Vuurwerkhandel {Undercover in Nederland}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met sommige punten ben ik het toch met je eens.
Maar een mortier vastbinden aan een verkeerspaal is niet echt slim je weet hoeveel kracht zo ding heeft.

Verder vind ik het ook wel raar dat ze de 6incher gewoon niet in de lucht deden maar op de grond dat is toch juist gevaarlijk of ligt het aan mij

Die reacties van Mantronix en Moontan op je vorige post ben ik het mee eens.

MAAR het gebeurt toch en vaker dan je denkt, mensen durven hier zoiets niet te posten omdat ze dan meteen worden aangevallen of gebanned worden.

Verder wil ik ook iets toevoegen aan mijn vorige post namelijk ik lees enkel zijn fouten met vuurwerk en dat het levensgevaarlijk is wat hij heeft gedaan, ik zie het deels anders kijk als het mis zou gaan in dat programma dan is hij zelf de gewonde en niemand anders zover ik zag stonden zijn kinderen wel op een grotere afstand.
Maar er wordt niks gezegd over die Gerrit Klaasjaap die steekt effe verdomme een 6 inch op grond af ik heb onze handelaar dat niet zien doen is effe wel groot verschil tussen effectbreedte van 2 meter en effect breedte van 150 meter! en ook al doet hij het elektrisch die ballen horen de lucht in te gaan en niet op de grond, allicht als je 6 inch op de grond aflaat gaan dat je dan een enorme bom hebt!
En ook met die shell brokstukken nou ik denk dat er van die enorme overdreven huge rockets van NL dat die terugvallende stokken wel meer schade aanrichten dan stuk van een shell.

Nogmaals ik keur het niet goed wat hij gedaan heeft maar er zijn wel meer mensen die nog dommer met vuurwerk omgaan!

Hier wil op toch even op reageren, je ziet het namelijk anders dan bedoeld is. Zij ontsteken een 6" op de grond, op een militair oefenterrein meen ik, om te laten zien wat er gebeurt wanneer zo'n mortierbom op de grond af zou gaan. Bij verkeerde kennis en dus verkeerd gebruikt kan iemand het zelf zo in zijn straat leggen, maar een verkeerde buis kan problemen geven, een mortarburst etc. etc.
Brokstukken heb je sowieso, maar of er een stukje karton uit de lucht komt vallen van óf je krijgt een stuk karton tegen je aan wanneer ie in je straat knalt, is net even anders. :wink:

Daarbij nog even terugkomend op die salutes die volgens jou iedereen wel op de grond heeft ontstoken, dat moet je vooral op jezelf betrekken, laten we hopen dat bijna iedereen zo slim is ze gewoon in de lucht te schieten. Opmerking van "Gerrit Klaasjaap" in je post, laat mij ook denken dat je de professionele schieters niet serieus neemt.

Het is inderdaad waar dat je wel wat met vuurwerk hebt gedaan dat eigenlijk onverantwoord is, dat heeft iedereen wel ooit gedaan.

Maar als we het hebben over onverantwoord bezig zijn met een strijker of met een Salute van 2"?

Weet je waarom iedereen dat zo veroordeelt?
Denk je eens in, hoe moet het zijn dat een KIND van 6 jaar door JOUW stommitijten doodgaat, hoe moet dat zijn?
Dát moet je je bedenken als je zoiets van plan bent, denk aan de gevaren, maar deed de handelaar dat? NEE, hij bracht zijn eigen vrouw en kinderen in gevaar. Je kon duidelijk aan de reacties van vriendin en kinderen horen dat het wel vaker voorkwam.

Nou met die strijker of met die salute van 2 inch hoe dan met die Italiaanse bommen als daar kind naar toe rend dan heb je echt een probleem.

Verder hij stak het af op militair terrein, nou de handelaar stak het ook af op een grote vlakte dus wat dat betreft.

En al helemaal met zijn kinderen en zijn vrouw daar ben ik gewoon hard in dat is zijn verantwoordelijkheid klaar!

Lig ik verder niet wakker van:)

Wat hij ook verkeerd heeft gedaan ik vind niet dat hij het zo verdiend heeft om zo besmeurd te worden.
Net of iedereen keiheilig is en nog nooit een salute op de grond heeft afgestoken tenminste dat maak je mij niet wijs!:wink:
Verder ook iedereen z,n reacties van '' van mij mag hij levenslang vastzitten '' waren wel heel toevallig (de meeste dan) klant van die gast in 2005 en dan nu een beetje gaan snitchen en met de andere mee***len!

Ik keur het niet goed wat hij gedaan heeft in die movie maar dat schijnheilige van de meeste hier moest ik effe op reageren:)

Sorry, maar een salute op de grond leggen is wat anders dat een salute vanuit je hand afsteken.. En hoe makkelijk het gaat! Die man van undercover snapt echt geen bal van dat vuurwerk, 'en dit leg je dan op de grond'? (over een shell)

En die handelaar legt het even simpel uit. 'dit stop je in een buis, die zet je vast' Daar kwam het op neer. Hij vertelde niks over een stop, veiligheidsafstanden, etc.

waren wel heel toevallig (de meeste dan) klant van die gast in 2005 en dan nu een beetje gaan snitchen en met de andere mee***len!

