Vuurwerkverbod stemmingen 8 april

Bedankt voor het overzicht, maar ik hoop toch wel dat mensen breder kijken dan alleen een pro / anti vuurwerk houding voor een partij. Want laten we eerlijk zijn, dit is niet het belangrijkste van wat er in ons land en om ons heen gebeurd.

In praktijk blijkt dat moeilijk voor velen, vandaar dat populariteitsmaatregelen, symptoombestrijding en onhaalbare beloftes het altijd goed doen tijdens verkiezingscampagnes. Zieltjes winnen, maar vervolgens - onder druk van de coalitie, wat erbij hoort in een democratie - toch bezwijken op precies die punten waar ze zich 'hard' voor maakten.

Bedankt voor het overzicht, maar ik hoop toch wel dat mensen breder kijken dan alleen een pro / anti vuurwerk houding voor een partij. Want laten we eerlijk zijn, dit is niet het belangrijkste van wat er in ons land en om ons heen gebeurd.

In praktijk blijkt dat moeilijk voor velen, vandaar dat populariteitsmaatregelen, symptoombestrijding en onhaalbare beloftes het altijd goed doen tijdens verkiezingscampagnes. Zieltjes winnen, maar vervolgens - onder druk van de coalitie, wat erbij hoort in een democratie - toch bezwijken op precies die punten waar ze zich 'hard' voor maakten.
Eensch!

En inderdaad flauw dat men 9vd10 keer kwartet met de zaken die je belangrijk vindt...

@EquiTOx Dat mag zeker!
Kwam mijn bericht zo dwingend over?

"Ik hoop" geeft toch duidelijk mijn hoop aan. Maar vrije keuze hebben we allemaal (of voor de zwartkijkers: we mogen in ieder geval in die illusie verkeren :p)

@EquiTOx Dat mag zeker!
Kwam mijn bericht zo dwingend over?

"Ik hoop" geeft toch duidelijk mijn hoop aan. Maar vrije keuze hebben we allemaal (of voor de zwartkijkers: we mogen in ieder geval in die illusie verkeren :p)
Want laten we eerlijk zijn, dit is niet het belangrijkste van wat er in ons land en om ons heen gebeurd.

Hier bepaal je even voor mij dat vuurwerk niet het belangrijkste is voor mij in dit land

Okay, wow...
Ik weet even niet hoeveel ik op moet sommen om je tot een ander inzicht te laten komen.

Ja een ieder bepaalt voor zichzelf wat hij of zij het belangrijkste vindt. Maar zonder eten en drinken of een dak boven je hoofd (even extreem voorbeeld), denk ik niet dat je je zorgen maakt of je op 31/12 je nog vuurwerk af kunt steken. Zodoende durf ik wel te stellen dat vuurwerk niet het belangrijkste is ja.

Okay, wow...
Ik weet even niet hoeveel ik op moet sommen om je tot een ander inzicht te laten komen.

Ja een ieder bepaalt voor zichzelf wat hij of zij het belangrijkste vindt. Maar zonder eten en drinken of een dak boven je hoofd (even extreem voorbeeld), denk ik niet dat je je zorgen maakt of je op 31/12 je nog vuurwerk af kunt steken. Zodoende durf ik wel te stellen dat vuurwerk niet het belangrijkste is ja.
Ja maar daar heb ik allemaal geen last van. Ik heb een goed leven wat dat betreft. Als ik me al moet druk maken om alle andere mensen in Nederland is de lol er snel af. Vuurwerk is een groot deel van mijn leven die ik niet meer terug krijg.

Leuk dat je dat voor jezelf niet het belangrijkste vind maar spreek aub niet namens iedereen

Een tijd geleden was ik dit zeker met je eens geweest, maar dit hele debacle zorgt er voor dat ik erg veel moeite heb om nog op een politieke partij te stemmen. Nu zijn het VVD, CDA en NSC die als een blad aan de boom omdraaien, zonder feitelijke veranderingen, een volgende keer kan het weer een ander zijn. Ik moet zeggen dat de gehele Nederlandse politiek mij meer en meer de keel uit begint te hangen. Grote problemen in het land, en het is niks anders dan links vs rechts, en handjeklap. Bah ... :sad:

Back
Bovenaan