Zo, dat was een leuk dagje werken!
En ik denk dat het rustig was omdat de mensen zo snel aan hun vuurwerk werden geholpen. De grootste bestellingen werden van tevoren apart gehaald en werden op dode momenten van tevoren bij elkaar geraapt en onder de toonbank gezet, zodat ze al klaarstonden als de mensen erom kwamen en deze grote bestellingen niet voor vertraging zorgden.
Het voorraadsysteem is geautomatiseerd, en het bestelsysteem ook (vorig jaar moest je een ringband map openslaan en gaan zoeken). Alle bestellingen waren verspreid over de dag met een pauze van een uur in de middag die een inhaalslag mogelijk zou maken (wat achteraf eigenlijk nieteens nodig was!). Ook is er inderdaad die balie gelijk bij de ingang waar je je bestelling kan inleveren zodat je niet eerst tussen de mensen door hoeft te manoeuvreren om je bon in te leveren.
Ook werkkrachten werden efficiënter ingezet. Er waren 2 (later meer) mensen die alles in de pakbunker wisten te vinden die alles bij elkaar raapten, er waren mensen die de pakbunker bevoorraden, en weer 2 anderen die het vuurwerk uit de kooien bevrijdden, er stonden mensen in de tent buiten te winkel te helpen bij het controleren van bestellingen en gaven het evt. door als er wat miste, en vaak was er ook iemand in de showroom die mensen te woord stond, vragen beantwoorde, etc..
Er waren zelfs mensen die klaagden dat het te snel ging! Je levert je bestelling in, loopt naar de koffieautomaat en voordat je bent gaan zitten wordt je ordernummer al omgeroepen.

Op een paar enkele pieken van een kwartier na (technische problemen met een printer heb die pakbonnen niet uitprintte?) denk ik dat de wachttijd zo rond de 5 minuten lag, 10 minuten was vrij uitzonderlijk.
Maar goed. Ik heb ook tijd gehad om gewoon de showroom in te gaan en dwalende mensen te adviseren bij hun keuze, of informatie geven m.b.t. leveringen en welke artikelen uitverkocht zijn en welke je daarvoor in de plaats krijgt etc.. Ook menig mensen uitgelegd hoe je die die 4 Seasons en Display Cakes nu precies moet doorlonten.
Het was een erg chill dagje en ik kijk al uit naar morgen. Het was hoe dan ook een FLINKE verademing ten opzichte van vorig jaar. Ik heb alleen maar blije mensen gezien. Geen geklaag, geen gescheld, hier en daar wat verkeerde producten (wij zijn ook maar mensen), maar daar is die tent voor de winkel ook voor. Over het algemeen klopte de bestellingen wel.
Ik heb trouwens nog wat leuke derp-foto's van Chinese typo's op kartonnen en losse producten en nog beelden van de winkel en de bunkers. O.a. een timelapse van 5~6 uur van de showroom. Daar kan ik na oud en nieuw lekker mee aan de slag.
Gek he dat het rustig was bij steenbergen???
Met de waardeloze service van vorig jaar zijn menig Freaks over gestapt naar de wat beter georganiseerde zaken waaronder ikzelf!
De voorverkoop is anders prima verlopen hoor, en er zijn ook flink wat grote bestellingen geweest. Slechte service? ~80% van de mensen die er dit jaar staan, stonden er vorig jaar ook. Nu is het hele proces alleen zo dusdanig verbeterd dat het voor ons ook prettig en overzichtelijk werken is. Het is bizar dat dat zoveel verschil kan maken, maar het was echt duidelijk merkbaar.
In ieder geval, ik heb veel tevreden freaks gezien vandaag dus... Ik snap je punt niet helemaal. Wat gebeurt is, is gebeurt. Als het dit jaar goed gaat, waarom dan nu nog klagen over vorig jaar? Beetje mosterd na de maaltijd, maar dat zal aan mij liggen...