Vuurwerkhandel {Undercover in Nederland}

Status
Niet open voor verdere reacties.
:devil: :devil: Hij had op 12-10-2006 het filmpje gepost op fpm uitgaande dat dat +- 24 uur later is zal het rondom 11-10-2006 opgenomen zijn :devil: :devil:

hoe bedoel je? Filmateriaal hoeft niet altijd de dag ervoor zijn opgenomen zoals je zelf weet :rolleyes:

Maar je kan mij niet vertellen dat er in November nog bladeren op de bomen zitten, zo'n warm jaar was het toch ook weer niet?

Als hij dat dan een voorbeeld wilt nemen, laat hem dan een normaal voorbeeld nemen. Nu wordt de indruk geschetst dat iedereen zo maar even salutes op de grond loopt af te steken. En dat is uiteraard niet waar.

En ja, ik begrijp fireworkmasters punt wel degelijk. Alleen het voorbeeld vind ik dus verkeerd en ben het niet geheel met hem eens.

ja maar jupiler dat jij zegt dat het in een kwaad dag licht komt.... dat willen ze juist ze willen juist dat iedereen van alles over vuurwerk denkt.. super gevaarlijk etc etc.. wij zien alleen wat er uit gezonden is he.. er zijn uren en dagen over heen gegaan voordat die presentator bij de handelaar op bezoek mocht komen om vw aft e steken... dan moet de vertrouwen erg hoog zijn geweest.

en verder blijf ik erbij als je shells koopt zogenaamde bommen dan weetje dat je prof bezig bent/gaat zorg dan ook dan je je proffesioneel gedraagt en gebruik proffesioneel spul... want die umberto kocht wel zo leuk shells maar geen prof buiz er bij.. dus waar doelen ze uit eindelijk op dat met die bommen aanslagen worden gepleegd je hoorde geen 1x de zin van dit zijn ( de mooie sier bommen van shows ) nee je hoorde enkel hier mee blaas je een auto weg,met deze een woonhuis.... gewoon politiek ge*** en een neppe onderzoek

Bah ik mag het niet eens horen man, hij zet zelfs de profs ten schande.
Laat staan het vak pyrotechniek.
Dat je niet vaak uitkomt met de ruimte is voor te stellen, logisch als je elke vierkante meter volbouwt, maar om nou verdomme een buis aan de paal van de verkeersbord te hangen en tevens ook nog in een hoek van 5 a 10 graden wil schieten dan mocht die buis meteen wel met een vaart van 400 km/uur tegen diegene zijn kop aanschieten.

Te gek voor woorden man:angry:

het is niet slim van hem nee ,maar om nou zo met ze alle op hem af te geven is niet terecht ,erendeel van de mensen haalde in de jaren hiervoor hun spullen bij hem.... jullie denken allemaal stiekem het zelfde ,wat kan ons het schelen wat ie doet als wij onze spullen maar hebben..

ja maar jupiler dat jij zegt dat het in een kwaad dag licht komt.... dat willen ze juist ze willen juist dat iedereen van alles over vuurwerk denkt.. super gevaarlijk etc etc.. wij zien alleen wat er uit gezonden is he.. er zijn uren en dagen over heen gegaan voordat die presentator bij de handelaar op bezoek mocht komen om vw aft e steken... dan moet de vertrouwen erg hoog zijn geweest.

en verder blijf ik erbij als je shells koopt zogenaamde bommen dan weetje dat je prof bezig bent/gaat zorg dan ook dan je je proffesioneel gedraagt en gebruik proffesioneel spul... want die umberto kocht wel zo leuk shells maar geen prof buiz er bij.. dus waar doelen ze uit eindelijk op dat met die bommen aanslagen worden gepleegd je hoorde geen 1x de zin van dit zijn ( de mooie sier bommen van shows ) nee je hoorde enkel hier mee blaas je een auto weg,met deze een woonhuis.... gewoon politiek ge*** en een neppe onderzoek

Daarbij word het zo gebracht dat mensen die onbekend zijn in de vuurwerkwereld in 1 dag die handelaar ontmoeten en dat vuurwerk kopen.

Die umberto ofzo heeft natuurlijk een mailtje gehad van iemand(werd gezegt in de aflevering), dus had hij meteen die handelaar te pakken. Daarna zijn ze waarschijnlijk wel een half jaar met hem bezig geweest, om zijn vertrouwen te winnen etc.

Daarbij hadden ze ook meteen wel een oet*** te pakken van een handelaar. Wat Fireworkmaster zei over die kinder, dat ze wel op een grotere afstand stonden...volgens mij stonden ze vlak naast die presentator. Daarbij kunnen ze misschien wel 20m verderop staan, maar een 10-tal salute's kan zo 300m verderop komen, als je een kettingreactie krijgt.

En ook geloof ik weinig van je verhaal Fireworkmaster dat ze bij jou als astronauten werden afgestoken bij jou in de buurt. Mensen blijven nederlanders, en willen dus veel voor weinig. Aangezien leken dan liever het goedkopere spul kopen geloof ik er weinig van dat er zoveel mensen rond liepen met 4" salute's. Maarja ik weet dat niet, dus dat boeid me ook weinig of het nou wel of niet zo was.

