VWC in 2025; tips of suggesties?

He mannen van VWC, wordt het niet eens tijd om het forum met buitenlands vuurwerk weer open te gooien. Ik kan geen opmerking over een f2 argento potje plaatsten of vuurpijltje maar ondertussen knallen jullie zonder blikken of blozen absurde hoeveelheden de lucht in een straatje waar je dan ook je vraagtekens bij kunt zetten, dit wringt wel een beetje?

Enne is dit gesponsord of allemaal zelf betaald?

He mannen van VWC, wordt het niet eens tijd om het forum met buitenlands vuurwerk weer open te gooien. Ik kan geen opmerking over een f2 argento potje plaatsten of vuurpijltje maar ondertussen knallen jullie zonder blikken of blozen absurde hoeveelheden de lucht in een straatje waar je dan ook je vraagtekens bij kunt zetten, dit wringt wel een beetje?

Enne is dit gesponsord of allemaal zelf betaald?

Ons beleid omtrent buitenlands vuurwerk is al meermaals besproken. Laten we daar het Transbomber topic niet voor gebruiken. Aanbevelingen kunnen gegeven worden in het topic: https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/vwc-in-2025-tips-of-suggesties.1799938/

En ja, dit is gesponsord. Vanuit ons aan de winkeliers waar we het vandaan hebben gehaald 😅

En daar gaan we dan! Wat een moment, wat een geweld, heerlijke chaos!

Ik kan er weinig van vinden als je privé zoiets doet en online zet, maar dit gebeurt onder mom van Vuurwerkcrew, door VWC team. Ik ben zelf ook lid van VWC en wil eigenlijk helemaal niet ongevraagd geassocieerd worden met jullie ongebreidelde excessen. Ik vraag me af of jullie met al jullie filmpjes wel een goed voorbeeld geven. Past meer in het rijtje van andere social media stunters. (incl boven de cakes hangen bij aansteken, en zie ik geen vuurwerkbril? Niet bij het publiek iig)

In dat licht sluit ik me ook bij Tresher aan dat het discrepantie is dat daar tegenin hier nog geen discussie (of filmpjes) over EU F1 getolereerd wordt, laat staan EU F2 dat binnen RACT valt.

Weet je; we zijn hier het meest actieve bastion van liefhebbers van siervuurwerk. Elke buitenstaander zal ook dit als maat nemen van de hele groep, en daardoor al snel van de traditie. Zien ze jullie filmpjes, straalt dat niet alleen af op de rest van ons, maar is het risico sterk aanwezig dat juist dat, komend van forumleiding, ook het beeld van de buitenstaander op de traditie van siervuurwerk in het algemeen. Ik lees een mod melden dat hij een bepaalde hoeveelheid cakes nog in huis heeft. Wat voor krantenkop kan daarop volgen...? Snapte!?

Ik denk dat het nodig is dat jullie je meer bewust worden van hoe die beeldvorming werkt en hoog tijd is dat jullie daar de verantwoordelijkheid in gaan nemen, net als jullie met het bij sluiten van topics over niet toegestaan vuurwerk bedoelen. Het is wel 5 voor 12 hè...

Laatst bewerkt:
Ik kan er weinig van vinden als je privé zoiets doet en online zet, maar dit gebeurt onder mom van Vuurwerkcrew, door VWC team. Ik ben zelf ook lid van VWC en wil eigenlijk helemaal niet ongevraagd geassocieerd worden met jullie ongebreidelde excessen. Ik vraag me af of jullie met al jullie filmpjes wel een goed voorbeeld geven. Past meer in het rijtje van andere social media stunters. (incl boven de cakes hangen bij aansteken, en zie ik geen vuurwerkbril? Niet bij het publiek iig)

In dat licht sluit ik me ook bij Tresher aan dat het discrepantie is dat daar tegenin hier nog geen discussie (of filmpjes) over EU F1 getolereerd wordt, laat staan EU F2 dat binnen RACT valt.

Weet je; we zijn hier het meest actieve bastion van liefhebbers van siervuurwerk. Elke buitenstaander zal ook dit als maat nemen van de hele groep, en daardoor al snel van de traditie. Zien ze jullie filmpjes, straalt dat niet alleen af op de rest van ons, maar is het risico sterk aanwezig dat juist dat, komend van forumleiding, ook het beeld van de buitenstaander op de traditie van siervuurwerk in het algemeen. Ik lees een mod melden dat hij een bepaalde hoeveelheid cakes nog in huis heeft. Wat voor krantenkop kan daarop volgen...? Snapte!?

Ik denk dat het nodig is dat jullie je meer bewust worden van hoe die beeldvorming werkt en hoog tijd is dat jullie daar de verantwoordelijkheid in gaan nemen, net als jullie met het bij sluiten van topics over niet toegestaan vuurwerk bedoelen. Het is wel 5 voor 12 hè...
Pffff... zeuren tot kunst verheven. Ik heb genoten van het filmpje!

