Jongens, mag ik even de aandacht? Het is absoluut geen baggerszaak. Punt. Wordt gerund door een hoop mensen die er verstand van hebben en die vuurwerk in hun hart hebben. Dat wilde ik eerst even kwijt.
De hamvraag: waarom duurde het vanmorgen zo lang? Dat komt omdat er een overvloed aan locals nog even tussendoor wurmde en aan de kassa ging bestellen in de losse verkoop (echt honderden mensen), terwijl er ook in 2 uur tijd een hoop freakbestellingen liepen. Met die freakbestellingen alleen al kun je 10 minuten bezig zijn met een paar man! Dus op een gegeven moment heb je echt een hele map vol met extra bestellingen en niet genoeg mankracht om die aan te kunnen. Op een gegeven moment is, terecht, gezegd dat de losse verkoop maar even moest stoppen, want er kon echt niets meer bij.
Ik heb dus na 3 uur wachten voorgesteld om te helpen met het samenstellen, en die hulp sloegen ze niet af. Ik ben nu net thuis na de hele dag te hebben geholpen en het is nu rustig, de achterstand is weggewerkt. Voor de freakbestellingen van vanavond sta ik er weer.
Het is natuurlijk voor een deel slecht georganiseerd en slecht ingeschat, maar dat maakt het nog geen baggerzaak. Het is 1 keer per jaar en dat je als vuurwerkliefhebber 1 keer een tijdje langer moet wachten op je vuurwerk dat moet dan maar even, het kon niet anders. Als je echt wil dat het sneller gaat, bied dan aan om even mee te helpen!
Ik heb alleen maar hard zwoegende mensen daar gezien in de bunkers, dus op de inzet is ze niets aan te merken. In het vervolg zou ik zeggen: doe GEEN losse verkoop op de 29e en hou je die dag alleen bezig met bestellingen. Zo spreid je de drukte en krijg je ook niet die irritatie. Om 8 uur al gelijk de freakbestellingen doen is ook geen goed idee.
Ik ga in ieder geval na het eten zo op de fiets terug om weer te helpen bij de volgende freakbestellingen. Als iemand anders zich geroepen voelt: ga gerust je gang!
Voor mensen die er zo staan: niet ongeduldig en onbeleefd worden want daar bereik je echt niets mee! Ik heb ook heel veel boze, zeikende mensen over me heen gehad terwijl ik er helemaal niets aan kan doen, ik kom in mijn vrije uren juist helpen! Waar ik helemaal niet tegenkan is dat als iemand een half uurtje staat te wachten dan helemaal over de rooie gaat terwijl ik 3½ uur geduldig in de rij heb gestaan. Ik heb verdorie ADHD en mild autisme en als IK het godverdomme zelfs kan, dan moet je toch wel even GOED bij jezelf gaan nadenken of je niet zelf een beetje zwak bezig bent.
Danku...
P.s. Kom je volgend jaar niet meer langs? Jammer dan. Worden wij weer eerder geholpen, win win.

Hier leren ze echt wel van hoe het volgend jaar anders moet. Ik kom volgend jaar weer in ieder geval. Mijn vuurwerk staat hier veilig in de garage, heb een prachtcollectie en ik ben er superblij mee.
Vuurwerkland, bedankt!