Vuurwerkvrij lokt westerlingen

Probeerde toen van m`n vuurwerk te genieten..dus maakte een sprintje stapte ik 4 keer in de stront....
Heel de dag naar de *****. (van mijn pa dan want die kon het schoonmaken lol)

6600 : 365 is gemiddeld 18 per dag. En wat was het aantal met vuurwerk ook al weer?

Je hebt gelijk als het gaat om de hoeveelheid gewonden op 1 dag, maar je kan niet ontkennen dat de schade door bijtende honden jaarlijks significant groter is. Ik moet zeggen dat het mij behoorlijk doet schrikken, het zijn ernorme cijfers.

Die 700 zijn afgelopen jaar op 31 December en 1 Januari op de spoedeisende hulp beland, dus niet over een heel jaar gezien.

En overlast? Ik heb echt een hekel aan honden, maar ik kan me niet herinneren dat ik overlast ervaar van honden.

Ik snap dat het een makkelijk argument is, maar het klopt niet. Wanneer je een discussie aan wilt gaan met een voorstander van het vuurwerkverbod, zul je met betere argumenten aan moeten komen dan dit, want het staat simpelweg niet in verhouding.

Nee, jouw argumenten raken kant noch wal... Jij hebt er geen overlast van, dus het is er niet... Kromme redenering. Er worden feiten op tafel gelegd die jij blindelings negeert. Ga alsjeblieft op een ander forum zitten huilen, wij zitten hier om plezier te hebben tot de dag der dagen. Steeds meer van die aanstellers hier....

150.000 slachtoffers per jaar!! Bijna 1 op de 100 Nederlanders wordt hier slachtoffer van.

"Welke symptomen kunnen zich voordoen bij een beet:
puntvormige letsels in de huid
het weefsel kan gekneusd zijn
ernstige scheurwonden van de huid alsmede de onderliggende weefsels
beschadigde spieren en pezen
pijn"

"Behandeling
Het is overigens aan te bevelen om met iedere hondenbeet een arts te raadplegen, hoe onschuldig de beet ook lijkt. Het is namelijk altijd mogelijk dat de wond dieper is dan het zich in eerste instantie laat aanzien. Ook bestaat er altijd bij elke hondenbeet kans op infecties. Veel hondenbeten veroorzaken niet meer dan een kneuzing, die met wat blauwe plekken gepaard gaat. Dergelijke beten zijn vaak niet ernstig en zullen vanzelf genezen. Ernstige hondenbeten kunnen daarentegen grote, open wonden veroorzaken waarbij zenuwen of pezen geraakt kunnen zijn. Het is belangrijke dat deze wonden direct goed worden verzorgd, om littekens en infectie zoveel mogelijk te voorkomen. De arts zal je om deze reden wellicht adviseren deze wonden open te houden. Verwondingen in het gezicht kunnen in sommige gevallen wel direct worden gehecht. Doordat zich in de bek van de hond bacteriën bevinden kunnen de wonden gaan ontsteken.

Een hondenbeet kan resulteren in tetanus, een bacteriële infectie gepaard gaande met ernstige spierkrampen. De ziekte kan zelfs dodelijk zijn. Verder komt er in de bek van een hond een bacterie voor, (Capnocytophaga canimorsus), welke bloedvergiftiging en schade aan organen kan veroorzaken. Ook dit kan dodelijk zijn. Uw arts zal nagaan of je eerder gevaccineerd bent tegen tetanus en zal indien nodig een extra inenting geven. In het buitenland dient bij een hondenbeet ook altijd rekening te worden gehouden met een infectie van hondsdolheid. (rabiës). Ingeval van een ontsteking, is antibiotica nodig."

Je hebt gelijk als het gaat om de hoeveelheid gewonden op 1 dag, maar je kan niet ontkennen dat de schade van honden jaarlijks significant groter is. Erger nog, heel significant. En ik weet zeker dat het aantal gewonden door het gebruik van een vuurwerkbril, het elimineren van illegaal vuurwerk en door het schrapppen van artikelen die misbruikt worden (i.c.m. Alcoholmisbruik...) drastisch naar beneden kan.

Dat is ook iets waar ik het mee eens ben. Je kunt simpelweg niet op dezelfde manier door blijven gaan, omdat het simpelweg te veel gewonden oplevert in zo een korte periode. Door het verbieden van bepaald vuurwerk, en betere controle op de zwaardere knallers denk ik dat je al een heel eind bent.

Nee, jouw argumenten raken kant noch wal... Jij hebt er geen overlast van, dus het is er niet... Kromme redenering. Er worden feiten op tafel gelegd die jij blindelings negeert. Ga alsjeblieft op een ander forum zitten huilen, wij zitten hier om plezier te hebben tot de dag der dagen. Steeds meer van die aanstellers hier....

*** nou niet zo slap, ik ben liefhebber in hart en nieren, maar sluit me ogen niet om het probleem wat er momenteel is, en dat zijn de enorme aantallen zwaargewonden in een korte periode.

Dat is ook iets waar ik het mee eens ben. Je kunt simpelweg niet op dezelfde manier door blijven gaan, omdat het simpelweg te veel gewonden oplevert in zo een korte periode. Door het verbieden van bepaald vuurwerk, en betere controle op de zwaardere knallers denk ik dat je al een heel eind bent.

Ja er moet van onze kant uit ook een soort compromis komen. Op FPM loopt ook een topic, waarin ik ook pleit voor een boycot op single shots, instabiele kleine 7sh cakes en dergelijke. Er moet gewoon iets veranderen. Alleen fonteinen, stabiele grote cakes en misschien vuurpijlen. Daarnaast allemaal een brilletje op en slachtoffers illegaal vuurwerk niet mee laten tellen als "vuurwerkslachtoffers"

Dat zijn meestal bontkraagjes en dat soort volk. Daarnaast staat er op een stuk proffesioneel vuurwerk altijd een WARNING DANGEROUS ....... Papiertje, ga dan ook niet janken als je je hand kwijtraakt.

Mijn eindconclusie: de schade door consumenten vuurwerk valt reuze mee. De opgeblazen prullenbakken, afgerukte ledenmaten etc. Allemaal illegaal vuurwerk. En ondertussen pleit iedereen voor een verbod op consumenten vuurwerk.

Dat is net zo idioot als het roepen dat katten verboden moeten worden, omdat honden zoveel overlast veroorzaken.

Hond zit 23,5 uur thuis. Laat die hond dan die dag gewoon voor halfuurtje in tuin schijten. Verder worden de meeste honden mentaal slecht behandelt. Wie controleert de baasjes die hun frustraties op hun honden uiten? Af en toe sta ik stil bij mensen die tegen hun honden schreeuwen en aan hun koord trekken buiten.

Hypocrisie weer ten toppe.

ik ben zelf een liefhebber van beide zowel hond als vuurwerk, maar als er een moment komt dat er mensen zijn die overlast (ook al is dat relatief en persoonlijk) ervaren van mijn hond of mijn vuurwerk dan is het MIJN EIGEN verantwoordelijkheid om de overlast te doen stoppen !
want we leven nu eenmaal in een zeer dichtbevolkt landje en zullen tot bepaalde hoogte rekening met elkaar moeten houden om een leefbare situatie te behouden.
Maar tegenwoordig is schijnbaar makkelijker om ******ig en asociaal tegen elkaar te doen ipv eens naar elkaar te luisteren.
Er zijn nog nooit doden of gewonden gevallen in een goed gesprek.....

Dus gaan we maar honden verbieden? ik heb meer een hekel aan katten, lopen over je auto met hun nagels, laten krassen achter. schijten je tuin vol, laten je steeds de pleuris schrikken als ze zomaar de weg oversteken. En als klapper op de vuurpijl heb ik hier al meerdere keren een half opgevreten muis in de tuin gevonden.

En nee ik heb geen kat ik heb een hond.

Maar ik zou nooit van mijn leven zeggen dat huisdieren verboden moeten worden, denk aan de plezier wat een huisdier brengt. En de liefde in velen gevallen. Bepaalde mensen hebben alleen hun huisdier nog omdat ze hun echtgenote kwijt zijn.

Ik vind dit gebeuren van de camping alleen maar goed, je kan er lekker tussen uit en je huisdier beleeft er ook veel plezier aan. Mooi nieuws! En hoop dat er meerdere campings komen wie deze regels toepassen.

Het zou serieus een goed idee zijn om huisdieren te verbieden. Die beestjes leiden namelijk een bijzonder zielig bestaan wanneer ze gehouden worden.

Als je echt van dieren houdt, dan ben je tegen huisdieren.

Waarom inleveren en waarom zou je geen overlast mogen veroorzaken?

We kunnen toch niet op onze tenen lopen door het land heen. De een heeft een hond die schijt en blaft en de ander heeft vuurwerk. That is life!

Maar mensen zijn egoïsten en het wordt alleen maar erger

Het zou serieus een goed idee zijn om huisdieren te verbieden. Die beestjes leiden namelijk een bijzonder zielig bestaan wanneer ze gehouden worden.

Als je echt van dieren houdt, dan ben je tegen huisdieren.

Ben ik niet met je eens. Elke dag 5-6 keer de hond uit laten, waarvan een keer minimaal een uur. Op regelmatige tijden eten en meer dan genoeg positieve aandacht. Die van ons is dol gelukkig hoor.

Precies. Ik zelf ben geen fan van honden. Afgelopen zomer lag ik nog lekker te zonnen met mijn vriendin, toen er een natte (niet aangelijnde) hond op ons kwam afgerent.. Natuurlijk staat dat beest dan gelijk je benen te likken en weet ik het wat. Daarnaast de stront en het geblaf, nee nogmaals, ben er geen fan van maar dat doet er allemaal niet toe: Ik gun die mensen ook hun plezier. Ik weet dat mensen er ongelofelijk veel plezier van kunnen hebben en er zijn zoveel dingen waar ik mij aan stoor. Maar je zou mij niet horen roepen op een verbod op honden, of op iets anders.

Gun elkaar eens wat man.

Ik ben er niet tegen.
Laat die mensen en die huisdieren lekker van hun rust genieten.

Maar ik vrees dat het dit jaar voor het laast is.
Als je ziet, hoeveel massieve hoeveelheden karbiet worden verkocht.
En dat wordt meestal niet binnen de bebouwde kom afgestoken....

Ben ik niet met je eens. Elke dag 5-6 keer de hond uit laten, waarvan een keer minimaal een uur. Op regelmatige tijden eten en meer dan genoeg positieve aandacht. Die van ons is dol gelukkig hoor.

Gelukkig? Wat zou jij ervan vinden als iemand een touw om jouw nek heen doet?

Back
Bovenaan