10 jaar geleden had nog niemand van een vuurwerkbril gehoord. 35 jaar geleden stond ik op het basketbal pleintje met twee groepen tegenover elkaar op elkaar te schieten met Romeinse kaarsen en babypeiltjes. Dat was pas idioot, hier worden boxen aangestoken door mensen die weten wat ze doen, lekker laten gaan.

Pffff... zeuren tot kunst verheven. Ik heb genoten van het filmpje!

10 jaar geleden had nog niemand van een vuurwerkbril gehoord. 35 jaar geleden stond ik op het basketbal pleintje met twee groepen tegenover elkaar op elkaar te schieten met Romeinse kaarsen en babypeiltjes. Dat was pas idioot, hier worden boxen aangestoken door mensen die weten wat ze doen, lekker laten gaan.
Hangen wel boven de boxen bij t aansteken valt op. Qua fakkeltec hniek niet ervaren

Er blijft een verschil tussen vuurwerk dat hier niet is toegestaan en goedgekeurd Nederlands consumentenvuurwerk wat een oude discussie is en waar wij al een besluit op gemaakt hebben. Neemt niet weg dat wij nogmaals de discussie zullen voeren op het gebied van buitenlandse producten die wel beschikbaar zijn in NL zoals geopperd.

Wat betreft de opmerkingen op de show, wij hangen er niet boven, steken af met fakkels, iedereen die gedurende de dag bij ons verblijft is zelfs verplicht een bril op te hebben buiten. We hebben tientallen brillen uit te delen voor vrienden en buren, uiteindelijk blijft iedereen zelf verantwoordelijk om dit op te doen.
We geven mensen aan waar te gaan staan, alles wordt gecontroleerd aangestoken en aan het eind van de straat stond zelfs de brandweer erbij die op hun beurt mooi stond te genieten en te filmen.

Alles netjes opgeruimd voordat de meeste mensen wakker worden, voortuinen van de hele straat meegenomen, tegoed voor een wasstraat aangeboden wanneer gewenst. We hebben dan ook enkel complimenten gekregen in de nacht en in de loop van de ochtend over al deze factoren.

In alles pakken we dit dus zo goed mogelijk aan om het voor iedereen een feest te maken, maar dat kun je inderdaad moeilijker afleiden vanuit een seconde in een film dus daarom maar een toelichting.

En wat betreft de 25kg regel is ook daar rekening mee gehouden qua logistiek, maar snapt ook iedereen wel dat je die regel tegenwoordig allemaal overtreedt, die regel is nu eenmaal tientallen jaren verouderd. Als je ons daarin iets kwalijk wilt nemen dan zou dat ook de suggestie zijn om foto's en video's van collecties van leden ook allemaal te gaan weren? Dat gaan we niet doen, dat is ieders verantwoordelijkheid.

Denk dat het goed is om enige nuance aan te brengen in hoeveel invloed een filmpje heeft. De ambtenaren die over besluiten gaan kijken niet naar youtube filmpjes maar naar data. Hoeveel mensen in het ziekenhuis? Hoeveel kosten aan schade? Hoeveel capaciteit hebben we moeten inzetten aan ME/Politie/Brandweer etc.

Op basis daarvan zal eventueel een discussie gevoerd worden in de politiek wanneer het gaat om een verbod of iets dergelijks.

Snap de zorgen van Richardus wel, de kanttekening die aangegeven wordt door Mattenfreak is echter heel mooi. Een tegoed voor een wasbeurt van de auto? Ik zou nog geen spons aanbieden 😅

Mijn tips zijn dan ook de volgende 2;
1. VWC, wellicht mooi om beeldmateriaal te maken van het 'gedoe' om het vuurwerk heen. Denk aan dat jullie vertellen 'graag op afstand staan' etc.
2. Leef en laat leven, zoals gezegd de invloed op een verbod is nihil. Dit wordt niet gebaseerd op zulke filmpjes met legaal vuurwerk, eerder door al de illegalen en dat gebeuren in Utrecht.

Goedemorgen trouwens🙋‍♂️

Luister je moet het allemaal zelf weten. Maar wat IK krom vind is dat aan de ene kant we met een inzamelingsaktie bezig zijn voor de HVLV , waar ik ook vind dat de vwc zich daar eigenlijk niet voor inzet dmv bv een sticky post of een mail naar de members, en aan de andere kant dat de mods van het grootste vw platform in nl 15 tbs afsteken.

MIJ maakt dat weinig uit. Denk dat dat niets toevoegd. Wat me wel steekt is dit natuurlijk koren op de molen is voor alle latte chai zuipers die dit land rijk is.

Tis niet echt snugger in deze tijden.

Maar goed begreep net dat ik een jankerd was dus zoek het lekker uit weer.

