Vuurwerkverpakkingen: te aantrekkelijk voor de consument?

"Moeten vuurwerk verpakkingen wel zoveel kleuren hebben? Is het niet beter om ze zo onaantrekkelijk mogelijk te maken, net als bij sigaretten?”

Je moet maar durven, de vergelijking maken tussen de aanpak in het ontmoedigen van vuurwerk en roken. Toch totaal onvergelijkbaar lijkt mij, want:

In Nederland overlijden elk jaar bijna 20.000 mensen aan de gevolgen van roken. Een roker leeft gemiddeld 5 tot 10 jaar korter dan een niet-roker.
(Bron: RIVM)

Wie zegt trouwens dat de verkoop van vuurwerk actief ontmoedigd moet worden en de vuurwerktraditie moet veranderen? Dit uitgangspunt zit bij deze mensen zo ontzettend als een vaststaand gegeven in hun hoofd, dat ze niet meer objectief naar de feiten kunnen kijken. Alsof iedereen vindt dat vuurwerk moet worden afgeschaft. Totaal geobsedeerd. Hun mening is de juiste mening en de enige waarheid. Heel ergerlijk.

Tot ze met de Bruls Blaster (gigantisch dikke bak maar helaas zonder inhoud), Fabuleuze Faber (onzichtbare effecten) of een Schijtende Schouten (omlabeling van de Poepende Ozosnel, https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/poepende-ozosnel.48673/) komen met bijpassende afbeeldingen. Als we op dat punt aanbelanden ga ik een andere hobby zoeken.
Ik zie toch echt commerciele kansen als sneer naar de haters🤣.

Gaaf boxen met dat soort kreten😉, aanvulling; Foute Falsema en bij een dubbele box/compound; Kaag & zoontje Jetten

Wat ik wel niet lees is dat illegaal vuurwerk vrijwel allemaal kleurloos is en dat is heel heel erg in trek, dus ook zonder kleurtjes. Enne, de meeste mensen die dit bestellen weten nog niet eens hoe dat doosje of whatsoever eruitziet. Dus... :bonk:

• Like
Waarderingen: BENZ
Ik vind dat chips ook in veel te kleurige zakken zit, en is ontzettend slecht voor je gezondheid! Snoep, nog erger! Neutrale zakken! En dat rood van cola springt er ook uit in de blauwe en gele supermarkten, foei! Allemaal neutraal bruine verpakkingen! Boter, boter! Blauw, groen, geel, verschrikkelijk! Waarom doen ze dat toch! Grauwgrijsbruin, allemaal!

En dan het ergste euvel bij gewonden, en geweld tegen handhavers, tijdens de jaarwisseling....alcohol! Die mooie labels op die flesjes, die glimmende blikjes! Dat trekt mensen veel te erg! Belachelijk! Allemaal kale bruine flessen en mat alu blikjes!
Er vallen jaarlijks tientallen gewonden en soms zelfs doden door Politieoptreden/Politiegeweld. Ik vind dus dat de Politie voortaan ook maar beter volledig in het grijs kan zijn zonder felle knipperende lichtjes. 😜

Eddy.

Soms vraag ik me af of je alleen maar toegelaten wordt tot de journalistenopleiding als je links genoeg bent?

ik zou het niet erg vinden als al het vuurwerk in alleen maar kartonverpakking zou zitten, dat de eerste blokken van Rubro (ELITE BRAND) op de markt kwam vond ik dat er best wel stoer uitzien

Ik zit hier rijtje nieuwe producten te bekijken en valt me opeens op welke importeur de meest flashy kleurrijke moderne designs op hun items heeft....Zelfde importeur brengt vrijwillig stijgtollen niet meer op de NL markt om de politiek te pleasen want o zo gevaarlijk en wat is er nieuw product van ze bij de buren....?

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: GMP
Back
Bovenaan