Maar hou er even rekening mee dat de meeste hier ervaring hebben opgedaan over het desbetreffende stuk vuurwerk. De meeste hier weten wat de kracht is van een shell, hoe je hem moet afsteken, wat de veiligheidsregels zijn, wat je moet doen mocht het fout gaan, enzovoorts enzovoorts.

Dus denken niet er bij na hoeweinig ze eigenlijk geïnformeerd worden..

Goed, ik vraag me ook af of iemand het filmpje van de watershell nog heeft..

Mazzel!:bye:

Of shells in particulieren terecht mogen komen.. tja. Hier is het verboden, in andere landen is het legaal verkrijgbaar tot 4inch en zelfs hoger. En laten we de Nederlandse Antillen met Aruba niet vergeten, daar druipt het kwijl uit je mond als vuurwerkliefhebber en zal TNO vol afschuw spreken als je ziet wat daar allemaal legaal verkrijgbaar is.. Om nog maar te zwijgen over hoe het word opgeslagen.
Blijkbaar is dit meer een morele kwestie, of het wel of niet mag/kan. Overdrijven wij in Nederland te veel, of hebben de landen die de verkoop van dit soort spul aan particulieren wel toestaan gewoon oogkleppen op?

Ik vind dat of een stuk vuurwerk gevaarlijk is of niet ligt geheel aan de gebruiker. Als dat niet zo is, dan is AL het vuurwerk per definitie gevaarlijk en kunnen we ons in het vervolg maar beter vermaken met trektouwtjes.

Waar ik mij wel zorgen om maak, om dan terug te komen op het laatste stukje hierboven, de gebruiker. Niet iedereen weet hoe hij of zij met dit soort spul om moet gaan en als handelaar, als goede handelaar, hoor je dan je verantwoordelijkheid te nemen en te zeggen 'sorry, jou verkoop ik niets, doe eerst maar ervaring op met dit 2" shell kitje'. En als je het toch verkoopt, geef dan goede uitleg. Neem je verantwoordelijkheid, want het gaat hier om spullen die bij verkeerd gebruik levens kunnen kosten.

Ik ben een vuurwerk liefhebber dat niet genoeg heeft van het legaal Nederlands vuurwerk en dankbaar gebruik maak van de illegale handel van professioneel vuurwerk. Ik zal het zeer spijtig vinden als dit door de beleidmakers nog meer bemoeilijkt zal worden.

Wat hij ook verkeerd heeft gedaan ik vind niet dat hij het zo verdiend heeft om zo besmeurd te worden.
Net of iedereen keiheilig is en nog nooit een salute op de grond heeft afgestoken tenminste dat maak je mij niet wijs!:wink:
Verder ook iedereen z,n reacties van '' van mij mag hij levenslang vastzitten '' waren wel heel toevallig (de meeste dan) klant van die gast in 2005 en dan nu een beetje gaan snitchen en met de andere mee***len!

Ik keur het niet goed wat hij gedaan heeft in die movie maar dat schijnheilige van de meeste hier moest ik effe op reageren:)

Dat kunnen mensen je dus wel wijs maken, want er is maar een kleine groep mensen die over dergelijk spullen beschikt!
Het is niet zo dat de salutes en andere shells maar door iedereen lukraak gekocht worden. Dat de regering zo denkt dat is 1 ding, maar iemand die zelf vuurwerkfreak is?!?!?
Om een voorbeeld te geven, ik heb nog nooit shells gehad. En wil ze ook niet ook. Dat is gewoon niet aan mij besteed, klaar uit. Moontan denkt er ook zo over en Mattenfreak zeker ook. Dus dan heb je nu minimaal 3 leden die dergelijke spullen niet aan zullen schaffen. En zo zullen er nog wel meer mensen zijn...

En daarnaast blijf ik bij mijn mening dat er in wezen geen verschil is tussen iemand die zijn centen verdiend met drugs of dat iemand dat doet met wapens of vuurwerk. Het zijn vormen van handel van illegale producten en wie toch snel wilt verdienen, moet het dan ook maar accepteren als je een keer flink op de blaren moet zitten. Heb overigens het idee dat deze meneer dat wel doet. Maar genoeg anderen die dat niet doen...

Laatst bewerkt:
Ik ben het gedeeltelijk eens met fireworkmaster , hij bedoelt dat iedereen wel eens iets met vuurwerk gedaan heeft. Jij steekt tog ook wel eens een strijker met een aansteker aan i.p.v. afstrijken. Goed , de gevolgen daarvan zijn wel wat minder dan bij een strijker zoals bijv. pirat in je hand klapt. Maar toch..... Sommige regeltjes lap je ook wel eens aan je laars. En dit is niet bedoelt om iemand aan te vallen ofzo maar gewoon in het algemeen om het beter aan te kunnen duiden :wink: De handelaar is wel wat onverantwoord bezig met kinderen en regeltjes e.d. En ik vind het ook zo dom dat vuurwerk altijd wordt aangeduid met ''bommen''......

Als hij dat dan een voorbeeld wilt nemen, laat hem dan een normaal voorbeeld nemen. Nu wordt de indruk geschetst dat iedereen zo maar even salutes op de grond loopt af te steken. En dat is uiteraard niet waar.

En ja, ik begrijp fireworkmasters punt wel degelijk. Alleen het voorbeeld vind ik dus verkeerd en ben het niet geheel met hem eens.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou als je eens collectie topics checkt op diverse sites kom je de 3 inch Flower Salute w/tail heel regelmatig tegen het is tegenwoordig een must have, en haha 3 personen gast heb je uberhaupt wel in de gaten hoeveel van zulke dingen jaarlijks worden afgeschoten da wil je niet weten:shocked:

Ik heb het hier vorig jaar in de buurt gezien bij de lokale dealer die verkocht die 4'' Titaniums aan particulieren zonder buis en opeens schrikte je weer de tering op de bank, omdat ze buiten op het pleintje gewoon een 4'' TI op de grond hebben gelegd een aangestoken dus wat dat betreft moet ik er wel omlachen er zijn er genoeg die deze dingen kopen!

Laatst bewerkt:
Ik zal thuis nog even algemeen reageren maar ik moet even hierop reageren:
het is tegenwoordig een must have, en haha 3 personen gast heb je uberhaupt wel in de gaten hoeveel van zulke dingen jaarlijks worden afgeschoten da wil je niet weten:shocked:

Ja dat hebben we wel in de gaten ja en ik kan je vertellen dat grotendeels hier op het forum hier heeeelemaal niet blij mee is!!!!

Ik heb het hier vorig jaar in de buurt gezien bij de lokale dealer die verkocht die 4'' Titaniums aan particulieren zonder buis en opeens schrikte je weer de tering op de bank, omdat ze buiten op het pleintje gewoon een 4'' TI op de grond hebben gelegd een aangestoken dus wat dat betreft moet ik er wel omlachen er zijn er genoeg die deze dingen kopen!

Ja lach maar totdat ie een keer door je raam komt zetten...
Sorry dat ik zo hard ben maar dit snap ik toch echt niet....

Oke maar een vraagje, weet iemand wanneer dit ongeveer is opgenomen?

Aan de bomen zag ik dat er nog bladeren aan zaten, dus dat zal niet in de herfst of winter zijn geweest. En de kleuren van de bladeren waren donkergroen, dus zal in de zomer zijn geweest, niet in de lente. Ik schat juli / augustus heel mischien begin september.

Laatst bewerkt:
:devil: :devil: Hij had op 12-10-2006 het filmpje gepost op fpm uitgaande dat dat +- 24 uur later is zal het rondom 11-10-2006 opgenomen zijn :devil: :devil:

Nou als je eens collectie topics checkt op diverse sites kom je de 3 inch Flower Salute w/tail heel regelmatig tegen het is tegenwoordig een must have, en haha 3 personen gast heb je uberhaupt wel in de gaten hoeveel van zulke dingen jaarlijks worden afgeschoten da wil je niet weten:shocked:

Dit nijgt naar grootspraak.

En inderdaad wil ik niet weten hoeveel mensen onverantwoord vuurwerk afsteken. Gelukkig heb ik geen mensen in mijn omgeving die met shells bezig zijn. En dat wil ik zo houden ook, maar ik zou zeggen als anderen mensen dat wel willen dan moeten ze maar doen wat ze niet laten kunnen.

Verder hij stak het af op militair terrein, nou de handelaar stak het ook af op een grote vlakte dus wat dat betreft.

Op dat ''militair terein'' is verder ook helemaal niemand (iig niet in de buurt van die shell)... weet jij veel wie of wat er op die open vlakte staat/zit/ligt, dat zie je namelijk niet in het donker hehe.

Interesante discussie gaat dit nog worden:)

Jammer dat er wat bedweters zo'n topic de grond in helpen....

Een 2" heeft daarbij geen effect doorsnee van maar 2 meter....:bonk:

Er zijn gewoon 99 freaks die goed met vuurwerk omgaan en 1 die het fout doet. Wat krijg je? De mensen krijgen de gedragingen van die ene freak te zien en zo word er een stereotype gecreërd....

Jammer dat er wat bedweters zo'n topic de grond in helpen....

Een 2" heeft daarbij geen effect doorsnee van maar 2 meter....:bonk:

Er zijn gewoon 99 freaks die goed met vuurwerk omgaan en 1 die het fout doet. Wat krijg je? De mensen krijgen de gedragingen van die ene freak te zien en zo word er een stereotype gecreërd....

Zeer goed gesproken Feuerwerk. Volledig met je stelling eens.
Het erge van alles is alleen als het met die ene fout gaat, het ook goed fout kan gaan. En dan krijg je nieuws. Geen nieuws over die andere 99.
:wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan