maar aangezien er nu geen vervoersverbod geld maakt dat niet uit toch? Als je dan gewoon legaal vuurwerk bij je hebt kunnen ze je lijkt me weinig maken?
Zie:
Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?
Ja, je mag vuurwerk kopen in het buitenland, maar dat raden we je dit jaar om meerdere redenen af.
-In verband met de coronamaatregelen zijn alleen noodzakelijke reizen toegestaan naar België en Duitsland. Vuurwerk kopen wordt niet gezien als noodzakelijk.
-Je mag het dan misschien daar kopen, maar in Nederland niet afsteken. Bewaren mag wel, tot max 25 kilo.
-Is het categorie 3 vuurwerk, dan heeft thuis bewaren ook weinig zin. Dat vuurwerk is sinds december 2020 sowieso verboden.
-In december 2020 heeft de overheid een vervoersverbod voor vuurwerk ingesteld. Sindsdien mag je het vuurwerk dus niet meer meenemen in je auto.
-Je mag in het buitenland alleen vuurwerk kopen dat voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet.
rechtstreeks van https://www.politie.nl/informatie/mag-ik-vuurwerk-in-het-buitenland-kopen.html
Als je al de regels leest en in context zet, zie je inderdaad een verband. Deze regels op de website suggereren dat vuurwerk vervoeren gewoon het hele jaar mag (mits het voldoet aan de eisen in NL)