Vuurwerkverbod voor uitkeringstrekkers

moontan

VWC lid
Vuurwerkverbod voor uitkeringstrekkers

Er moet een vuurwerkverbod komen voor mensen die van een uitkering rondkomen. Dat wil de Adviesraad voor Sociale Duurzaamheid (ASD). Volgens de Adviesraad is het voor uitkeringstrekkers zonde van het geld om vuurwerk te kopen. Ook zou het verbod de overlast in sociale achterstandswijken verminderen.

Voorzitter Geraldo de Pais (foto) van de ASD legt uit: ‘Mensen die van een uitkering rondkomen zijn meestal al niet de slimste. Die kunnen dus niet veilig met vuurwerk omgaan, gezien het hoge aantal slachtoffers dat er elk jaar valt’. Veiligheid is dus een belangrijk argument, maar er is meer, vindt de voorzitter van de ASD: ‘Sociaal kansarmen kunnen dat geld beter gebruiken voor het aflossen van hun bovenmatige schulden en besteden aan gezonde voeding.

Uit onderzoek blijkt dat mensen in achterstandswijken, zoals de Waterwijk in Lelystad en de Schilderswijk in Den Haag, bovengemiddeld vaak naar de dokter gaan of obesitas hebben. De Pais daarover: ‘Het is van de zotte dat zulke paupers wel vuurwerk kunnen kopen, maar geen gezond eten. Dan stel je echt je prioriteiten verkeerd. Maar dat kan ook niet anders met zo’n laag intellect.’

Bij aanschaf van vuurwerk zouden vuurwerkliefhebbers eerst twee recente loonstrookjes moeten overleggen, vindt de Adviesraad. Pas als blijkt dat mensen een fatsoenlijk inkomen van zo’n 2000 euro netto in de maand hebben, mogen ze een vuurwerkpakket aanschaffen. ‘En daarbij kijken we echt niet op 1 of 2 euro, een modaal salaris van rond de 2000 netto volstaat. Hoe meer je verdient, hoe meer vuurwerk je mag kopen.’, zegt voorzitter De Pais.

https://bvddnieuws.wordpress.com/2016/12/16/vuurwerkverbod-voor-uitkeringstrekkers/

:D Geniaal stuk.

En voordat er mensen boos worden
Over ons:
BVDD Nieuws. Wij brengen nieuws dat je nergens anders leest. Dat doen we om het zelf nadenken in Nederland te bevorderen. Dat doen we ter Bestrijding Van De Debilisering (BVDD) van ons land.

Mensen moeten nadenken. Nadenken over de informatie die ze krijgen. Daarom zijn we scherp, uniek, en ongeloofwaardig.

Weet dus waarover je praat bij de koffieautomaat.

Jezus wat slecht.. in alle opzichten..
Degene die dit getypt heeft, mag zelf wel even heel gauw naar de psychiater.
Dit heeft totaal geen meerwaarde.. Beter niks meer van BVDD.. dit is geen nieuws maar opruiing en verdeeldheid zaaien. Daarnaast is het beledigend en dis respectvol. en dáár weer naast slaat het elke plank compleet mis. Echt het slechtste artikel van 2016.. vooruit je was net op tijd.

Het is maar satire... allemaal weer rustig verder slapen :copper:

Stel dat Bonte of iemand anders uit het tegenkamp dit als serieus verhaal zou aandragen als argument, en daarna ontmaskerd wordt. Dat zou ik dan weer grappig vinden.

Jezes de persoon die dit geschreven heeft moed zich diep schamen wat een kans loos figuur zeg ba kan me eigen hier enorm boos over maken vaak is het geen keus of je in een uitkering terecht komt maar het over komt je

Het klinkt wellicht vreemd, maar de rode lijn in het verhaal zit zeker een kern van waarheid in.
Het is eigenlijk toch ook vreemd dat als je een uitkering hebt je deze gelden aan vuurwerk besteed.
Uitkering of sterker nog bijstand is verstrekt voor je eerste levensbehoeften zoals dak brood en bed.
En onderzoek heeft inderdaad uitgewezen dat deze mensen inderdaad een ongezonde levenswijze op na houden en inderdaad mede hierdoor vaker bij de dokter zitten.
Daarnaast is het gemiddelde niveau domweg gewoon lager, het zijn over de breedte genomen laag opgeleide of niet opgeleide mensen die buiten de boten vallen.
Ik zal nu wel een boel ellende over me heen krijgen maar ik kan het bovenstaande beamen, heb er dagelijks mee te maken in mijn werk.

Het klinkt wellicht vreemd, maar de rode lijn in het verhaal zit zeker een kern van waarheid in.
Het is eigenlijk toch ook vreemd dat als je een uitkering hebt je deze gelden aan vuurwerk besteed.
Uitkering of sterker nog bijstand is verstrekt voor je eerste levensbehoeften zoals dak brood en bed.
En onderzoek heeft inderdaad uitgewezen dat deze mensen inderdaad een ongezonde levenswijze op na houden en inderdaad mede hierdoor vaker bij de dokter zitten.
Daarnaast is het gemiddelde niveau domweg gewoon lager, het zijn over de breedte genomen laag opgeleide of niet opgeleide mensen die buiten de boten vallen.
Ik zal nu wel een boel ellende over me heen krijgen maar ik kan het bovenstaande beamen, heb er dagelijks mee te maken in mijn werk.

Inderdaad zit er iets in maar het is discriminatie en dat mag niet. "Jij bent arm en dom dus jij mag niks". Gelukkig is dit niet echt maar er zijn genoeg mensen die dit soort berichten voor 'waar' aannemen. Vaker gaat het dan over asielzoekers en vluchtelingen. Echt bizar dat dit allemaal nog steeds kan op sociale media, zonder rem of controle. Nog erger vind ik dat mainstream media de sociale media vaak als bron gebruiken zonder onderzoek en dat zelfs overheden er gebruik maken..

Ik moest direct hier aan denken toen ik het bericht las:

In elke grap zit een kern van waarheid. Maar voor het grootste gedeelte klopt het niet.

Ik kan het zeker met je eens zijn dat er een kern van waarheid in zit, al heeft de naieve persiflator dat niet bedoeld.

Het is natuurlijk kolder dat elke uitkeringstrekker dom zou zijn, maar helemaal onzin is het natuuelijk ook wer niet. De ge zondheidscorrelatie met inkomen is een wereldwijd bekende en aangetoonde.

De bijstandsuitkering is vedoeld voor de levensbehoeften. Dat is vuurwerk niet. Om rond te komen moet er van andermans brlasting ook nog toeslagen ontvangen worden. Het is best vreemd als je dan grote hoeveelheden vuurwerk gaat en kunt kopen. De volgende maand(en) korten? Mweehh flauw, ik gun ze hun lolletje. Komende week toegang voedselbank ontzeggen om te laten voelen waar de prioriteit zou moeten liggen? Niet echt humaan :D

Men is hier een beetje te gewend om vmhoog inkomen te hebben en veel gekd te kunnen verdampen. Drie praktijkvoorbeelden om wat te relativeren.

Ik ken iemand die vanwege persoonlijkheidsstructuur niet makkelijk in deze maatschappij kan meekomen en daardoor al decennia een uitkering krijgt, en vrijwilligerswerk doet. Zij leeft basaal: geen auto, vakanties, dure kleren of uitgaan. Sporadisch ns uit eten. Zij had op den duur zo gespaard van haar uitkering dat zij geld móest gaan uitgeven van SoZaWe.

Ik ken een gezin die PGB schulden van de overleden zoon moet afbetalen vanuit een uitkeringssituatie. Er komt zo weinig binnen dat voor een beetje Kerst de moeder zich gedwongen ziet de winkels te beroven. En een ander stookt van een uitkering? Geef haar dat ff?!

Ikzelf werk voor een loon op uitkeringsniveau (zorg...basisbehoefte die leeggezogn wordt) en heb dus toeslagen nodig om rond te kunnen komen. Door van 30-40e p/w te eten kan ik me kleine extra's te veroorloven als ns n filmpje en een 32e p/m NS weekendabo waardoor ik lekker de natuur in kan. Effectief is mijn vuurwerk budget betaald door beetje teruggave looninkomstenbelasting en wat verrassende achterstallige huurtoeslag. En een ander die vua bijstand alles van andermans belasting krijgt stookt het de lucht in?

Zaken liggen niet zwartwit en men mag dat zich best eens beseffen als men 100e per minuut de lucht injaagt. De achrijver van het artikel ondermijnt door zijn persiflage zeer zijn geloofwaardigheid over zijn kennis hoe de maatschappij in elkaar steekt en waar de werkelijke waarden liggen.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens want vuurwerk mag je meteen betalen ( dus je moet het geld hebben ).
Ook als je op de site van het Nibud kijkt en hun calculator invult houden ze rekening met ruimte voor hobby's , tijdschriften/kranten en naja alles wat niet onder de eerste levensheboefte valt.
Vaak gaat het juist fout bij mensen die luxe producten aanschaffen die ze NIET kunnen betalen mar leasen of op een krediet / creditcard kopen.
Vervolgens kunnen ze die rekeningen niet betalen en de mensen steken dan ineens hun kop in het zand en komen zo in hele grote betalings achterstanden waar ze ( in ieder geval zelf ) nooit meer uit komen.
De oplossing zou dan eerder zijn geen lease producten meer voor mensen met een uitkering ;)
De rest van de genoemde problemen zijn totaal niet relavant dus waarom zou je die er bij halen ?

Maar dan zitten ze volgens jou dus in een uitkering omdat ze niet met geld kunne omgaan, bv vuurwerk kopen ipv eten. Krijgt de schrijver van jou gelijk :wink:

Het blijven voorbeelden die je noemt. Een kern van de waarheid. Het overgrote deel zit in de uitkering omdat ze er niks aan kunnen doen. En die mensen gun ik echt wel een oud en nieuw volgens de Nederlandse traditie met champagne, oliebollen en vuurwerk.

Het blijven voorbeelden die je noemt. Een kern van de waarheid. Het overgrote deel zit in de uitkering omdat ze er niks aan kunnen doen. En die mensen gun ik echt wel een oud en nieuw volgens de Nederlandse traditie met champagne, oliebollen en vuurwerk.

Ben het volledig met jou eens er zijn genoeg mensen die wel willen maar niet kunnen.

Back
Bovenaan