Vuurwerkbedrijf verbaasd over commotie

Torrr

VWC lid
woensdag 03 november 2010 | 11:48 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 03 november 2010 | 11:59

ARNHEM - Vuurwerkbedrijf Wagenvoort is stomverbaasd over de commotie die in Arnhem is ontstaan over het vuurwerk dat dinsdagavond is afgestoken rond de Lauwersgracht. Diverse inwoners legden de associatie met de vuurwerkramp in Enschede of dachten dat er een illegale vuurwerkopslag in de lucht ging.

Bij de politie kwamen verontruste telefoontjes binnen. Ook werd er veel getwitterd over het onverwachte geknal.

"Ik val van mijn stoel van verbazing", reageert John Wagenvoort van het bedrijf uit Wapenveld. "Het was een klein showtje van tien minuten. Zo'n 95 procent bestond uit gewoon particulier vuurwerk dat iedereen met de jaarwisseling mag afsteken. Er zat een heel klein gedeelte professioneel Spaans vuurwerk bij met wat zwaardere knallen. Dat is op de grond afgestoken, niet in de lucht."

Het vuurwerk vormde de afsluiting van twee avonden State of ArtEZ in Schouwburg Arnhem waarmee de hogeschool afscheid nam van bestuursvoorzitter Willem Hillenius.

Volgens Wagenvoort hebben gemeente en provincie vergunning verleend, en is dat ook gepubliceerd in huis-aan-huisbladen. "Iedereen had het kunnen weten, er is ruimschoots aandacht aan besteed", zegt hij. "Maar kennelijk lezen veel mensen dat niet. Dat is ook mijn enige verklaring voor de onrust. Op Koninginnedag weet je dat je vuurwerk kunt verwachten, op een doordeweekse avond niet. Maar nogmaals: dit was echt een kleine vuurwerkshow. Ik blijf verbaasd. Meestal horen we na afloop van een vuurwerkshow: mooi, maar het had wel wat harder mogen knallen."

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Vuurwerk bij de Lauwersgracht verlicht de skyline van Arnhem. Foto Ivo Hutten

Laatst bewerkt:
Mensen gaan steeds meer klagen, zoals vermeld: eerst kreeg je nog wel eens een compliment dat het een mooie show was, nu alleen maar commentaar terwijl er blijkbaar aardig veel aandacht is geschonken aan het op tijd melden dat er een show was

Dat krijg je er van met al die negativiteit en bangmakerij over vuurwerk in de media. Nu ik dit zo lees verbaasd het mij ook. De vergelijking met illegaal vuurwerk en enschede vind ik helemaal belachelijk. Mensen zijn niks meer gewend, kunnen niks meer hebben en gaan meteen lopen zeuren. Het lijkt wel Nederland:rolleyes:

Dat krijg je er van met al die negativiteit en bangmakerij over vuurwerk in de media. Nu ik dit zo lees verbaasd het mij ook. De vergelijking met illegaal vuurwerk en enschede vind ik helemaal belachelijk. Mensen zijn niks meer gewend, kunnen niks meer hebben en gaan meteen lopen zeuren. Het lijkt wel Nederland:rolleyes:

Ik denk dat je hier ook wel een deel de media de schuld van kan geven. Ik denk dat dit artikel meer geschreven is op amusement en niet op indormatieve wijze.

Had ook veel reactie's op hyves gelezen van "wie steekt er nou weer op een doordeweekse dag een 3miljoen klapper af", en "m'n popcorn lag door de hele kamer,,wat is er ontploft"

Haha ja je hebt van die mensen he... Ik Bekijk het maar positief dat John weer eens in het nieuws is gewees, alles was in orde natuurlijk
Maar mensen zeuren te veel.

Tsja, of Wagenvoort waarschuwt de volgende keer even iedereen in de directe omgeving middels een sms of belletje. Kleine moeite :D
(net als in dat hondenkenneltopic.)

(voor wie niet tussen de regels kan lezen, ik maak een grapje :) )

Simpelweg! De mensheid moet eens kappen met klagen en een simpele poster door Arnhem ophangen, wat goedkoper is dan bladen lijkt mij, dat LEEST men tenminste. Dus feitelijk is niemand schuldig. Of althans gelijk schuldig. Maar goed, ik moet zeggen, als ik vuurwerk hoor, een show, op een afstand, zonder te weten dat t er was zou ik ook freaken, alleen dan, om een andere reden, dat ik t niet wist xD

Ik heb het een stukje er over gezien op tv Gelderland.
Maar we moeten het ,,Spaanse'' vuurwerk de schuld geven.
Volgens de directeur, met de zeer toepasselijke achternaam Strijker, lag het daaraan.

Maar voor rest vind ik het allemaal gewelidig gezeur.
Schijnt ook een eigenschap van de Arnhemmers te zijn, dat ze zeikerig zijn.
Dat zuig ik niet uit me duim, maar dat heb ik al meerdere malen gehoord.
Alvast sorry Arnhemmers, op vuurwerkcrew.

Algemeene conclusie, het is weer de schuld van de strijker. (Zei de zeikert:wink:)

Als de gemeente de vergunning heeft verleent en er is zelfs een artikel in een blad gezet moeten de inwoners zich eens realiseren of ze wel op de hoogte zijn van wat er in hun omgeving plaats vind en of ze hier geen deel aan kunnen nemen(toeschouwer zijn in dit geval).

