Vuurwerkverbod niet in Beverwijk

moontan

VWC lid
Vuurwerkverbod niet in Beverwijk

Gepubliceerd op 04 maart 2008, 15:35
Laatst bijgewerkt op 04 maart 2008, 15:37

BEVERWIJK - Er worden in Beverwijk mogelijk centrale plaatsen aangewezen voor het afsteken van vuurwerk. Daarover wil het college met de gemeenteraad overleggen. Ook het instellen van vuurwerkvrije zones is aan de orde. De verkoop van vuurwerk beperken is niet aan de orde, landelijke regels maken dit onmogelijk.

Het college van burgemeester en wethouders kwam onlangs met dit antwoord op vragen van CDA'er Paul Meiland. Die vroeg zich begin januari af of het mogelijk is om in Beverwijk het afsteken van vuurwerk aan banden te leggen. Meiland kwam tot zijn vragen nadat gebleken was dat in Nederland de nieuwjaarsnacht chaotisch verlopen was.

Lees meer in Dagblad Kennemerland van 6 maart

http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/kennemerland/article3217336.ece

Ze blijven er maar over doorgaan he, zien het gevaar niet van collectieve stookplekken. Dat er vuurwerkvrije zones komen, daar kan ik enigszins inkomen als je kijkt naar locaties met veel mensen (markt/centrum) of waar bijvoorbeeld veel huizen met rieten daken zijn, maar voor de rest niet zeuren.

Heb het stukje net gelezen, je was me weer te snel af... Beverwijk ligt hier op een steenworp afstand.

Hier in Beverwijk was het met oud en nieuw tamelijk 'rustig' als het gaat om zulke bespreekpunten dus echt veel kunnen ze niet inbrengen maar kreeg meer het gevoel dat dit ging om de gebieden rondom ziekenhuizen en bejaardenhuizen, daar heb ik alle begrip voor.

Als je dit artikel leest en alle voorgaande artikelen welke over het vuurwerkverbod gaan kan je slechts één conclusie trekken:
De amtelijke wereld staat heel ver van de werkelijke wereld vandaan.
Het invoeren van vuurwerkvrije zones is een kansloze zaak.
Er moet wel een ontzettend grote politiemacht aan te pas komen om de orde te handhaven.
En er is nu al nauwelijks blauw op straat te bekennen.

Dat is bekend Fred.

Daarnaast is ook het brandwondencentrum in Beverwijk gevestigd, misschien dat daar achter de schermen ook een link mee is?

Dat is bekend Fred.

Daarnaast is ook het brandwondencentrum in Beverwijk gevestigd, misschien dat daar achter de schermen ook een link mee is?

Goed opgemerkt maar nee, heb het net gevraagd aan mijn moeder maar die hebben er niets van gehoord.

Back
Bovenaan