Vuurwerktraditie wankelt: meer steun voor landelijk verbod

Kan zo de politiek in, die Jeffrey 👍

Hopenlijk valt tijdens de behandeling van het wetsvoorstel het getal van 12,6 miljoen ook een paar keer. Hakt er nogal in namelijk.

Zie onlangs de politie die is aangevallen met een hamer. Dan ga je toch ook geen landelijk hamer verbod instellen. Hoe idiot zou dat zij. Nou dat is hoe die linkse partijen denken.

Het is een gedrags probleem dat neem je niet weg met een verbod op een voorwerp.

Zolang BE en DE nog volop verkopen heb ik hoop op een goede afloop.... Maar het word wel echt kantje boord...
Heb het vaker gezegd, maar deze hobby duurt helaas geen 5 jaar meer. En dan kunnen we allemaal zeggen: ''het maakt me niet uit'' ''ik kom toch wel aan vuurwerk'' maar de sfeer en de voorvreugde (met name op het forum) zal nooit meer hetzelfde zijn.

"De Gelderse gemeenten Arnhem, Apeldoorn, Nijmegen, Heumen en Zutphen hadden afgelopen jaarwisseling een lokaal afsteekverbod en zijn voor een landelijk verbod, omdat dat beter te handhaven is."

Misschien kun je ook kijken wat dat lokale verbod nu opgeleverd heeft en dan kom je al snel tot de conclusie: "helemaal niets". Als je "helemaal niets" uitvergroot tot een landelijk verbod, wat is dan het resultaat: "helemaal niets".

"De Gelderse gemeenten Arnhem, Apeldoorn, Nijmegen, Heumen en Zutphen hadden afgelopen jaarwisseling een lokaal afsteekverbod en zijn voor een landelijk verbod, omdat dat beter te handhaven is."

Misschien kun je ook kijken wat dat lokale verbod nu opgeleverd heeft en dan kom je al snel tot de conclusie: "helemaal niets". Als je "helemaal niets" uitvergroot tot een landelijk verbod, wat is dan het resultaat: "helemaal niets".
precies 0x0 blijft 0

• Like
Waarderingen: Kees

Mijn schoonouders wonen in Apeldoorn, en daar is het sinds het verbod alleen maar meer vuurwerk de lucht in gegaan :-)

Mijn schoonouders wonen in Apeldoorn, en daar is het sinds het verbod alleen maar meer vuurwerk de lucht in gegaan :-)
Sterker nog, politie is 2x langs geweest waarbij ze beide keren alleen vroegen om alles wel netjes op te ruimen. (ze waren gebeld door een klagende buur en door deze reden moeten ze dan wel langs komen) Dus een boete of dergelijke krijg je niet.

Hartstikke leuk wat de burgermeester wil, maar haalbaar wordt het toch niet.

Omdat het nog te koop was, als dat stopt ga je 't wel merken
Eens, met een verbod verwacht ik geen Hawai 2.0, de brave burger vader en zoon die normaal een pakketje koopt die gaat echt niet illegaal halen dus je gaat het zeer zeker merken, alleen de echte liefhebbers zullen nog aantal jaar doorgaan tot dat ze het illegale circuit ook goed te pakken hebben.

Precies. En eerste jaar haalt men het noch wel over de grens maar je zult al snel zo'n stuk verder moeten rijden dat de meesten afhaken. Zwaardere wetgeving op zware illegale knalwerk zal al snel voor de handel an sich gaan gelden en dan dooft het uit behalve een enkeling. Gaan we een VWC pyrovakantiereisbureau beginnen :idea:

Sterker nog, politie is 2x langs geweest waarbij ze beide keren alleen vroegen om alles wel netjes op te ruimen. (ze waren gebeld door een klagende buur en door deze reden moeten ze dan wel langs komen) Dus een boete of dergelijke krijg je niet.

Hartstikke leuk wat de burgermeester wil, maar haalbaar wordt het toch niet.
Ja, en dat is wat ze willen bereiken, buren tegen elkaar op zetten.
Ik ben zwaar tegen een vuurwerkverbod, maar zo'n lokaal verbod veroorzaakt alleen maar meer gezeur.

Back
Bovenaan