vuurwerkoverlast.nl weer actief vanaf 21 december.

LOL we zijn vandaag begonnen met 250 meldingen ofzo? Of 233 volgens mij zag ik zoiets staan. Ik keek net weer even. 1607 staat de teller nu op. Stel dat dit echt is he. Dan is dat toch niet te doen voor de politie joh. Kansloos.

Die meldingen gaan dan ook niet naar de politie maar worden enkel verzameld om in het nieuwe jaar weer opnieuw aan de Tweede Kamer aan te bieden.
Deze worden uitgedraaid en komen op de toiletten van de tweede kamer te hangen, daar kunnen ze dan hun bibsjes mee afvegen. GroenLinks kennende is het natuurlijk ook zonde om dit papier ongebruikt weg te gooien.

Wie zegt dat hij die verhaaltjes zelf niet even uit zijn duim gezogen heeft.
Waar is het rapport gebleven met alle 80 duizend meldingen? die wil ik dan wel eens zien

Dat rapport slaat ook nergens op. Er word gevraagd: vind je dat vuurwerk overlast bezorgd? Overgrote meerendeel zegt ja

Volgende vraag:Heb je ZELF overlast ondervonden? Overgrote merendeel: Nee.

Als zoveel mensen geen last hebben ondervonden, hoe betrouwbaar is dan hun stem als ze 'ja' antwoorden bij vraag 1?

De laatste vraag slaat ook nergens op. Moet vuurwerk verboden worden. 3 opties, waaronder ja, maar alleen als er een alternatief vuurwerkshow komt. Er is amper onderzoek gedaan of dit mogelijk is. Dus dit zou niet eens een antwoord moeten zijn..

Merendeel zou dan voor 'nee' stemmen. Dat is dan weer wel gunstig.

Bonte, flikker op en ga een boom knuffelen!

@ Brainiac: Ja dat snap ik wel, maar als je ziet dat er al zoveel meldingen binnen komen, dan is dat wel zo bizar veel dat het eigenlijk niet eens te doen is voor de politie om vroegafstekers te pakken. Er zijn altijd wel weer mensen die zich niet aan de regeltjes kunnen houden van wat betreft het afsteken. Erg zonde. Het is een erg stom risico dat je loopt.

Haha ik heb besloten niet meer op zulk soort topics te reageren, vaak is het totale onzin en zijn deze polls etc slecht onderbouwd, het vergalt mijn plezier en het is slecht voor mijn hartje :cool:

Er zullen vast ook spammers rondgaan op vuurwerkoverlast.nl... want je gaat mij niet vertellen dat er 5000 echte klachten zijn in die paar dagen dat ze online zijn. Laat ze eerst maar is uitzoeken hoeveel mensen er daadwerkelijk een klacht hebben ingediend. Want 5000+ klachten in zo'n korte tijd is niet echt geloofwaardig.

Even het eindrapport bekeken van vorig jaar en dat is toch wel vreselijk amateuristisch. Veel plaatjes van kapotte brievenbussen of vuilnisbakken. De voorstanders van vuurwerk worden tegenstanders genoemd en weggezet als malloten door middel van een foto op een rotje.

Zoals er al is aangegeven in dit topic wordt er totaal geen onderscheid gemaakt tussen illegaal en legaal vuurwerk. Als Groenlinks zich iets meer verdiept in dit verschil wordt duidelijk dat je met een legaal rotje geen vuilnisbak kan opblazen. Ook zijn vroegtijdige knallen die door het hele dorp te horen zijn 9 van de 10 keer niet afkomstig van legaal vuurwerk.

Als conclusies of aanbevelingen komt Groenlinks met 'beperk de afsteektijd' als topprioriteit. Dat is in mijn ogen nogal lachwekkend. Het verband tussen de afsteektijd en de te vroege knallen, die dus al ver voor de verkooptijd te horen zijn, als topklacht is er niet. Maar hier wordt niet over gerept.

Back
Bovenaan