!! Vuurwerkbril !!

Tycho

VWC lid
Hallo pyro's

het is weer bijna nieuwjaar en ik ga morgen mijn vuurwerk ophalen.
Nu zat ik te twijfelen of ik een vuurwerkbril ook zal aanschaffen.
Ik had een paar filmpjes gezien en ik zag dat je er zelfs blind van kon worden.
Ik zelf steek mijn vuurwerk netjes af, maar van buren/overburen weet ik dat niet en als ze bv. dronken zijn kunnen ze een potje welleens andersom leggen.
Daarom lijkt het mij verstandig om er eentje aan te schaffen, ookal weet je dat je buren het ook netjes doen.
Ik zou graag jullie mening hierover horen.

Groetjes Tycho

Allereerst is dit een onnodig Topic. Vuurwerkbril moet je absoluut nemen, je hebt maar 1 paar ogen en daar moet je zuinig op wezen. Dus koop lekker die bril en zet hem gewoon op.

Vuurwerkbril=2euro
Kunstogen+reparaties+ziekenhuisopname+nooit van je leven meer naar mooie vrouwen en al het andere moois wat te wereld heeft te bieden te kunnen kijken=onbetaalbaar.

Lijkt me duidelijk, zou het zeker doen.
Al ziet het er misschien niet heel leuk uit, beter een dagje 'voor ***' dan heel je leven met een blindenstok rondlopen op straat.
Al is het alleen maar omdat je dan ook geen last hebt van naar beneden vallende stukjes van potten en het vuurwerk dus extra goed kan zien.

De mensen die altijd een Bril dagen, wat doen jullie dan met O&N, ik draag zelf een bril en kan dus geen vuurwerkbril dragen, ik heb nooit echt las gehad van stukjes die tussen mijn bril piepte maar het blijft toch een risico.

ik voor het eerst in jaren ook. Want ondanks dat ik donders goed weet wat ik doe. Verbaast het me niet dat je door schuld van een ander je oog kwijt raakt. Met de idioten die soms los lopen :) ( Heb ze zelf bij Big Bazar gehaald voor 1 euro. En met concern korting nog minder dan die euro haha :)

Voorkomen is beter dan genezen, dus gewoon die bril op.

Ook goed dat een vuurwerkbril bij veel bestellingen gratis wordt meegegeven.

Bij het kleine spul in de straat heb ik hem standaard op, ik vertrouw dat spul voor geen meter en de buurtkoters ook niet. Bij het grote spul 's nachts beslaat hij me te snel en zet ik hem alleen op als ik de cakes ontsteek. Ik heb hem wel constant bij de hand voor het geval crackling of andere deeltjes me te laag komen. Vergis je ook niet in de gipsen stoppen van knallers, illegaal maar net zo goed legaal! Al wel eens eentje net tegen m'n wang aan gekregen...

Ik zie je volgend jaar weer!
Zeker halen/gratis vragen.
Ik heb altijd m'n brillen collectie bij, kan geen kwaad om er een stuk of 10-20 te hebben.
Ik ben de enige in de familie die stookt en wil niet verantwoordelijk zijn dus ook voor mijn geliefden en andere omstanders een brilleke!

Zeker weten doen, ik kreeg een keer een stukje omhulsel van een Thunder King in m´n oog (de mortier steeg niet op en explodeerde in de lanceerbuis zelf) en kwam er een week niet meer mee zien!

De mensen die altijd een Bril dagen, wat doen jullie dan met O&N, ik draag zelf een bril en kan dus geen vuurwerkbril dragen, ik heb nooit echt las gehad van stukjes die tussen mijn bril piepte maar het blijft toch een risico.

Ik heb dit jaar een veiligheidsbril gekocht bij de doe het zelf winkel gekocht.
Deze schuif ik over mijn bril.
Ik heb ook een ouwe lab bril, maar deze geeft geen bescherming aan de zijkanten van je hoofd.

Gewoon doen, moet eerlijk zeggen dat ik er niet altijd even nauwgezet mee ben omgegaan, maar heb dit jaar me voorgenomen er wel 1 op te doen. Tevens heb ik voor het aanwezige publiek ook wat brillen geregeld, met dank aan Huisman vuurwerk! ;)

DSC_0058.jpg

Back
Bovenaan