Laatst bewerkt:
Gezien de grote hoeveelheid prachtige producten die zo veilig mogelijk geschoten zijn, kan niet anders geconcludeerd worden dat men bestempeld moet worden als ambassadeurs van het vuurwerk. Evenals onze Katwijkse kanjers van PFK @SKULANG.

Wettelijk toegestaan om deze prachtige show te schieten met alleen maar F2 Neerlandsch goedgekeurd vuurwerk.

Mijn advies: turn that frown upside down. Keer het om…
Als je zo veel vuurwerk afsteekt zonder dat er gewonden vallen, dan ligt het dus kennelijk niet aan het vuurwerk als er iemand gewond raakt.

🎆🫶🎇
Piet

goed mijn mening had ik al gegeven, ik vind het jammer dat we hier niet over F2 in zijn algemeenheid kunnen praten. Jullie weten net als iedereen dat dat niet het probleem is in NL. Er zal een andere reden aan ten grondslag liggen, maar het is jullie beleid en dat is ok en accepteren we, heroverwegen is mooi.

Wat betreft die transbombers en andere filmpjes of dat er nu 1 is of 20 ik vind het prachtig om te zien, kijk er graag naar. We zijn allemaal freaks.

Luister je moet het allemaal zelf weten. Maar wat IK krom vind is dat aan de ene kant we met een inzamelingsaktie bezig zijn voor de HVLV , waar ik ook vind dat de vwc zich daar eigenlijk niet voor inzet dmv bv een sticky post of een mail naar de members,

Vanuit de HVLV is er contact met ons gezocht om te kijken hoe we e.e.a. kunnen ondersteunen en daar zullen zij een idee over opperen. Tijdens onze jaarlijkse vergadering eind januari nemen we dit ook concreet mee.

Hoewel er al veel over gesproken is wil ik toch nog een keer reageren op de gesloten product topics van buitenlands vuurwerk. Ik waardeer het als het besluit om alle topics mbt F2 consumentenvuurwerk van buiten NL te sluiten heroverwogen wordt. Het is nu eenmaal een feit, en volkomen legaal, dat er behoorlijk wat mooie artikelen over de grens gekocht worden die hier simpelweg niet (meer) te koop zijn. Het volledig buitensluiten van deze categorie lijkt mij dan ook nog steeds onnodig al zal het misschien wat meer aandacht vragen van de mods om te controleren of er geen artikelen besproken worden die niet legaal zijn. Echter, als hier duidelijke regels voor zijn dan zal dat uiteindelijk allemaal wel meevallen en wanneer het tegendeel blijkt zou een wederopenstelling alsnog teruggedraaid kunnen worden.

Er zijn diverse pareltjes van Nico, Funke, Weco, Lesli, etc. in DE die soms ook gewoon op de NL markt belanden maar dan niet besproken kunnen worden. Dat blijft heel erg jammer en eigenlijk zelfs een gemis.

Hoewel er al veel over gesproken is wil ik toch nog een keer reageren op de gesloten product topics van buitenlands vuurwerk. Ik waardeer het als het besluit om alle topics mbt F2 consumentenvuurwerk van buiten NL te sluiten heroverwogen wordt. Het is nu eenmaal een feit, en volkomen legaal, dat er behoorlijk wat mooie artikelen over de grens gekocht worden die hier simpelweg niet (meer) te koop zijn. Het volledig buitensluiten van deze categorie lijkt mij dan ook nog steeds onnodig al zal het misschien wat meer aandacht vragen van de mods om te controleren of er geen artikelen besproken worden die niet legaal zijn. Echter, als hier duidelijke regels voor zijn dan zal dat uiteindelijk allemaal wel meevallen en wanneer het tegendeel blijkt zou een wederopenstelling alsnog teruggedraaid kunnen worden.

Er zijn diverse pareltjes van Nico, Funke, Weco, Lesli, etc. in DE die soms ook gewoon op de NL markt belanden maar dan niet besproken kunnen worden. Dat blijft heel erg jammer en eigenlijk zelfs een gemis.
Eens! Het is krom dat legaal vuurwerk niet besproken mag worden. Ik vind dat anders voor niet legaal vuurwerk.

is het misschien handig om een soort gedeelte te hebben als "vwc'ers helpen vwc'ers"? mensen kunnen daar dan topics openen voor meerijden naar evenementen/ samen naar evenementen gaan/ samen afhalen/ of wellicht samen stoken..overname bestellingen en dat soort vragen?

Ja we hebben de beste cake tot 300gr,
De beste cake tot 500gr ,
De beste compound en beste fontein.
Maar kan er ook een beste klein vuurwerk artikel 2024 komen.
Voor artikelen bijvoorbeeld als de Orc, cucarachas, crackling thunderking, etc
Beste importeur vond ik ook altijd wel leuk. Wie presteert het meest constant en wie neemt ons (onbewust of niet) in de maling? 😁

Back
Bovenaan