Vuurwerkbranche wil verbod op de single shot.

Ik denk dat de branchevereniging zich beter kan richten op Europese richtlijnen. Europees verbod op zwaar vuurwerk zoals shells, nitraten, cobra's en soortgelijke zaken. Als het niet meer te verkrijgen is in Polen, Tsjechie e.d. is er 1 probleem minder.
Daarnaast mogen ze roekeloze stokers echt wel zwaarder straffen van mij. Daar vallen de kinderen die gooien met singleshots ook onder. Mensen die hulpdiensten in gevaar brengen mogen van mij meteen een jaar of meer brommen..... Nederland is echt een soft landje waar een politieagent niets meer mag en boeven te makkelijk weer vrij komen. Het lijkt mij heel frustrerend om een agent te zijn.....

Dat is er al, dat het nog steeds te koop is is een ander verhaal daar kun je als branchevereniging niets aan doen.
Je stelt dat NL een te soft landje is, kijk uit wat je wenst want de verharding waar jij op hoopt gaat wel ten koste van de traditie.
Dat boeven makkelijk vrij komen is ook een fabeltje onze strafmaat is allang niet zo soft meer, probleem is wel dat er te weinig capaciteit en geld is om ze te vangen maar al dit heeft niets het het singleshot verhaal te maken.

Helemaal niets verbieden! Zelf je verstand gebruiken en na 2 pijlen kappen met die zooi en meenemen naar het verkopers punt. Iedere pijl die ik heb geschoten ging namelijk wel gewoon goed dus daar zou ik de dupe van zijn omdat jij niet met je pijlen kan om gaan

:biertje:

Ten eerste Whahaha ik kan niet met vuurwerk omgaan :applause:.

Ten 2e we hebben de zaak 3 jaar terug verkocht dus kan nogal moeilijk er mee terug gaan :thumbsup:

Ten 3e is het ronduit bekend dat pijlen worden gebruikt waarvoor ze niet zijn. Kijk maar eens op yt of dumpert. Het zijn tegenwoordig de nieuwe babypijltjes en Romeinse kaarsen geworden.

Maar nee in plaats daarvan moeten singelshots verboden gaan worden :applause:

Achja nog een jaartje of 5 en dan hebben de importeurs en de 'branchevereneging' het voor elkaar en is er een vw verbod in Nederland. Maar eerst hebben sinterklaas de kerstman en de paashaas nog.

Laatst bewerkt:
Ten eerste als je pijlen die niet doen wat ze moeten doen toch stug blijft doorstoken getuigd dat van amateurisme

Ten tweede als pijlen VERKEERD worden gebruikt door raddraaiers dan ligt dat niet aan de pijlen, kan namelijk alles wel verbieden dan want alles kan verkeerd worden gebruikt.

Ten derde moet je eens ophouden met dat woord verbod! Toon jezelf een echte vuurwerk fanaat en laat je niet zo in met alles wat de media je voorschoteld!

Zometeen een verbod op al het vuurwerk. Dan maakt het niet meer uit. Hoor net op de radio dat ze serieus naar een landelijk vuurwerkverbod gaan kijken. Het is bijna zo ver.

Ten derde moet je eens ophouden met dat woord verbod! Toon jezelf een echte vuurwerk fanaat en laat je niet zo in met alles wat de media je voorschoteld!

Hahahaha ik denk dat je Gerwin niet kent. Nope, nog niet zo lang lid jij, ik zie het al. Als er eentje hier een vuurwerkfanaat is dan is hij het wel :angel:

Ik heb hier een heel dubbel gevoel over.

Aan de ene kant snap ik dat hier nog veel mee gestunt wordt, wat zorgt voor gewonden en overlast (slechte rep. vuurwerk.

Maar aan de andere kant:
- Zijn dit wel een van de laatste artikelen (na romeinse kaarsen & babypijltjes) waarvoor de belangrijkste doelgroep naar de winkel komt samen met hun vaders en moeders die met hun portemonnee's mede de branche overeind houden.
- Zijn er al zoveel concessie's gedaan de laatste jaren dat je eigenlijk niet meer moet gaan toegeven, maar onderhandelen totdat je er iets voor terug krijgt (verruiming afsteektijd?)
- Worden dan ook de grotere single-shots en single shots zonder bombette verboden.

Al met al wegen de nadelen van dit voornemen niet op tegen de voordelen...

Zometeen een verbod op al het vuurwerk. Dan maakt het niet meer uit. Hoor net op de radio dat ze serieus naar een landelijk vuurwerkverbod gaan kijken. Het is bijna zo ver.

Geloof er eerlijk gezegd niks van.Het is echt niet zo dat je op de 1 of andere dag kan zeggen het is nu in eens verboden.Daar gaan jaren overheen voordat dat allemaal geregeld is.Ga dat maar eens uitleggen aan alle verkooppunten in heel Nederland die verliezen hun broodwinning en er zijn genoeg bedrijven die zelfs afhankelijk zijn van de vuurwerkverkoop.Al met al denk ik dat het nog heel wat haken en ogen heeft mocht het ooit zover komen.

ik vond op de koptekst na het onderzoek van NUpanel erg positief en ook de hier bijhorende commentaren.
knijp niet te hard je billen bij elkaar. een verbod gaat gewoonweg niets oplossen maar eerder verergeren. en diegenen die de grootste vinger in de pap hebben politiek gezien zien dat ook in.
denk alleen wel dat we naar het model gaan met alleen nog cat1, fonteinen cakes en cakeboxen.

