Vuurwerkbranche wil verbod op de single shot.

Hypocriete branche . Van alles verbieden en vervolgens volop verkopen belgie en duitsland ... waar het gekocht word door nederlanders en dat weten ze. Waar stopt deze achein veiligheid?wat gaan ze volgend jaar verbieden zucht

1 ding moet je wel realiseren :

Stel je voor dat je met deze maatregel, voor freaks toch pijnlijke maatregel , het letsel dat door legaal vuurwerk word veroorzaakt lager weet te krijgen.
Het werkelijke letsel cijfer van illegaal vuurwerk boven water weer te krijgen , want mensen vertellen echt niet wat er echt is gebeurt "dan zou je zomaar eens een andere insteek in de vuurwerk discussie kunnen krijgen vanuit de politiek.

Stel je voor dat je met deze maatregel, voor freaks toch pijnlijke maatregel , het letsel dat door legaal vuurwerk word veroorzaakt lager weet te krijgen.
Het werkelijke letsel cijfer van illegaal vuurwerk boven water weer te krijgen , want mensen vertellen echt niet wat er echt is gebeurt "dan zou je zomaar eens een andere insteek in de vuurwerk discussie kunnen krijgen vanuit de politiek.

Ja maar zo denkt Lesli dus ook. Maar dat is naar mijn idee een domme gedachten

Legaal en illegaal worden niet uit elkaar gehaald er zijn gewoon 600 gewonden. Punt. En dan krijg je net als oogarts Faber: "Er is nog steeds 60% door legaal vuurwerk slachtoffer" "Meeste omstanders" en de grootste dooddoener is: "Elke gewonden is er 1 teveel" "Wat is het nut van vuurwerk afsteken" en ga zo door.

Daarbij is er elk jaar wel 1 stuk vuurwerk het gevaarlijkste. Nu is het de single shot, volgend jaar de vuurpijl, daarna het knalvuurwerk om vervolgens de fonteinen te verbieden want die gooi je ook lekker. Om te eindigen met de cakes. En zelfs die kan je op een stok binden en gebruiken als wapen.

Het idee dat wij nu "wat geven" om ze stil te houden is het slechtste wat je kunt doen want ze gaan door tot alles verboden is.

En de politiek? Er is geen 1 politieke partij vóór vuurwerk.

Die andere insteek komt er niet.
Het linkse verbiedmens leeft alleen maar op leugens, waanbeelden en onderbuikgevoelens.

Het heeft niks met "links" of "rechts" te maken: we moeten kappen met framen en polariseren.
Het heeft met de psyche van de mens te maken en deels naïviteit. Veel mensen stoppen met nadenken nadat media bepaalde berichtgeving hebben overgebracht. Feit is wel dat veel media links-gekleurd zijn én dat vaak nuance ontbreekt.
Ik ken ook zat mensen die redelijk VVD-gestemd zijn (of waren, na afgelopen najaar...) die exact dezelfde mening hadden omtrent vuurwerk.

Feit blijft dat het toegeven en laten verbieden van F2-singleshots weinig doordacht is. Naar horen zeggen zijn deze juist eind jaren '90 gelegaliseerd om met België en Duitsland te kunnen levellen. Nu draait men de hele situatie weer terug, of zelfs nog meer terug (verbod Romeinse kaarsen en babypijlen erbij) dan in de jaren '90.
Dit getuigt weinig visie en meer symboolpolitiek, gebaseerd op onjuiste informatie en onbetrouwbaar onderzoek (de bronnen betroffen immers allemaal mond-op-mond informatie van "slachtoffers").

Verder is die hele Thunderking-discussie gaan opleven na een onderzoek over de kracht van illegaal vuurwerk. De onderzoekers noemden een illegale lawinepijl met de naam "Thunderking" alleen "thunderking", waardoor werd gesuggereerd alsof de legale enkelshotsmortiertjes dergelijke schade veroorzaken. Betrouwbaarheid en helderheid van dat soort onderzoeken moet eens worden herzien.

Houd maar rekening met het feit dat vuurpijlen het volgende slachtoffer worden volgend jaar. Een vinger en ze pakken je hele arm. 20 of 40 gram gaat voor de verwondingen niet noemenswaardig verschil maken. Wat hebben we nog over?

Cat I
Cat II tolletjes, zonnetjes etc
Fonteinen
Cakes/compounds
Lichte knallers

Gaat hard zo :thumbup:

Ja vuurpijlen vaarwel, in het stuk staat dat vuurpijlen meer letsel veroorzaken bij omstanders dan single shots. De inhoud 20gr en 40gr zal niet veel uitmaken. Jammer. Nog een setje light year erbij dan.

Ja maar zo denkt Lesli dus ook. Maar dat is naar mijn idee een domme gedachten

Singleshots en evt. pijlen laten varen om de rest van de toko draaiend te houden. Aangezien daar toch al weinig marge op zat zal Lesli(en andere importeurs) hier niet bijster lang over nadenken.

Ik wordt moe van die vuurwerkbranche, er is al genoeg verboden, wanneer gaan ze nou eens met zn allen als een blok tegen al die onzin in. Vuurpijlen gaan ze mij niet afpakken, dan haal ik ze wel ergens andere vandaan, al ben ik de laatste in Nederland ik blijf pijlen afsteken.

Er is maar één importeur die zich hier enigszins over heeft uitgesproken, en dat is Lesli. Gezien de afzetmarkt in Duitsland hebben zij makkelijk praten. Van WECO verwacht ik dat standpunt ook nog wel. Maar iedereen die hier roept dat de branche niks doet en dit stuk klakkeloos voor waarheid aanneemt; het zit echt anders.

Ik heb aan tafel gezeten met alle importeurs en kan vertellen dat er echt alles aan gedaan is (en ongetwijfeld nog wordt) om zoveel mogelijk aan boord te houden. Zeker Broekhoff, maar ook andere partijen beseffen zich echt wel dat elke beperking een stap dichter bij een totaalverbod is.

Ik heb aan tafel gezeten met alle importeurs en kan vertellen dat er echt alles aan gedaan is (en ongetwijfeld nog wordt) om zoveel mogelijk aan boord te houden.

Pure nieuwsgierigheid: met wie zitten de importeurs dan precies aan tafel? Op welke niveaus vinden deze besprekingen plaats?

Singleshots en evt. pijlen laten varen om de rest van de toko draaiend te houden. Aangezien daar toch al weinig marge op zat zal Lesli(en andere importeurs) hier niet bijster lang over nadenken.

Egoïstisch en hypocriet. Want ook Lesli weet dat de verkooppunten aan de grens dat vuurrwerk wat hier verboden wordt weer meegenomen wordt naar ons land. Zij houden het als nog in stand. Als Lesli nu boetes krijgt voor elk opgepakte Romeinse kaars in Nederland wat van hun afkomstig is dan is het eerlijk. Vuil spel spelen die ten kosten van onze traditie.

Wie het een beetje had gevolgd had kunnen weten dat vooral lesli de oorzaak is. Is ook de enige die zich over zulke dingen uit spreekt. Hier van alles mee verbieden waar weinig marge op zit en het zelfde spul in Duitsland verkopen. Hopelijk rotten ze ook op uit Lichtenvoorde wanneer er een totaalverbod is in Nederland.

Back
Bovenaan