Vuurwerkvrije parken misleidend

moontan

VWC lid
Is de reclame voor vuurwerkvrije parken misleidend? Is het uberhaupt wel mogelijk voor bungalowparken om die garantie te geven?

Lees hiervoor onderstaande blog van een briefschrijfster aan Vara Kassa

Van 27 december tot 3 januari j.l. hebben wij, vanwege onze hond die erg in paniek raakt van vuurwerk, een bungalow gehuurd in het Landalpark Stroombroek, dat reclame maakte dat het vuurwerkvrij is en je alleen het knallen van de champagnekurken zou horen!!
Nou nee dus! We hebben de hele week nog nooit zoveel knallen gehoord, in de zeer directe omgeving van dit park veel geknal met carbid, direct aan de andere kant van het hek het Land van Jan Klaassen [als parkbewoner mag je daar gratis naar toe] waar drie keer een kinderfeestje afgesloten werd met jawel vuurwerk!! Landal moet dit allemaal geweten hebben!
We hebben een klacht ingediend wegens misleiding en ernstig in gebreke blijven en gevraagd om terugbetaling van de huursom.

Note: lees ook de discussie en reacties op deze vraag, best wel interessant.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/vuurwerkvrij-bungalowpark-stroombroek/

Zolang er in de Algemeen Plaatselijke Verordening niet staat dat in de omliggende gebieden naast dit Landalpark geen vuurwerk afgestoken mag worden is het natuurlijk heel stom om te gaan adverteren met een vuurwerkvrije jaarwissling. Dat is echt onmogelijk om waar te maken wanneer je buiten dat geen andere maatregelen neemt om vuurwerk te verminderen.

Landal misleidt mensen? Of hebben deze mensen zichzelf laten misleiden?
Mijn idee gaat uit naar het laatste.

Maar ik kan kan mij wel voorstellen dat je je geflest voelt na zoiets. Misschien voortaan toch maar zelf eerst even logisch nadenken of dit soort praktijken uberhaupt wel mogelijk is.

ik kan me voor stellen dat die mensen zich genomen voelen .
maar strikt gezien is dat niet zo .
want op het park zelf mag er niet worden gestookt .
maar wat er buiten de porten van het park gebeurt heeft de beheerder van het park geen verantwoordelijkheid over

Als er geen vuurwerk is afgestoken in het park hebben de mensen gewoon gehad waarvoor ze betaald hadden. Vuurwerk buiten het park afsteken is niet verboden dus daar kan het park dus ook helemaal niets aan doen.

het blijft toch een klein land dus in de buurt zul je altijd wel knallen horen, volgens mij is het inderdaad de vraag of er wel een knalvrije plek is in nederland.

Denk dat die mensen volgend jaar een boot gaan huren :P

Ook geen optie.
Rondom de kust worden tijdens oud en nieuw aardig waar nood paraschutes de lucht ingeschoten die over de datum zijn.

Hutje huren op de Himalaya is mijn advies.
Maar dan gaan ze weer zeuren dat het te koud is.
(Gelukkig bied een stadionfakkel uitkomst...:wink:)

Ook geen optie.
Rondom de kust worden tijdens oud en nieuw aardig waar nood paraschutes de lucht ingeschoten die over de datum zijn.

Hutje huren op de Himalaya is mijn advies.
Maar dan gaan ze weer zeuren dat het te koud is.
(Gelukkig bied een stadionfakkel uitkomst...:wink:)

Ik bedoelde een onderzeeer:P

hehehe:p ik kan er wel om lachen. Dat krijg je er nu van als je zo'n koppige oude zeiksnor wilt uithangen. Het gaat ook best wel ver als je er geld voor over hebt om een irritatie die enkele uren/dagen per jaar duurt uit de weg wilt gaan en als het om een fobie gaat kan je natuurlijk beter je geld uitgeven aan hulp om je angst te overwinnen.

Je zou bijna met opzet langs zo'n park willen gaan stoken.:rolleyes:

Ik zelf werk op het park waar ze het over hebben. geef de mensen aan de ene kant groot gelijk maar aan de andere kant ook niet.

Op het park zelf hebben de hele dag 2 a 3 beveiligings busjes rondgereden met in elk busje 2 man. iedereen die toch afstak kreeg een waarschuwing(ik zelf heb niks gehoord die dag OP HET PARK) om 12 uur kan ik niks van zeggen want daar was ik uiteraard niet bij.

Moet wel zeggen dan in de omgeving en op 1 plek zelfs op 30 meter van een aantal bungalows af flink met carbid werd geschoten. erg vervelend maar het is BUITEN de park grens dus niks aan te doen.