Wat een barre mafklapper is die Leo zeg!
Het stuit me echt tegen de borst dat juist hij slapende honden zo wakker maakt.
Daarbij zijn single shots in mijn ogen juist een van de items die het vuurwerk aanbod in Nederland zo leuk houden. Tuurlijk is een cake aansteken ook leuk, maar met de variatie in het huidige aanbod aan single shots is het voor mij veel makkelijker om bezig te blijven zonder dat het gaat vervelen. (Voor zover vuurwerk überhaupt kan gaan vervelen dan he ;) )

Ik zie nog wel een reden waarom hij nu expliciet pleit voor een wettelijk verbod, maar dit is pure speculatie.
Het zou kunnen dat hij een wettelijk verbod wil, ipv een verkoopban vanuit de BPN zelf, omdat hij de importeurs die niet bij de BPN aangesloten zijn geen marktvoordeel wil bezorgen. Externe importeurs zouden zich immers niks van die ban aan hoeven trekken.

Nogmaals, of dat bovenstaande waar is weet ik niet, maar het lijkt mij im ieder geval evident dat Leo even (iets) probeert te scoren, ten koste van zijn eigen handel, en de traditie. Jammer!

En vervolgens het wel op de duitse markt droppen zeker net als met de babypijlen en romeinse kaarsen.:bonk:

Geloof er eerlijk gezegd niks van.Het is echt niet zo dat je op de 1 of andere dag kan zeggen het is nu in eens verboden.Daar gaan jaren overheen voordat dat allemaal geregeld is.Ga dat maar eens uitleggen aan alle verkooppunten in heel Nederland die verliezen hun broodwinning en er zijn genoeg bedrijven die zelfs afhankelijk zijn van de vuurwerkverkoop.Al met al denk ik dat het nog heel wat haken en ogen heeft mocht het ooit zover komen.

Met Kabinet Rutte weet je nooit. Die halen wel gekkere fratsen uit.

Lesli is een zeer uitgekiende bedrijf. Ze hebben een zeer grote markt in Nederland en zien er wel heil in dat deze dingen, net als romeinse kaarsen en babypijltjes, verboden zal worden. Ze mikken dadelijk ook op de rotjes. Dan blijft er alleen nog maar siervuurwerk over waar men veel meer marge op zal hebben. Daar gaat het volgens mij meer om. Ik koop al jaren niks meer van Lesli omdat ik die Leo een heel geniepige vent vind.

De goedkope delen van onze hobby verkopen tbv de veels te dure compound blokken,daarmee een elitaire kassa over te houden.verraad komt van binnen uit.

maar wel massaal babypijltjes, singleshots en romeinse kaarsen in duitsland blijven verkopen he? meneer Groeneveld?, want het is o zo gevaarlijk. LUL!

mooi dat men hier het zelfde over denkt als ik haha. Meneer wilt makkelijk groot door leuke marge spul verkopen via de boerenbond en wilt het spul met weinig winst gewoon weg. Hopen dat die in China tussen zes vuurwerk dozen blijft liggen deze zomer xD

Handiger zou zijn als Leo in samenspraak met de overheid in zou zetten op verbod van de kleine singel shots. Maar in ruil daarvoor wel grondknallers tot 2 gram flah.
Want die singelshots worden toch alleen maar gekocht voor de knal.

Puur alleen het verbieden van singelshots zal vuurwerktoerisme bevorderen en veel meer markt creëren voor harde grondknallers.

Handiger zou zijn als Leo in samenspraak met de overheid in zou zetten op verbod van de kleine singel shots. Maar in ruil daarvoor wel grondknallers tot 2 gram flah.

Puur alleen het verbieden van singelshots zal vuurwerktoerisme bevorderen en veel meer markt creëren voor harde grondknallers.

De doelgroep van kleine single shots is onder de 16 jaar oud. Die lekker 2 gr. Flash knallers geven inderdaad. Goed idee.

Wat een grafforum zeg... zomaar klakkeloos aannemen wat de media zegt en vervolgens die mr. Groeneveld uit gaan zitten schelden en dood gaan zitten wensen... het is hier echt gewoon 1 grote teringbende van kneuzen en kortzichtige amateuren

ene kant kan begrijpen hoor stond met me kids biuten wat afsteken om 6 uur staat groepje gasten gewoon tunderkings uit hand op ons teschieten is eg niet normaal meer ben ook freak maar dit jaar was wel heel erg kwa baldighheid ook speeltuintje is gesloopt met mortier in schommelband geflikkerd en helemaal uitmekaar ales werd gesloopt door ze dus heb nu zelf negetief kant mee gemaakt voor het eerst in 10 jaar in me woonhofje en vond niet kunnen meer dus vind wel goed dat ze er uit gaan nu ook al steek ik ze zelf af de grote variant vind niet kunnen meer hoe jeugd doet met die dingen is zo zonde maar snap stand punt wel nu

Hahahaha sorry hoor.

Back
Bovenaan