Vuurwerkcrew in Vara Kassa Magazine

moontan

VWC lid
Vuurwerkcrew in Vara Kassa Magazine

Een week of twee geleden hebben Mike (Mattenfreak) en ik een intervieuw afgelegd met een journalist van het blad Vara Kassa Magazine
Het blad is inmiddels verschenen en te koop in alle boekhandels en kiosken
Het artikel is geheel gewijd aan de verschillen in prijs en kwaliteit van het vuurwerk in Nederland ten opzichte van het vuurwerk in onze buurlanden Belgie en Duitsland
Voor jullie freaks niets nieuws onder de zon.

Mochten jullie het artikel toch willen lezen:
Lees voor meer info:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=thema_artikel&number=4304326&thema=4236499

Mike zal een dezer dagen het artikel inscannen en publiceren in dit topic

EDIT:

De 2 pagina's als PDF: *Klik hier* (uitpakken met Winrar)
Pagina 1 als JPG: *klik hier*
Pagina 2 als JPG: *klik hier*

2 voorbeelden;

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook benieuwd, hoop hem vandaag ook te hebben en direct in te kunnen scannen voor jullie. :wink:
Inderdaad, direct weer een stukje publiciteit en zoals ik van Fred begreep is het een positieve blik op dit onderwerp.

Zo, zeer mooi stukje tekst dit.
Eindelijk komt vuurwerk eens positief in de media en ook nog door vuurwerkfreaks en eigenaren, helemaal top.
Nu eens geen stuk oer nitraatbommen endergelijke, maar gewoon een stuk at waar is.
Knap werk weer:wink:

Staan wel 2 kleine fotujes in.

Vuurwerk verkoop is van 29 t/m 31 dec en niet vanaf de 28ste :)

Vuurwerk verkoop Duitsland is ook alleen de 29ste t/m de 31ste en niet de laatste week :)

Verder wel blij dat er eindelijk een eerlijk bericht in de media wordl vermeld :) Het kan dus wel :D

Leuk stukje dit...Had hem net op het station gelezen, en leuk dat vuurwerk op zo'n manier in het nieuws komt. Daarnaast goeie reclame voor vuurwerkcrew en Fred natuurlijk ;)

Mike bedankt voor het inscannen

En er staat nog een storende fout in het artikel:
Ik wordt in het artikel webbeheerder van vuurwerkcrew genoemd en dat is een pijnlijke vergissing van de journalist.
Vuurwerkcrew heeft 2 beheerders zoals jullie weten en dat zijn Mike en Gerwin en niet ik.

Hoe dat balletje is gaan rollen?
De journalist is bij ons terecht gekomen op advies van importeur VC Vuurwerk

:thumbsup:goed zo nou maar hopen dat dit vaker gebeurt
dit stelt wel gerust want als ik dat bericht van een paar dagen geleden lees krijg ik toch
zo n machteloos gevoel .
mischien zijn we met zen allen sterk zat om al die rare verhalen en idiooten te
bestrijden

Mike bedankt voor het inscannen

En er staat nog een storende fout in het artikel:
Ik wordt in het artikel webbeheerder van vuurwerkcrew genoemd en dat is een pijnlijke vergissing van de journalist.
Vuurwerkcrew heeft 2 beheerders zoals jullie weten en dat zijn Mike en Gerwin en niet ik.

Hoe dat balletje is gaan rollen?
De journalist is bij ons terecht gekomen op advies van importeur VC Vuurwerk

Frits eigenlijk bent u eerder ambassadeur van VWC :D

Dat is een mooi artikel dat een goed beeld geeft van de situatie zoals die nu is.
Eindelijk eens een artikel waarin op een eerlijke manier uitgelegd wordt hoe de vork in de steel zit wat vuurwerk betreft.

Mag Vuurwerkcrew nu ook bij het televisieprogramma Kassa over vuurwerk komen praten of blijft het bij dit artikel?
In het programma Kassa zit ook altijd een onderdeel waarin producten getest worden.
Dan kan er eerst wat vuurwerk getest worden en daarna kan er over vuurwerk gepraat worden. :idea:

ik zie nog een fout. Als ze Fred correct geciteerd hebben dan wordt er nu gezegd dat er 2 verschillende lonten aan professioneel vuurwerk zitten.. Als er al 2 lonten aanzitten, bijvoorbeeld bij blokken dan is dat in 99% van de gevallen ofwel een stuk ontbloot schietlont (wat vertragend is) of gewoon visco. en zeker geen 2 verschillende zoals geciteerd

Ook de 500 grams regeling, eeuhm in Belgie mag er meer in per tube he.. :wink:

Verder een heel erg mooi artikel!!!

goed dat dit een keer gebeurd. Wij zijn liefhebbers geen criminelen, dienst als iedereen ook op oudjaar in de rij staan voor ons potje vuurwerk. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik mis alleen het feit dat ook nl consumenten vuurwerk levensgevaarlijk kan zijn. Naar mijn mening wordt daar nog steeds te weinig aandacht aan besteed. Als het niet illegaal is, is het veilig suggereerd de overheid. Klinkknalklare (ja spreek dat maar eens hardop op hahaha) onzin natuurlijk. Wat zijn de cijfers van gewonden door legaal vuurwerk? Dat wordt niet bijgehouden...

Laatst bewerkt:
goed dat dit een keer gebeurd. Wij zijn liefhebbers geen criminelen, dienst als iedereen ook op oudjaar in de rij staan voor ons potje vuurwerk. Dat mag ook wel eens gezegd worden. Ik mis alleen het feit dat ook nl consumenten vuurwerk levensgevaarlijk kan zijn. Naar mijn mening wordt daar nog steeds te weinig aandacht aan besteed. Als het niet illegaal is, is het veilig suggereerd de overheid. Klinkknalklare onzin natuurlijk. Wat zijn de cijfers van gewonden door legaal vuurwerk? Dat wordt niet bijgehouden...

Denk dat het heel lastig is om te kijken welke verwonding door illegaal en welke door legaal vuurwerk komt.

Ik vind het ook heel goed dat er eindelijk eens positief nieuws in de media komt over vuurwerk. Vaak is het nieuws over vuurwerk negatief en dat is jammer aangezien de media voor een groot deel de beeldvorming van de meeste mensen bepaald. Hoop dat er meer van dit soort artikelen komen!

Denk dat het heel lastig is om te kijken welke verwonding door illegaal en welke door legaal vuurwerk komt.

Ik vind het ook heel goed dat er eindelijk eens positief nieuws in de media komt over vuurwerk. Vaak is het nieuws over vuurwerk negatief en dat is jammer aangezien de media voor een groot deel de beeldvorming van de meeste mensen bepaald. Hoop dat er meer van dit soort artikelen komen!

Blijkbaar weten de zusters wat illegaal is en wat niet. Is dan toch een reken sommetje... Ze weten wel de cijfers van illegaal vuurwerk, dat betekent dat er afgelopen jaar meer gewonden waren.

Blijkbaar weten de zusters wat illegaal is en wat niet. Is dan toch een reken sommetje... Ze weten wel de cijfers van illegaal vuurwerk, dat betekent dat er afgelopen jaar meer gewonden waren.

Wat je ook met een korreltje zout kan nemen.
Want men vergeet ook er bij te zetten, dat er een dikke laag mist boven Nederland hing.

Back
Bovenaan