Omgevings geluid hou je dus toch altijd mijn mening is dan ook dat de gasten zich hebben laten misleiden maar ook misleid zijn door het park deze weten immers dat er buiten de park grens word afgestoken

Hieronder nog een stukje tekst van een blogpagina van een ander vakantiepark, wat over hetzelfde onderwerp gaat:

Het "vuurwerkvrij" is niet helemaal waargemaakt, omdat de woonhuizen die aan het park grenzen wèl vuurwerk afsteken en ook in de omgeving hoor je voortdurend geknal. Toch is het niet meteen náást je deur, dus voor onze hond was het uiteindelijk toch nog wel te doen. Als je hond echt verschrikkelijk bang is voor elke harde of zachtere knal, dan zit je hier niet goed (maar waarschijnlijk nergens in Nederland).

http://www.zoover.nl/nederland/gelderland/putten/landal-de-veluwse-hoevegaerde/vakantiepark

hehehe:p ik kan er wel om lachen. Dat krijg je er nu van als je zo'n koppige oude zeiksnor wilt uithangen. Het gaat ook best wel ver als je er geld voor over hebt om een irritatie die enkele uren/dagen per jaar duurt uit de weg wilt gaan en als het om een fobie gaat kan je natuurlijk beter je geld uitgeven aan hulp om je angst te overwinnen.

Je zou bijna met opzet langs zo'n park willen gaan stoken.:rolleyes:

Jij hebt zeker nog nooit een angstige hond gezien, anders zou je denk ik zoiets niet schrijven.

Mijn hond was nooit bang, nergens voor. Totdat er in de dagen voor het 31 dec vuurwerk in onze achtertuin werd gegooid terwijl we met de hond daar waren. Sindsdien is hij enorm bang voor harde knallen. Ook voor onweer, had hij eerder nooit last van.
Ook andere, harde geluiden maken dat hij weg kruipt in huis.

We hebben al van alles geprobeerd, speciale therapieeen, medicatie, etc. Wat moet je op een gegeven moment nog?
Als jij zulke hondeneigenaren wil afdoen als 'zo'n koppige oude zeiksnor' moet je uiteraard zelf weten. Maar weet wel dat deze mensen het belang van hun hond voorop zetten. En het valt elk jaar weer niet mee om de honden [en ongetwijfeld zullen andere mensen het met andere dieren hebben] er goed doorheen te krijgen.

Het zou gewoon fijn zijn als er een gebied komt waar je gerust kan gaan zitten totdat het voorbij is. Dan heeft niemand last van elkaar, maar het aller belangrijkste; onze hond hoeft dan niet zo in de stress te raken. Want echt, neem het van mij aan: dat is vreselijk om te zien.

Jij hebt zeker nog nooit een angstige hond gezien, anders zou je denk ik zoiets niet schrijven.

Mijn hond was nooit bang, nergens voor. Totdat er in de dagen voor het 31 dec vuurwerk in onze achtertuin werd gegooid terwijl we met de hond daar waren. Sindsdien is hij enorm bang voor harde knallen. Ook voor onweer, had hij eerder nooit last van.
Ook andere, harde geluiden maken dat hij weg kruipt in huis.

We hebben al van alles geprobeerd, speciale therapieeen, medicatie, etc. Wat moet je op een gegeven moment nog?
Als jij zulke hondeneigenaren wil afdoen als 'zo'n koppige oude zeiksnor' moet je uiteraard zelf weten. Maar weet wel dat deze mensen het belang van hun hond voorop zetten. En het valt elk jaar weer niet mee om de honden [en ongetwijfeld zullen andere mensen het met andere dieren hebben] er goed doorheen te krijgen.

Het zou gewoon fijn zijn als er een gebied komt waar je gerust kan gaan zitten totdat het voorbij is. Dan heeft niemand last van elkaar, maar het aller belangrijkste; onze hond hoeft dan niet zo in de stress te raken. Want echt, neem het van mij aan: dat is vreselijk om te zien.

Ik ben bang dat op dit bericht veel negatieve berichten gaan volgen.

Ik heb zelf thuis ook een hond. Deze is totaal niet bang voor vuurwerk.
Wij hebben dit gedaan door vuurwerk dvd's op te zetten al voor de zomer. Na een tijdje kijken ze er echt niet meer naar om.

Misschien valt dit nog te proberen?

Ik ben bang dat op dit bericht veel negatieve berichten gaan volgen.

Ik heb zelf thuis ook een hond. Deze is totaal niet bang voor vuurwerk.
Wij hebben dit gedaan door vuurwerk dvd's op te zetten al voor de zomer. Na een tijdje kijken ze er echt niet meer naar om.

Misschien valt dit nog te proberen?

Ook al geprobeerd, medicatie helpt ook niet, helemaal niks helpt.. iemand tips?

Mijn hond die kijkt er niet eens na.
maakt niet uit wat voor knal ofzo..

Hij is het al gewend sins die pupy is dus...

Allen de hond van mijn broertje is er soms wel bang voor, en die krijgt dan met oud en nieuw speciaale kalmeerings middel voor honden.
en dat werkt goed bij hem..

Back
Bovenaan