[Vuurwerktotaal WINACTIE - 3 -2018] Win een White Red Rebel!

Kijk naar het label van de Heisenberg. Dat is geen natuurkunde wat daar bedreven wordt.
De box is gewoon gebaseerd op de serie. Ze zullen wel fan zijn bij vuurwerktotaal ( en terecht overigens :yes:)

alle cryptische omschrijvingen verwijzen direct naar de naam van een artikel, deze verwijst echter naar een personage uit een serie (die ik en vele met mij niet kennen) genaamd walter white maar dat is geen artikel. Dus als je de serie niet kijkt weet je ook niet dat hij als bijnaam heisenberg heeft, wat overigens een natuurkundige was en dus na mijn mening niet aansluit op de cryptische omschrijving. Maar ach wara maken we ons druk om komen nog genoeg andere prijsvragen :p

ps. hadden volgens mij in 2016 ook al een prijsvraag van VWT met een vraag over deze serie vandaar dat ik me vaag nog wat kon herinneren :wink: en dit dus maar in heb gevuld ook al stond ie niet meer op de site

We maken ons niet druk. Ik heb vooral interesse in de manier waarop men de vragen en antwoorden heeft benaderd. Ik vind het leuk om te ontdekken hoe men bepaalde verbanden legt of juist niet. En omdat heisenberg een hele moeilijke was voor mensen die de serie nog nooit hebben gezien vond ik het opvallend dat jij breaking bad wel aan de scheikunde leraar wist te koppelen.

Bedankt in ieder geval voor het toelichten :thumbup:

Dit zijn mijn antwoorden

1. Hiermee starten de meeste mensen hun ochtend

Break Fast

2. De belangrijkste stad van een land is

Capital

3. Een Japanse oproerkraaier

White Red Rebel

4. Feesten in je blote kont

Commando

5. Scheikundeleraar die van stoken houdt

Heisenberg

6. Wat volgt er op een geladen atmosfeer

One Loud Cloud

7. Als wij de zangeres Jacott niet zouden hebben, waren wij ...

Ruthless

8. Een soepele Nike schoen

Air Max

Bij nader inzien is Full Moon Party een betere dan Commando :D

En een devil is geen oproerkraaier, appeltje eitje :p:wink:

Ik had:
1. Break Fast
2. Capital
3. White red rebel
4. Full moon party
5. Heisenberg
6. One loud cloud
7. Ruthless
8. Flexair

Duivels hebben over het algemeen wel iets obstinaats, dus ik blijf geloven in een - voor mij - goede afloop :p

Maar bij vraag 5, had er dan geen natuurkunde leraar moeten staan, ipv scheikunde? Heb Heisenberg gegoogled, maar niet als antwoord gekozen omdat er staat dat hij natuurkunde leraar was..:p

Maar bij vraag 5, had er dan geen natuurkunde leraar moeten staan, ipv scheikunde? Heb Heisenberg gegoogled, maar niet als antwoord gekozen omdat er staat dat hij natuurkunde leraar was..:p

Nee want Werner Heisenberg de Duitse natuurkundewetenschapper, heeft niks met stoken te maken. Je vind nergens dat hij gek op stoken was.

Heisenberg de criminele schuilnaam van Walter White in de serie breaking bad. Maakt (stookt) crystal meth. daar was hij erg goed in omdat hij een scheikundeleraar is!

Dit is Breaking Bad in 2 uur mocht iemand interesse hebben in de serie die voor de 2e keer invloed heeft op de producten van vuurwerktotaal op 10:12 zegt hij zijn alias:

https://drive.google.com/file/d/0B11zNimKvqRyWXlzYzVnR3p4Tzg/view

hierbij mijn inzending!
nr 4 vond ik zelf wel grappig! ik twijfel nu wel door jullie antwoorden

-Break Fast
-Capital
-White red rebel
-Qontrol
-Chemical box
-Chaosphere box
-Ruthless box
-Air max

Veel verschillende antwoorden op vraag zes. Volgens mij krijg je na een geladen atmosfeer ontlading in de vorm van onweer/bliksem vandaar dat ik Decibel Thunder box als antwoord had

hierbij mijn inzending!
nr 4 vond ik zelf wel grappig! ik twijfel nu wel door jullie antwoorden

-Break Fast
-Capital
-White red rebel
-Qontrol
-Chemical box
-Chaosphere box
-Ruthless box
-Air max
Ik snap niet hoe je aan chemical box komt, het gaat toch over een scheikundeLERAAR :p

Breakfast
2: Capital
3: White Red Rebel
4: Full Moon Party
5: One Loud Cloud
6: Earthquake
7: Ruthless
8: Air Max

Ik ben helaas de mist ingegaan met vraag 5, dus een cocurrent minder voor de aankomende prijswinnaars:wink: Was een pittige prijsvraag! Op naar prijsvraag 4!

Met zo veel dubbelzinnige antwoordmogelijkheden bij meerdere vragen, kunnen we eigenlijk wel stellen dat het nog niet meevalt om goede cryptische vragen te bedenken :p

Ik zie heel veel air max voorbij komen. Maar bij een "soepele" Nike schoen, vind ik Flex Air toch veel beter passen?

Ik zie heel veel air max voorbij komen. Maar bij een "soepele" Nike schoen, vind ik Flex Air toch veel beter passen?

Ik koos liever voor een echte soepele nike dan voor een nike schoen die niet echt bestaat. De nike flex en de nike air max bestaan maar de nike flex air bestaat niet.. :shy:

Maar wat mij betreft rekenen ze het beide goed! :yes:

Ik koos liever voor een echte soepele nike dan voor een nike schoen die niet echt bestaat. De nike flex en de nike air max bestaan maar de nike flex air bestaat niet.. :shy:

Volgens mij is de schoen "Nike Air" en de hint "soepel" slaat dan op flex.

Hoewel ik er ook nooit van gehoord heb, zijn er toch artikelen met die naam. Zie bv https://www.amazon.co.uk/Nike-Flex-Air-Running-Shoes/dp/B00LMP38S8

Ik durf mijn geld wel op flexair te zetten. Anders had het woord 'soepele' er echt niet bijgestaan.

Back
Bovenaan