Daarbij denk ik ook nog dat je eerst na moet denken, voordat je wat typt. Het terrein waar die 6inch werd ontstoken was een afgesloten terrein. Ze wisten dus zeker dat er geen mensen konden lopen. Het terrein waar die handelaar het afstak was geen afgesloten gebied. Verderop was een terras, waar mensen zaten. Daarbij was er geen verlichting, dus konden er makkelijk mensen een lekker rondje door het park aan het lopen zijn. Daarbij werd de shell elektrisch afgestoken, waardoor je bij ontsteking meteen een grotere afstand hebt, dan dat je het even uit de hand weg gooit. Ik vind dus dat die handelaar erg onverantwoordelijk bezig is geweest. Jezelf in gevaar brengen is nog tot daar aan toe, maar hij bracht in zijn directe omgeving al 5 andere personen in gevaar!

het is niet slim van hem nee ,maar om nou zo met ze alle op hem af te geven is niet terecht ,erendeel van de mensen haalde in de jaren hiervoor hun spullen bij hem.... jullie denken allemaal stiekem het zelfde ,wat kan ons het schelen wat ie doet als wij onze spullen maar hebben..

Ik ben het helemaal met je eens Gurby...:D

En ook geloof ik weinig van je verhaal Fireworkmaster dat ze bij jou als astronauten werden afgestoken bij jou in de buurt. Mensen blijven nederlanders, en willen dus veel voor weinig. Aangezien leken dan liever het goedkopere spul kopen geloof ik er weinig van dat er zoveel mensen rond liepen met 4" salute's. Maarja ik weet dat niet, dus dat boeid me ook weinig of het nou wel of niet zo was.

Ik wil wel een movie neerdroppen waar te zien valt dat ik niet uit me nek ***!

Laatst bewerkt:

Juist ja, daarom moet je ook correcte informatie geven en niet lukraak wat neer zetten.
In dit geval was die ene opmerking juist koren op de molen van programmamakers, politici etc. En omdat ik dat zei, viel het op. En zo werkt het dus precies met al die andere media. Dus wat kan je daar aan doen? Zulke berichten NIET plaatsen en alleen normale informatie verstrekken. En juist valse informatie, opgeklopte verhalen etc weghalen.

Had ik tevens ook kunnen doen, maar dan had de discussie direct afgelopen geweest. Zijn fora die op die manier werken en kan dat prima begrijpen, maar wij willen een eventuele discussie op gang houden. Overigens is er voor ons ook een grens.

Dus niet. Zat mensen die totaal GEEN contact met dit bewuste persoon hebben gehad. Dit persoon is al enkele jaren bezig geweest met de verkoop en dat is ook bij veel leden op diverse sites bekend geweest. Als werkelijk iedereen wat had afgenomen bij hem, dan hadden overal de salutes en andere shells rondgevlogen ja. Maar dat is dus niet gebeurd. Dus het gaat nog steeds om een selecte groep mensen die in contact heeft gestaan met deze heer. Denk dat je zelf een verkeerd beeld hebt van hoeveel mensen iets van hem gekocht hebben.

Dus niet. Zat mensen die totaal GEEN contact met dit bewuste persoon hebben gehad. Dit persoon is al enkele jaren bezig geweest met de verkoop en dat is ook bij veel leden op diverse sites bekend geweest. Als werkelijk iedereen wat had afgenomen bij hem, dan hadden overal de salutes en andere shells rondgevlogen ja. Maar dat is dus niet gebeurd. Dus het gaat nog steeds om een selecte groep mensen die in contact heeft gestaan met deze heer. Denk dat je zelf een verkeerd beeld hebt van hoeveel mensen iets van hem gekocht hebben.

ik zeg ook niet dat iedereen dat heeft, ik zei alleen een groot deel dat kunnen een hoop mensen beamen. want er zijn echt veel mensen geweest die bij hem wat gehaald. ik laat me hier verder niet over uit ... het is mischien ook maar net met welke groep mensen je omgaat niet?

Ik ga dit toch nog eens ongepast aanhalen. Hele leuke sfeer op het forum de laatste tijd maar dit soort topics gooien echt roet in dat eten, dit zijn geen discussies maar gewoonweg wel/niet verklaringen. Jammer! :sad:

ik zeg ook niet dat iedereen dat heeft, ik zei alleen een groot deel dat kunnen een hoop mensen beamen. want er zijn echt veel mensen geweest die bij hem wat gehaald. ik laat me hier verder niet over uit ... het is mischien ook maar net met welke groep mensen je omgaat niet?

Dat er veel iets bij hem haalden was ook al bekend ja. Maar het is net hoe men dat brengt. Of je legt de nadruk op hoeveel er iets afnamen van hem. Of de nadruk hoeveel mensen dat niet gedaan hebben.

De media zullen altijd de nadruk op het eerste leggen. Even als politici, justitie, praatjesmakers etc.

Anderen leggen de nadruk op het tweede punt. Ik ben daar iemand van. Ik denk maar zo, als er werkelijk bizar veel mensen iets van zouden hebben afgenomen of van andere handelaren, dat had dit halve land aan puin geweest met al die halve zolen die maar wat aankloten met vuurwerk.

Ik ga dit toch nog eens ongepast aanhalen. Hele leuke sfeer op het forum de laatste tijd maar dit soort topics gooien echt roet in dat eten, dit zijn geen discussies maar gewoonweg wel/niet verklaringen. Jammer! :sad:

Ik zou zeggen doe daar iets aan in plaats van alleen geluid van afkeuring te laten horen. Stort je in de discussie zou ik zeggen...

Ik zou zeggen doe daar iets aan in plaats van alleen geluid van afkeuring te laten horen. Stort je in de discussie zou ik zeggen...

Ik moet feuerwerk wel gelijk geven, het topic was eerst nog gezellig en ging het ook nog égt over het programma undercover in Nederland. nu gaat het de richting op van ''maar iedereen doet wel is dingen als salutes op de grond'' ''veel mensen doen hier schijnheilig en boeit het eigelijk niets want we komen tog wel aan ons spul'' en allemaal dat soort dingen.. persoonlijk zit het me niet lekker en gaat dit topic op slot.

Dit topic zal ook opgeruimt gaan worden, posts over het programma zelf blijven staan en de rest word verwijderd

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan