Avalanche
VWC lid
Kan alleen maar tegen je gebruikt worden.
Zo, goed onderbouwde mening ook.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Kan alleen maar tegen je gebruikt worden.
Dit is een heel andere site. Gaat over mensen die zich afvragen wat ze gehoord hebben. Of dat vuurwerk is, vuurwapens, vliegtuigen, legeroefeningen etc etc. Heeft niet direct met overlast te maken, en ook niet alleen vuurwerk.
En het meldpunt vw overlast, daar komen alleen vuurwerk knallen meldingen op te staan?
Ik vind het een prima initiatief, maar wat kan je er mee.
Er zitten in het anti kamp die toch met dezelfde kreet komen van vuurwerk moet verboden worden.
Ook al horen ze in dit voorbeeld alleen knallen van knetterende brommers.
In welke zin? Het hangt erg af hoe de informatie verzameld wordt en wat daar vervolgens aan conclusies mee worden getrokken. Ik denk namelijk dat dit een goede zet is. Wat je bij Groenlinks zag is dat vooral voor ons negatief uit pakte omdat de cijfers werden gebruikt in de zin van; ZIE JE WEL ER WORDT NU AL GEKNALT. zonder dat er gesproken werd over illegaal vuurwerk.
Dit kun je nu zelf wel doen. Als is het wel de vraag hoe en of de media dit wil oppakken om het omgekeerde effect te krijgen.
De grote grap is dat alle nu afgestoken vuurwerk illegaal is voor consumenten. Anders gezegd niet toegestaan.
De grote grap is dat alle nu afgestoken vuurwerk illegaal is voor consumenten. Anders gezegd niet toegestaan.
Daar heb je inderdaad een punt.Is dat zo? Definieer illegaal. Je mag gewoon 25kg in bezit hebben. Of bedoel je het afsteken ervan?
Consumentenvuurwerk is namelijk open en bloot beschikbaar zodra je de grens over gaat richting het zuiden.
Ook na het nemen van een kijkje in de "collectiefoto's topic" kom je tot de conclusie dat "ik hou dit jaar vuurwerk over zodat ik het hele jaar door kan knallen" niet per se illegaal vuurwerk moet zijn gezien de foto's.
Ja. Elke doffe dreun is illegaal vuurwerk. Maar ik hoor en zie ook heel veel te vroeg afgestoken consumentenvuurwerk voorbij komen (voornamelijk cake's).
Mijn mening richting dit initiatief is dat het alleen maar tegen ons gebruikt kan worden. Er wordt namelijk een aanname gemaakt dat al het vuurwerk wat nu de lucht in gaat van illegale afkomst is. Maar dat is niet zo. Er gaat meer dan genoeg F2 vuurwerk vroegtijdig de lucht in.
Is dat zo? Definieer illegaal. Je mag gewoon 25kg in bezit hebben. Of bedoel je het afsteken ervan?
Consumentenvuurwerk is namelijk open en bloot beschikbaar zodra je de grens over gaat richting het zuiden.
Ook na het nemen van een kijkje in de "collectiefoto's topic" kom je tot de conclusie dat "ik hou dit jaar vuurwerk over zodat ik het hele jaar door kan knallen" niet per se illegaal vuurwerk moet zijn gezien de foto's.
Ja. Elke doffe dreun is illegaal vuurwerk. Maar ik hoor en zie ook heel veel te vroeg afgestoken consumentenvuurwerk voorbij komen (voornamelijk cake's).
Mijn mening richting dit initiatief is dat het alleen maar tegen ons gebruikt kan worden. Er wordt namelijk een aanname gemaakt dat al het vuurwerk wat nu de lucht in gaat van illegale afkomst is. Maar dat is niet zo. Er gaat meer dan genoeg F2 vuurwerk vroegtijdig de lucht in.
Dit hele topic draait om het afsteken van vuurwerk buiten de toegestane tijd, landelijk is dat geregeld 31 dec 18:00 tot 1 januari 02:00.
Alle vuurwerk afgestoken buiten de landelijk toegestane afsteektijd is muv. Cat1 niet toegestaan voor consumenten. Illegaal, verboden geef het een naam. Al het andere wat je aanhaalt is niet relevant.
Wat jij zegt is lekker relevant zeker. Hij heeft zeker wel een punt wat betreft dat legaal consumentenvuurwerk wordt afgestoken buiten de toegestaande afsteek tijden, dat maakt het vuurwerk niet opeens illegaal.
Ik ben verder wel heel benieuwd wat dit meldpunt gaat opleveren aan data en wat er gedaan mee gaat worden. Iemand die niks met vuurwerk heeft zal lastig het verschil kunnen beschrijven tussen consumenten vuurwerk en illegaal vuurwerk. Als voorbeeld ik hoor in de verte knallen maar kan niet zien of het een cake of knalvuurwerk is maar ik doe toch een melding wat gaan jullie daarmee doen als meldpunt?
Welke discussie bedoel je? Er lopen hier meerdere discusies door elkaar.
Ik merk op dat veel freaks de realiteit niet willen zien.