Vuurwerkverhalen

Deel 3

Karel weet veel van computer en vindt het een leuke site.
Als hij in het topic knalvuurwerk<5gram ijkt en al dat moois ziet vindt hij het jammer dat hij dat heeft gekocht, nog maar een keer naar belgie denkt hij.
Henk die zijn computer maar eens af gaat sluiten en naar beneden gaat vaagt aan zijn ouders of hij dit jaar in Belgie vuurwerk mag kopen(zijn ouders niet wetend dat hij dat al heeft gedaan!)
Nee antwoord zijn vader ik heb dat vroeger ook een keer gedaan en al die lawinepijlen allemaal veel te zwaarspul.
Henk vertelt dat hij op internet heeft gelezen dat die al lang niet meer verkocht mogen worden waarop zijn vader antwoord ja op internet staan wel meer rare dingen.
Zijn moeder schenkt er niet zo veel aandacht aan ze weet er toch niks van

Henk besluit maar te gaan slapen morgen is het immers weer een zware dag op school.
Hij vertrekt en haalt eerst Pim op een vriend van hem hij vertelt aan hem dat hij gisteren vuurwerk in belgie heeft gekochtmet Karel.
Pim antwoord dat je daar veel geld mee kan verdienen henk snap het niet het niet helemaal het is toch maar drie kwartier fietsen, nouja sommige mensen zouden daar vast niet zo zin in hebben.

Eenmaal aangekomen op school doet Henk er nog een beetje patserig mee maar iedereen op school blijkt al Belgies spul te hebben in de laatste week van November!
In de pauze komt er een jongen uit de hoogste klas naar hen toe gelopen uit de 5de 2klassen hoger als hem zelf hij zegt hij jij houdt toch ook van vuurwerk moet je cobra6 hebben?
Henk antwiird ja, hoe duur een tientje per stuk antwoord hij.
Doe er maar 2 (die ene verkoop ik aan Karel denkt hij).

Na school gaat Henk naar huis gaat naar buiten maakt zijn huiswerk eet, Vwc,t en gaat naar bed .
Hij denkt nog eens na over die cobra 6 en na de prijzen vn het vuurwerk op VWC te hebben zien vindt hij dat toch best duur zo snel kan hij niet aan geld komen!
Opeens denkt hij terug an die cobra 6 en zijn andere vuurwerk als ik dat nou eens voor een hogere prijs verkoop......

NEE geen slecht verhaal ga door! Je verhaal is leuk om te lezen. Niet het niveau van sniper maar toch leuk om te lezen

philippeaudiavp
je moet niet stoppen, nu komt het topic echt tot leven, net zoals jorisman zij: het is niet op snipers niveau maar toch. het is wel goed

Zo hoog is mijn niveau niet jongens nogmaals ik ben een kind :p

Deel 43:

Na het eten loopt Paul rustig weer naar boven naar zijn laptop voor het avondje AVP en VWC. Met zijn iPhone is hij ondertussen ook druk aan het uitproberen hoe alles werkt en buiten word er aardig geknald zo af en toe. "Paul, zou je even beneden willen komen?" hoort hij zijn vader opeens zeggen. Paul loopt rustig naar beneden en daar staat zijn vader hem op te wachten met zijn potje happiness. "Wil je dit even voor het huis afsteken, we willen even wat leuks zien." vraagt zijn vader. Dat slaat Paul natuurlijk niet af en met een potje happiness in zijn handen en een aansteker in zijn broekzak loopt hij naar buiten. Paul zet de happiness stevig neer tussen 2 laagjes zand om te voorkomen dat hij omvalt, en steekt hem aan. Wat een heerlijke geur, en een mooi fonteintje is het toch ook.

Rond 7 uur zit Paul rustig in het AVP café en in de VWC shoutbox om er eens een heerlijk rustig avondje van te maken. Nog 135 uur en het is 10 uur 's ochtends op oudejaarsdag. Eindelijk weer tijd om los te gaan dus. Op zijn iPhone zit hij ondertussen Green Street Hooligans deel een te kijken, een heerlijke film over voetbalrellen in Engeland. Buiten wordt er weer vol op geknald en Paul ziet om het half uur wel een siereffect in de lucht verschijnen. In het AVP café is er een drukte van jewelste en de komende dagen zal het vast nog drukker worden, denkt Paul.

Afijn, rond 8 uur loopt Paul maar eens naar beneden voor een warme kop chocolademelk. Tevens vraagt hij zijn vader of hij niet nog wat mag afsteken tegen de spanning, met als smoesje dat hij anders aan de diarree komt. Zijn vader lacht een keer en zijn moeder stemt toe. Paul pakt een paar grondbloemen en een paar Romeinse kaarsen. Achterthuis steekt Paul alles in korte tijd af en hij loopt weer rustig naar zijn kamer om verder te gaan waar hij gebleven is. De spanning is bijna ondragelijk geworden, het duurt nu nog minder dan 134 uur...

