'Vuurwerkverkoop loopt verder terug'

kwintos

VWC lid
Een op de acht Nederlanders koopt dit jaar vuurwerk, meldt onderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy. Dat betekent dat het aantal kopers opnieuw zal dalen. Vier jaar geleden schafte nog meer dan een op de vijf Nederlanders vuurwerk aan.

Angst voor vuurwerk lijkt de voornaamste reden voor de voorspelde afname. Zowel in legaal als in illegaal vuurwerk hebben steeds minder mensen vertrouwen. 56 procent van de 2200 ondervraagden juicht een algeheel vuurwerkverbod toe en ziet liever dat het afsteken door gemeenten wordt georganiseerd.

Volgens de onderzoekers zien de vuurwerkverkopers hun omzet wederom dalen, al blijft de 'schade' beperkt doordat de gemiddelde besteding per koper toeneemt: van 70 euro vorig jaar naar 75 tot 80 euro dit jaar.

Bron:http://nos.nl/artikel/2076968-vuurwerkverkoop-loopt-verder-terug.html

Loopt terug ja hoorrrrrrrrr arno in zuid africa misschien straks 1 of 2 januari kunnen ze niet wachten om de verkoopcijfers bekend te maken.

en ziet liever dat het afsteken door gemeenten wordt georganiseerd.
godver ALWEER? :mad:wanneer begrijpen die idioten nou eens dat dit niet eens KAN in NL, er zijn veel te weinig certificaathouders pffffffff:angry:

Laatst bewerkt:
Als dat echt zo is, waar maakt zich dan nog druk om, het is niet zo dit is een vals spelletje wat er gespeeld wordt.

Volgens het artikel is de gemiddelde besteding per koper dit jaar €75,-- euro. En 1 op de 8 Nederlanders koopt vuurwerk.

Dat is dus 12,5% van 17 miljoen x € 75.
Dat zou uitkomen op een totale vuurwerkomzet van ongeveer 160 miljoen euro.:rolleyes:

Hoe langer ze iets vol houden wat niet klopt hoe harder ze op hun bek gaan.
We het van de week gezien bij a.b.

Zoveel overlast en dan zo weinig verkoop.
Wat gaat er mis.
En al zal er weinig verkocht worden was dat met autos ook niet zo en komt dat dan door het vw schandaal?
Of zitten wij nog in recessie ?

Minder verkocht men reet en oud jaardag zeker weer horen op het nieuws er gaat dit jaar voor 65 miljoen de lucht in.
die 65 miljoen is een bedrag wat de media al jaren standaard noemt.

Weet je wat me nu echt geweldig lijkt, dat de media zichzelf volledig onderuit haalt als de vuurwerkverkoop cijfers bekend worden.

Ik heb mijn steen(tje) bijgedragen door meer dan 600 euro aan extra vuurwerk te bestellen! Ik heb nog nooit zoveel uitgegeven aan vuurwerk als dit jaar.

Veel cakeboxen en losse cakes (500 grammers).

Vooral gedaan om de vuurwerkbranche een hart onder de riem te steken en omdat ik het zelf natuurlijk te leuk vind als vuurwerkfreak. :-)

Ik geloof er niks van.
De economie trekt ook weer een beetje aan dus de cijfers zouden alleen maar beter moeten worden.

Ik geloof er niks van.
De economie trekt ook weer een beetje aan dus de cijfers zouden alleen maar beter moeten worden.

Dat denk ik dus ook als je ziet hoeveel producten er al uitverkocht zijn.
winkeliers die aangeven dat zu nu al voor het dubbele bestellingen binnen hebben.
Dat je ziet dat vwt 20.000 likes heeft op facebook net als andere importeurs.
dat zegt mij dat het juist goed gaat ook als ik afgelopen jaar zie dat er hier in de buurt verschrikkelijk veel de lucht in ging.

Back
Bovenaan