Vuurwerkmanifest bereikt 32.000 mensen

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Met het Vuurwerkmanifest willen diverse patiëntenorganisaties uit de oogzorg een verbod op consumentenvuurwerk bereiken. Een verbod kan ervoor zorgen dat er steeds minder letsel door vuurwerk wordt veroorzaakt. Het manifest is inmiddels bijna 32.000 keer ondertekend, waaronder door achthonderd organisaties. Dat meldt NOS.
Het vuurwerkmanifest, een initiatief van patiëntenorganisaties, vindt steun uit allerlei hoeken. Vorig jaar kreeg het manifest ondersteuning van onder andere de KNMG, de Landelijke Huisartsen Vereniging en de Partij voor de Dieren. Dit jaar zijn daar weer meer organisaties bijgekomen, met name uit de gezondheidszorg of het dierenwelzijn. “Nu de tijd van het jaar is aangebroken dat mensen weer met vuurwerk te maken krijgen, neemt het aantal meldingen weer toe”, Maaike van Zuilen van Vuurwerkmanifest.nl.

Het online manifest voor een verbod op consumentenvuurwerk begon op 19 december 2015 en is een initiatief van achttien organisaties, waaronder het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap en Vision 2020 Netherlands van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Door: Redactie Nationale Zorggids

Bron

Dat zooitje wordt weer afgeserveerd, leuk dank je, maar we moeten weer verder met leven.
Leven zonder risico's bestaat niet, blijf anders gewoon in je bed liggen en kom er nooit meer uit, ook niet geheel risico vrij denk er goed om dat je pootjes vh bed goed vastzitten en dat je huis niet weg gaat zakken.

Dat zooitje wordt weer afgeserveerd, leuk dank je, maar we moeten weer verder met leven.
Leven zonder risico's bestaat niet, blijf anders gewoon in je bed liggen en kom er nooit meer uit, ook niet geheel risico vrij denk er goed om dat je pootjes vh bed goed vastzitten en dat je huis niet weg gaat zakken.

inderdaad als je het gaat vegelijken met autoongelukken bijvoorbeeld valt het aantal vuurwerslachtoffers in het niet.

Op zich snap ik het nog dat een oogarts een verbod op vuurwerk wil instellen, want hij ziet immers wat de schade ervan kan zijn. Een longarts is immers ook tegen roken. Maar al die andere organisaties snap ik niet, en lijkt een pure hetze te zijn.

Op zich snap ik het nog dat een oogarts een verbod op vuurwerk wil instellen, want hij ziet immers wat de schade ervan kan zijn. Een longarts is immers ook tegen roken. Maar al die andere organisaties snap ik niet, en lijkt een pure hetze te zijn.

ja maar je ziet longartsen geen totaal verbod op leggen, het is nog altijd aan de mensen zelf of ze roken of niet op straat.

Helaas is dat de kracht van de media...alhoewel ik wel vind dat er dit jaar best veel positief nieuws in de media terecht komt....

Helaas is dat de kracht van de media...alhoewel ik wel vind dat er dit jaar best veel positief nieuws in de media terecht komt....

Het gaat iets vooruit, althans zo lijkt het. RTL is vooral bezig met een anti vuurwerk campagne, ze hebben nu weer een heel verhaal in hun online weekend editie gezet...

Het gaat iets vooruit, althans zo lijkt het. RTL is vooral bezig met een anti vuurwerk campagne, ze hebben nu weer een heel verhaal in hun online weekend editie gezet...

Een-tweetje met de (zorg)verzekeraars? Bij RTL is immers alles te koop. Grootste hoer van Nederland.

Heb het stuk net even gelezen en vind het goed dat ze aandacht vragen voor deze mensen (iemand die blind is en dus een hele andere ervaring heeft van de dikke knallers, en een ex militair met PTS) tevens wordt er niks in het artikel gezegd over een verbod op vuurwerk.

En aangezien de klachten van deze mensen over het illegaal afsteken van vuurwerk buiten om 31 december gaat hoeven wij ons hier niet aangesproken te voelen.

Back
Bovenaan