even een berichtje....
We leven elk jaar weer naar de zomervakantie toe. Maar oh, oh wat zijn we blij als we weer thuis zijn. En dat zijn we nu !!
Je denkt natuurlijk wat een gek, maar ik zal dat even toelichten...
Zoals je weet hebben wij een vuurwerkbedrijf en is de maand december vuurwerkmaand.
En ja, we verdienen er geld mee, maar dat het onze hobby is en dat het enorm leuk is om dit bedrijf te draaien, dat staat vast als een paal boven water. Oke maar nu weten jullie nog steeds niet waarom we blij zijn om weer thuis te zijn.
Ik ga dus verder.
Na 31 december zijn we even een paar dagen suf, maar al snel pakken we ons gewone werk weer op. Zonwering, stofferingen, herstofferingen, advies, inrichtingen enz.
En ja, dat is ook druk, omdat we zoveel mogelijk orders vanaf oktober proberen uit te stellen tot januari en de maanden daarna.
Maar goed die eerste maanden kijken we terug op het afgelopen vuurwerk "geweld".
Hier bedoel ik natuurlijk geen echt geweld mee, maar de enorme partijen vuurwerk, de enorme partijen mensen, enorm veel leveringen, enorm veel volle dozen en lege dozen, enorm veel cardridges, enorm veel papier, enorm veel vrienden, bekenden, kennissen enz, welke allemaal in een paar dagen voorbij zijn komen zetten. We noemen het "de sneltrein". We stappen op in oktober, hij begint te rijden....
en 31 december om precies 20.00 uur stopt ie op zijn eindbestemming.
We kijken tot de zomervakantie terug op het afgelopen jaar, op het vele wat goed ging en op enkele dingen die we nog zouden kunnen verbeteren en ja dan gaan we op vakantie. Dit is precies het omslag punt in ons hoofd. Halverwege de vakantie slaat het terugkijken om in vooruitblikken. We hebben het niet meer over vorig jaar, maar over aankomend seizoen. En dan weten we, dat we al die tijd er vanaf geleefd hebben, maar het is heden 18 juli en de zomervakantie zit er echt voor ons op. We gaan er weer naar toe leven. Waar naar toe... ja, naar 31 december. En heel eigenlijk deed ik dit al op 1 januari van het nieuwe jaar, maar dat mag je natuurlijk niet tegen een niet vuurwerkliefhebber zeggen. Die verklaart je echt voor gek. Dus wij houden dat omslagpunt maar op de dag dat we terug komen van zomervakantie....
met vr.gr
Edwin