Vuurwerkverbod centrum Zeewolde

Gygabyte

VWC lid
ZEEWOLDE - In het centrum van Zeewolde mag oudejaarsdag tussen tien uur 's morgens en zeven uur 's avonds geen vuurwerk worden afgestoken.

Dat besluit is genomen naar aanleiding van de positieve ervaringen die vorig jaar met dit verbod zijn opgedaan. Er wordt geen reden gezien het verbod te verlengen voor het afsteken van vuurwerk rond bijvoorbeeld kerken of ouderencomplexen.

Er mag dit jaar ook opnieuw carbid worden afgeschoten. Hiervoor is het nieuwe gronddepot aangewezen. Het hekwerk dat het gebied afsluit wordt voor dit doel tussen tien uur 's morgens en twee uur 's nachts toegestaan.

Formeel is het afschieten van carbid in Nederland verboden. Maar de praktijk is dat dit toch wordt gedaan. Om die reden vindt burgemeester Gerrit Jan Gorter het wenselijk maatregelen te nemen die maken dat het afsteken goed verloopt. "Je kunt het beter regelen dan verbieden, schieten doen ze toch."

Vorig jaar werd door zo'n twintig jongeren carbid afgeschoten. Gekozen is voor een locatie die dicht bij het centrum ligt. Hier kan de veiligheid van iedereen worden gewaarborgd.

http://www.destentor.nl/regio/veluwewest/5831524/Vuurwerkverbod-centrum-Zeewolde.ece

Zulke burgemeesters moeten we als premier hebben haha. :wink: Niet verbieden, maar zorgen dat het goed gaat, want het gebeurd toch.

Meende me al te herinneren dat het verbod er vorig jaar was ja, blijkt nu dus na het lezen ook zo te zijn, kan me er wel in vinden, genoeg locaties om wél af te steken.

Vind dit ook een prima zaak, als dit in mijn dorp zou zijn zou ik er vrede mee hebben. Overdag naar de rand gebieden om helemaal los te gaan met knalwerk, vanaf 19:00 in m'n eigen straat beginnen. Wie weet word dit een landelijk iets, als we daarmee af zijn van "totaal verbods aanbidders" en andere anti vuurwerk bewegingen zeg ik; doen.

Vind dit ook een prima idee/initiatief. Laat iedereen in de centra van de steden lekker ongestoord hun laatste oud en nieuw inkopen doen zonder dat men schrikt/zich ergert aan vuurwerk, en laat degenen die vuurwerk willen afsteken dit doen in de buitenrand van de stad! Een win/win situatie is mijn persoonlijke mening.

Back
Bovenaan