Vuurwerkonderzoekers bedreigd

Pyroboy26

VWC lid
Wat is dit nu weer, krijgt nu een staartje... wat een mafkezen die dat gezegd hebben.

Het bureau dat onderzoek deed naar de animo voor een vuurwerkverbod, is bedreigd. Vuurwerkfanaten hebben gezegd dat er tijdens de volgende jaarwisseling een lawinepijl het kantoor in wordt geschoten.

Onderzoekbureau No Ties keek in opdracht van GroenLinks naar een mogelijk vuurwerkverbod en concludeerde dat twee derde van de Nederlanders voorstander is. De peilers zeggen geschrokken te zijn. Toch doen ze geen aangifte bij de politie, ze denken dat dat niets helpt. Het Rotterdamse GroenLinks-raadslid noemt de bedreiging bizar, aldus RTV Rijnmond.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/01/vuurwerkonderzoekers_bedreigd.html

Het onderzoeksbureau dat namens GroenLinks het onderzoek heeft gedaan naar een vuurwerkverbod, is bedreigd. Via internet komen verschillende bedreigingen binnen.

Het bureau heeft een e-mail binnengekregen waarin wordt gezegd dat 'tijdens de volgende oud-en-nieuw een lawinepijl door de voorpui wordt geschoten van het kantoor'. Ook op internetfora zijn de onderzoekers bedreigd.

Het bureau ondervroeg meer dan tweeduizend mensen met de vraag wat ze vonden van een verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren. Tweederde van de mensen was het daarmee eens.

De onderzoekers zijn geschrokken van de reacties die het onderzoek heeft losgemaakt. Ze gaan geen aangifte doen, omdat dit veel tijd kost en waarschijnlijk toch niets oplevert. Ook opdrachtgever Arno Bonte van GroenLinks noemt de bedreigingen 'bizar'.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/12-01-2012/vuurwerkliefhebbers-bedreigen-onderzoeksbureau

mm Nu word het tijd dat de VWC Staf hun eigen is waarmaakt. Laat als leiders van een vuurwerk Liefhebbers sité is zien. Dat jullie de beschuldiging zeer zwaar vinden. En er van overtuigd zijn dat het zeker geen liefhebbers waren. ;)

Dat kan je toch niet aantonen, wellicht hebben mensen op deze site deze bedreigingen geuit. Ik ga er niet vanuit, maar uitsluiten doe je het ook niet.

Top gedaan van die gastjes, dit is nu juist waar die Bonte op hoopt, doodzwijgen is de beste methode... niet reageren lekker doorgaan dat is de beste methode.

Denk ik ook daarom is het ook de bedoeling dat we is moeten laten horen dat we dit als een zware beschuldiging zien als liefhebbers zijnde.

Als de "onderzoekers" zoals bonte eens een keer normaal onderzoek zouden doen. En met feiten zouden komen zouden mensen er mischien meer begrip voor hebben. Maar ook ik kan me zo ontzettend kwaad maken door zulke eikels.

Persoonlijk vind ik dat je je niet moet verlagen tot bedreigingen of geweld maar, ik vind dat ze die bedreigingen zelf op zich afgeroepen hebben.

Ook opdrachtgever Arno Bonte van GroenLinks noemt de bedreigingen 'bizar'.

En ik vind het bizar dat deze meneer nog steeds in de fractie van groenlinks zit. En betaald word van onze belastingcenten!!!
Pleur die meneer de fractie uit en laat hem fatsoenlijk werk zoeken.

mm Nu word het tijd dat de VWC Staf hun eigen is waarmaakt. Laat als leiders van een vuurwerk Liefhebbers sité is zien. Dat jullie de beschuldiging zeer zwaar vinden. En er van overtuigd zijn dat het zeker geen liefhebbers waren. ;)

Waarom wij? Wij zijn net zulke grote vuurwerkliefhebbers al 99% van de leden op dit forum. Samen staan we sterk, niet alleen een groep van een kleine 20 personen. Echter, Nick (Cameo) is zoals ik zie al op weg om iets van een tegenpetitie te starten, wat dat in gaat houden zien we binnenkort.

Om even op het nieuwsbericht te reageren.

Dit is natuurlijk niet normaal. De onderzoekers hebben hun werk 'gedaan' (niet goed gedaan, maar wel gedaan) en snap niet waarom mensen hun met de dood bedreigen. Ik snap niet wat er in iemand zijn hoofd moet opkomen om zo'n bedreiging te doen. Iemand die zo veel geniet van vuurwerk zou juist op een schriftelijke manier veel meer kunnen bereiken dan een dreigbrief sturen naar de mensen die het onderzoek gedaan hebben. De opdrachtgever hiervan was Arno Bonte, die zou aangesproken moeten worden (geen doodsbedreiging natuurlijk).

De onderzoekers hebben hun onderzoek in opdracht van Bonte gedaan en ze hebben het wel goed gedaan, de timing is gewoon weer goed gekozen door Bonte, al het negatieve staat nog vers in het geheugen van de mensen. Wat de mensen van het onderzoeksbureau zelf ook zeggen is dat de uitkomst van dit onderzoek over 2 manden totaal anders zou zijn.

Gatverdamme wat een propaganda is dit zeg, BAH groenlinks!
Er zitten altijd gekken tussen die debiele dingen gaan beweren maar niemand neemt dit ooit serieus. Die arno bonte word al jaren bedreigt op zijn hyves profiel en nu ineens neemt hij het serieus?

Dit is echt puur misbruik maken van de situatie om vuurwerkliefhebbers in een slecht daglicht te plaatsen.

Dan zou ik als ik jou was mijn post nog maar is een keer goed doorlezen:wink:
Als de "onderzoekers" zoals bonte eens een keer normaal onderzoek zouden doen. En met feiten zouden komen zouden mensen er mischien meer begrip voor hebben. Maar ook ik kan me zo ontzettend kwaad maken door zulke eikels.

Ik vind dat ze die bedreigingen zelf op zich afgeroepen hebben.
Heb ik gedaan en nu nog een keer, die laatste regel van je... geef jij mee aan dat je het begrijpt en snapt dat er bedreigingen zijn geuit en je geeft verder niet aan dat je het afkeurt.

Verder ben ik hier niet om te oordelen en veroordelen, ik post een zinvolle post en dat is het.

Het is natuurlijk zo, dat je geen bedreigingen mag doen.

Echter deze heer Bonte probeert met "zijn macht" via de media het merendeel van het volk van Nederland achter zich te krijgen.

Geen leugen wordt vermeden, slinkse onderzoeken worden gepubliceerd, enz
Ook in het Oogziekenhuis in Rotterdam wordt zo'n "eerlijk" onderzoek gedaan.

Nee, ik keur bedreigingen af, maar wie pest zal terug gepest worden......

De onderzoekers hebben hun onderzoek in opdracht van Bonte gedaan en ze hebben het wel goed gedaan, de timing is gewoon weer goed gekozen door Bonte, al het negatieve staat nog vers in het geheugen van de mensen. Wat de mensen van het onderzoeksbureau zelf ook zeggen is dat de uitkomst van dit onderzoek over 2 manden totaal anders zou zijn.

De helft van Nederland is vrouw en 60 % van Nederland is ouder dan 35.....

Als het onderzoek gedaan zou zijn in de stad op zaterdag, of op 29 december in een Vuurwerkwinkel, dan krijg je een hele andere uitslag.

Persoonlijk vind ik dat je je niet moet verlagen tot bedreigingen of geweld maar, ik vind dat ze die bedreigingen zelf op zich afgeroepen hebben.

Ik geef toch overduidelijk aan dat ik geweld en bedreigingen afkeur. En wat die laatste zin betreft. Je bent het toch met me eens dat mensen als bonte niet eerlijk te werk gaan?

Een verbod instellen vanwege vernielingen en geweld tegen hulpverleners heeft toch niks met Nederlands consumenten vuurwerk te maken?
Ik kan me heel goed voorstellen dat men hier van over de zeik raakt. En dat er van die zwakzinnige tussen zitten die moeten gaan dreigen etc, erg triest en is niet goed te praten.
Maar Bonte is al vaker bedreigd en wist dat dit er aan zat te komen. Daarom vind ik dat hij die bedreigingen zelf op zich afgeroepen heeft.

En als je het nu nog steeds niet met me eens bent. So be it dit is mijn mening hoe ik er over denk. Bonte houd met zijn uitspraken ook nergens rekening mee. Dus ik vind dat ik nog erg redelijk ben.

Ik geef toch overduidelijk aan dat ik geweld en bedreigingen afkeur. En wat die laatste zin betreft. Je bent het toch met me eens dat mensen als bonte niet eerlijk te werk gaan?

Een verbod instellen vanwege vernielingen en geweld tegen hulpverleners heeft toch niks met Nederlands consumenten vuurwerk te maken?
Ik kan me heel goed voorstellen dat men hier van over de zeik raakt. En dat er van die zwakzinnige tussen zitten die moeten gaan dreigen etc, erg triest en is niet goed te praten.
Maar Bonte is al vaker bedreigd en wist dat dit er aan zat te komen. Daarom vind ik dat hij die bedreigingen zelf op zich afgeroepen heeft.

En als je het nu nog steeds niet met me eens bent. So be it dit is mijn mening hoe ik er over denk. Bonte houd met zijn uitspraken ook nergens rekening mee. Dus ik vind dat ik nog erg redelijk ben.

Leuk later bij geschreven, want het origineel staat in mijn post, maar goed laat ook maar.

Arno werd zeker gepest vroeger? Zo'n kop heeft ie iedergeval wel, in samenwerking met de manier hoe hij communiceerd. Ga je huilend onder je bed verstoppen met ' het is te bizar' . Als dit verhaal uberhaubt waar is, dan moet je alsnog niet janken want wat verwacht je nou als je met haat op het nieuws constant komt? Figuren zoals hij weten echt wel waar ze aan beginnen. Moeten ze niet opeens het mietje uit gaan hangen.

Mensen in de politiek of wat dan ook worden vaak zat bedreigd en in dit geval gebruikt deze meneer het om nog meer stemmen tot zijn kant te krijgen. Nu gaan alle oudjes zeggen : ' onee, de jeugd van tegenwoordig! De brutaliteit! '.

nou jongens het voor mij wel duidelijk hoor .
kijk wij liefhebbers doen er alles aan om het imago van vuurwerk en dat van ons te beschermen .
dus ik ben er van 100% van overtuigt dat dit hele verhaal een broodje aap is .
maar goed dat is de politiek

Leuk later bij geschreven, want het origineel staat in mijn post, maar goed laat ook maar.

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp echt niet wat je nu bedoeld????
Ik heb mijn eerste post 1 minuut later aangepast dus misschien heb je dat gedeelte over het hoofd gezien??
Verder zou ik niet weten waar je het nu over hebt??

nou jongens het voor mij wel duidelijk hoor .
kijk wij liefhebbers doen er alles aan om het imago van vuurwerk en dat van ons te beschermen .
dus ik ben er van 100% van overtuigt dat dit hele verhaal een broodje aap is .
maar goed dat is de politiek

Klopt wat je zegt, WIJ zouden dat doen.... maar WIJ zijn niet iedereen?

Back
Bovenaan