Rond 10 uur besluit Paul maar naar bed te gaan, hij heeft immers toch zijn laptop en iPhone voor het internetten. Met een fles cola en een volle zak chips naast hem zegt Paul nog even welterusten tegen zijn ouders en duikt het bed in. De opladers van zijn laptop en iPhone liggen op zijn kamer dus in feite hoeft hij zijn bed niet meer uit, aangezien er zelfs de luxe van een wc op zijn kamer is. Op zowel VWC als AVP is het nog altijd erg druk en ook buiten zijn er nog om het kwartier knallen te horen. Paul hoort opeens zijn telefoon trillen, wat duidt op een sms'je. Paul werpt een vlugge blik op zijn mobiel en ziet dat het Paulien is. "Hee Paultje, heb je zin om morgen na het werk in de winkel wat te gaan doen? Kus Paulien." Paul denkt even na of hij al verdere plannen heeft en komt al snel tot de conclusie dat hij morgen wel kan. "Hee Paulien, ik kan morgen wel. Ik sms je wel even zodra ik beschikbaar ben. xxx Paul." antwoordt Paul via sms
.
Rond 12 uur begint Paul toch wel moe te worden. Nog 130 uur te gaan, denkt hij. Paul doet zijn laptop uit en besluit maar eens te gaan slapen. Paul sluit zijn ogen en al snel valt hij in slaap.. natuurlijk dromend over oudejaarsdag en Paulien. De volgende ochtend wordt Paul rond 10 uur wakker en na een warme douche kleedt hij zich netjes aan. Een vlug ontbijt fietst er wel in en rond 11 uur gaat Paul rustig richting de winkel om hem te openen. De overige medewerkers komen rond half 12 aan om vandaag tot 5 uur door te werken. De eerste klanten komen binnengedruppeld en Paul kijkt hoe hij ze kan helpen.

Rond 1 uur neemt Paul even een korte pauze en werkt even een paar broodjes naar binnen in de bunker. Over drie dagen kan Paul eindelijk gaan genieten van de verkoopdagen. Het komt nu allemaal erg dichtbij en de spanning brengt zeker wat in Paul zijn darmstelsel te weeg. Na zijn korte pauze ziet Paul dat ook Thijs present is. "Ha Thijssie!" zegt Paul opgewekt. "Hey man. Wat hoorde ik, heb je vandaag een date met Paulien?" zegt Thijs lachend. "Haha ja! Leuk hé?" antwoordt Paul.........................

Deel 4

Kan ik daar ene hele hoop geld mee verdienen henk besluit karel en pim maar eens te Smsen om mee te doen.
Het inversteren is natuurlijk duur dus daarom lijkt het het beter de kosten te verdelen.
Ergens voelt hij zich ook wel schuldig tegenover zijn ouders maar dat gevoel gaat snel weer weg .
Op msn besluit hij al wat reclame te maken als eerst vragt hij het aan Nioro
Het was altijd een goede vriend van he nu ziet hij hem bijna nooit meer maargoed.
Hij houdt ook erg van vuurwerk en jahoor het eerste pakje is al weg Zo ook vraagt hij het aan Job(7klapper) maarnee die doet niet meer aan illegaal ij wil bij Cees van Der Horst gaan werken.
talloze andere mensen horen het vragen ernaar en dat allemaal in een half uurtje msn.
Hij besluit maar te gaan slapen.

De volgende morgen op school stemt Pim er meteen mee in Karel zegt na even nagedacht te hebben dat hij het wel goed vindt .
Op school in de pauze vraagt hij aan Adem de jongen waarvan die die Cobra"s verkocht of hij een karton kon regelen

Dat lukt wel vertelt hij en nog een mooie prijs ook hoort ie!
Hij vertelt het tegen Karel en pim en bij elklaar moeten ze nog even sparen maarja het is alweer bijna December, en dat betekend voor de jongens zakgeld!
De week gaat verder rustig voor bij en henk maakt nog wat plannen ervoor Henk voelt dat hij steeds meer een echte vuurwerkfreak word zoals sommige dat noemen op VWC.

Karel en Pim komen naar Henk toe leggen het geld bij elkaar en bellen adem op om het te kopen om 17.00 schoolakkerplein zegt hij.
..............

Ps voor de mensen die in breda wonen en dan al helemaal in de wijk Ginneken komen er best veel herkenbare dingen in voor zelfs de jongens ! in het verhaal.

Haha bedankt Tom :p,
leuk stukkie weer philippe.
Ik heb nog een tip voor je; typ het in word, spellingscontrole helpt aardig. Ik maak er zelf geen gebruik van overigens, maar misschien werkt het voor jou goed :)
En nogmaals, als een persoon wat zegt probeer er aanhalingstekens bij te gebruiken :)

nu komt die! Het verhaal van mij:
Nee en nog eens nee! Bijna schreeuwend zegt de moeder van Marc dat.
Hoevaak moet ik je het nog zeggen? En ze kijkt hem strak aan.
Ja maar mam zoveel van mijn vrienden hebben Duits vuurwerk! Het mag zelfs... ze breekt hem af met de woorden: en hier in huis niet! Einde discusie.
Woedend gaat Marc naar zijn kamer stom mens zeg! Iedereen heeft het en ik mag het weer niet. Hij zal wel vragen aan zijn oom want die is wel in voor dat soort dingen misschien wil die hem wat kopen.
MARC ETEN!! Roept zijn moeder. Met een schrik is Marc weer wakker hij is in slaap gevallen. Als die beneden komt vraagt die: eet Marije ook mee of niet? Nee want die moest vanavond ja werken, o oke. als ze bijna klaar zijn vraagt marc zijn moeder aan hem: Marc waarom wil je zo graag Duits vuurwerk? Marc schiet bijna in de lach nu kan die zijn verhaal zeggen waar dat die zo lang op heeft zitten te oefenen: "Nou omdat het mag en het een stuk goedkoper is dan in nederland wel meer dan de helft"zegt marc, dat is veel vind zijn moeder weet je wat marc ik zal het op internet opzoeken en als jij goed je best doet op school en ik het niet tegevaarlijk vind gaan wij naar duitsland toe. Marc schiet bijna van zijn stoel af! Het mag waarschijnlijk!! Hij stormt naar boven en gaat een lijstje maken aan de hand van AVP en VWC waar dat die sinds kort een account heeft: SlofRotjes en maakt gelijk een post op VCW wat hij mee zou nemen voor 70 euro hij krijgt gelijk een reactie van lesifan dat de Magic Castle super mooi is bij de Aldi of Lidl daarna komt SniperX met het bericht: ga verder in duitsland dan over de grens want daar zijn de winkels heel vaak leeg voordat je er bent.
Hij sluit de pc af en gaat naar beneden tv kijken met zijn moeder en zus die is thuis gekomen daarna snel op bed radio aan en hij slaapt al snel over hoe kan het ook anders vuurwerk!

ik lees nooit verhalen , als er genoeg van deze verhalen waren zou ik stukken minder niks te doen hebben !

Laatst bewerkt:
Even een nieuw kort deeltje want ik zit op school:
Marc droomt over zijn vuurwerk uit duitsland dat die de mooiste show van de straat heeft voor het minste geld maar als marc wakker word van zijn mooie droom roept zijn moeder hem: Marc wakker worden er is iets met oma!!! Zo snel als hij kan schiet hij in zijn jogging broek met t-shirt om snel naar zijn moeder te gaan. Zodra hij daar is komt zijn zus ook al gelijk en rennen ze de trap af door de deur en hup de straat uit want daar woont Marc zijn oma. Zodra hij daar is ziet hij allemaal brandweer en politie staan en een abbulance we rennen naar de eerste de beste agent toe en vraag hoe het met zijn oma is en wat er is gebeurt: een gropejes jongens hebben vuurwerk naar binnen gegooit daar door zijn de gordijnen vlam gevat en is het huis in brand gevlogen.. Dan zegt dat alles goed met haar is maar ze geschokt is, hij brengt ze er naar toe.
Als we er zijn vliegt marc zijn oma om de hals en vraagt hoe het met haar gaat.
Die nacht ligt Marc met een luchtbed in de keuken omdat zijn oma op zijn bed ligt.
Hij is onder de indruk en kan niet slapen maar na een tjdje lukt het toch.
Hij word wakker van zijn horloge 7 uur ziet hij staan: shit denkt hij ik moet weer naar school.

einde deel 2 want ik ga naar huis en als ik thuis ben komt deel 3

Leuk stukkie slofrotjes, maar denk om je zinsopbouw, leestekens (voornamelijk aanhalingstekens en denk tevens om je spelling :'))

Deel 6

Heel kort deeltje

Allemaal met een grote tas op hun rug gaan ze naar schoolakkerplein.
"kijk daar staat hij zegt Henk "
Karel en Pim zien hem ook en fietsne naar hem toe.
"hee man" zegt pim ,waarop Adem hem die doos geeft en hun hun gezamelijk gespaarde geld.
Allemaal ;adne ze hun tassen vol en gaan ze maar naar Henk zijn huis het vuurwerk bekijken.

Nou Sniper, eindelijk alles doorgenomen en wat een schrijftalent ;)

Ga zo door man, ik wacht op je nieuwe deel.

Back
Bovenaan