverlagend, maar je zou het ook kunnen omschrijven als eerlijke discussie.

De steeds vaker uitgedeelde bans, sluiten van topics, sluiten van winkeltopics, verbannen van het nieuwsgedeelte, verwijderen van de chatarchief en ga zo door, vallen bij mij op in een rijtje van keuzes waar ook ik mijn vraagtekens bij zet.

Een forum draait mijns inziens niet alleen uit lieve sfeerverhogende woorden en verhalen, maar ook uit discussie, waarheidsvinding en het uitwisselen van informatie.
Uiteraard op een respectabele manier.

De drang naar een sfeerverhogend forum lijkt te leiden tot een forum met steeds minder invalshoeken.

Maargoed, misschien verandert het forum gewoon en vind ik het lastig om mee te veranderen omdat mijn bewust sctieve jaren hier, ondertussen al 5 tot 10 jaar geleden, anders ervaren werden en ik daar mijn goede gevoel bij dit forum heb liggen.

Als ik lees dat andere leden niet willen posten omdat een klein groepje dit afkapt is dat natuurlijk ook verre van wenselijk, al denk ik zelf dat dit wat genuanceerder ligt.

Persoonlijk heb ik hier altijd gezegd wat ik wilde en heb hier nooit ook maar een waarschuwing voor gekregen. Eenmalig kreeg ik deze, die onterecht was in mijn ogen en kwam door miscommunicatie en die is ook meteen ingetrokken na pm-contact. Laten we het ook niet groter maken dan het is. Maar het sluiten van allerlei topics, afkappen van discussies en afschermen van bepaalde onderdelen van het forum. Ja het staat mij ook tegen.

Ik zou graag willen afsluiten met hou de sfeer er wel lekker in samen, zoals ik dat vaker doe door de jaren na het typen van dit soort berichten. Maar dat zal lastig worden dit jaar.
Mijn respect naar de leden die dit kunnen met cat1 en het vooruitkijken naar volgend jaar.
Ik hoop dat ik het volgend jaar weer wat op kan pikken, mij lukt het dit jaar niet.

Hoe dan ook hoop ik dat we met zn allen leren van dit jaar en dat de mods ook kritisch terug kijken naar dit jaar op het forum. Het is ook gewoon een lastig gegeven. De grens van discussie en moeten ingrijpen lijkt me een vage.

Als er niks aan de hand is hoeven de mods niks te doen maar in een bevlogen jaar als dit zie je dat iedereen korte lontjes krijgt en dan de juiste wijze vinden in modereren is gewoon moeilijk. Ik ben het ook niet altijd eens met de wijze waarop dit gedaan wordt maar ik zou het zelf geen haar beter kunnen

Back
Bovenaan