Er valt niets te verwijten aan het bedrijf of de gemeente vind ik, er moet eens opgehouden worden om altijd van een mug een olifant te maken. Een show met consumenten vuurwerk en enkele flinke knallers zal heus niet zoals Enschede of een illegale opslag die de lucht ingaat klinken. Ook de invloed van de media die alles zo mooi weet te omschrijven en te overdrijven zal een invloed hebben.

tja dat heb je er van als je een ja nee sticker op de deur hebt .
hoewel je veel reclame door de deur krijgt , kan er soms iets van belang tussen zitten .
meneer wagenvoor is terecht verbaast want meer kon hij niet doen

oja lekker showtje was het .
kort maar lekker krachtig :thumbup:

Laatst bewerkt:
tja zag het net ook op tv gelderland
jezus wat een gezijk ( de ramen klapte uit de kozijnen )
het enige wat mensen tegewordig kunnen is klagen
het is helaas niet alleen met vuurwerk maar ook met motor sporten ( karten, motor cross, nitro rc )
mensen waar zijn we me bezig??

Hier wordt je toch strontziek van zeker. Sorry voor het taalgebruik.

Het is al verschrikkelijk lastig om een beetje vuurwerkshow te schieten in Nederland als je ga vergelijken met andere EU landen. Moeten we dan echt nóg moeilijker gaan doen?

Al die mensen die er op kicken om van elke mug een jumbojet te maken! Beetje vuurwerk terwijl ze van niks weten, hoppaaa daar is Enschede weer. Ze waren er niet bij dus ze weten ook niet hoe dat was!

Sommige mensen vinden zichzelf vanaf hun bureau stoel wel zo belangrijk qua nieuwsgeving.. je moet eens voor de grap reacties lezen bij de telegraaf.nl en nu.nl je wordt er echt triest van. In plaats van dat nutteloze gezeur en gezever kunnen ze beter wat bijdragen aan de maatschappij in deze moeilijke tijden.

Zelf staan ze met oud en nieuw het hardst te juigen voor het vuurwerk van de buren!

Groet

ik heb de reacties gelezen in het gelders dagblad en ik heb zelf ook een reactie geplaatst.

Mensen Word tog eens wakker. Meteen gaan denken dat er een opslag van een vuurwerk winkel de lucht in gaat...
-Moet er eerst brand zijn geweest dus moet je de brandweer wel gehoord hebbe
-Er zitte sprinklers in de bunker die best wel veel water er over heen gooien zodat het vuurwerk geen vlam kan vatten.

En over dat geen huis aan huis bladen lezen en dan ZIJKEN over vuurwerk overlast?
tjah eigenschuld zal ik maar zeggen.

En over de politie niet goed geinformeerd? nou heb ergens geleze dat er politie aanwezig was en dat het zelfs afgezet was daar.
Dus ik snap al dat gezijk er over niet echt
En dan gaan lopen zeuren over die 5.000 euro belasting van dat de mensen dat betalen. Wat denkt men over de aanschaf van de JSF daar zijn al miljarden in gepompt en nederland heeft er nog steeds geen JSF vliegen. En dat is ook ons belastings geld, En daar hoor je niemand over maar als men 5.000 euro aan vuurwerk inversteerd staan we met zijn allen op de kast.

hulde Nederland ga zo door met zeuren over alles wat geluid maakt

ArtEZ: excuses voor vuurwerkshow

ArtEZ: excuses voor vuurwerkshow

ARNHEM - Hogeschool ArtEZ in Arnhem biedt excuses aan voor de vuurwerkshow dinsdagavond in Arnhem.Bij de Arnhemse politie en bij Omroep Gelderland kwamen meerdere telefoontjes binnen van ongeruste Arnhemmers over het afsteken van vuurwerk in het centrum.Volgens Ger Strijker, lid van het College van Bestuur van ArtEZ, was het vuurwerk een kunstproject ter ere van het afscheid van de directeur van de hogeschool. Strijker stelt dat er iets mis is gegaan, waardoor het vuurwerk veel te hard was.Volgens de politie had de Kunstacademie een vergunning voor de vuurwerkshow(Bron: www.omroepgelderland.nl)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

haha Ger Strijker
echt de naam voor een vuurwerkshow te geven
maarja het blijft onzin dat er zoveel commotie over is ontstaan

Best wel onrespectvol als inwoners het gelijk met enschede gaan vergelijken...
...als je denkt aan al die slachtoffers,schade,trauma's en nabestaanden..

Volgens Ger Strijker, lid van het College van Bestuur van ArtEZ, was het vuurwerk een kunstproject ter ere van het afscheid van de directeur van de hogeschool. Strijker stelt dat er iets mis is gegaan, waardoor het vuurwerk veel te hard was

Juist hoe kan er iets fout gaan met vuurwerk zodat het harder knalt? maak asjeblieft die truc openbaar, dat scheelt een hoop ritjes naar België en een hoop kosten. dit krijg je dus met dat verschrikkelijk overdreven ge*** over bommen en handgranaten (lol quote: "1000 bommen en granaten!") van de media. elke keer als er iemand gepakt word met wat leuke klappers in zijn schuurtje of zolder kamertje word er meteen van een mug een olifant gemaakt en is de hele straat niet meer veilig. kijk eens met wat voor hoeveelheden sommige freaks de deur van de vuurwerk winkel uit gaan (no offense!) en daar hoor je werkelijk niemand over?

Back
Bovenaan