Vuurwerk: zonde van het geld?

moontan

VWC lid
Vuurwerk: zonde van het geld?

Wat vindt u van het kopen en afsteken van vuurwerk? Stem en praat mee!
Vorig jaar is er voor ongeveer 70 miljoen aan vuurwerk de lucht in geknald. Wat vindt u daar nu van? Vindt u het leuk, erbij horen en een goed begin van het nieuwe jaar? Of vindt u het zonde van het geld, zeker in deze tijden.

De stelling van deze week luidt:

Ik vind vuurwerk bij consumenten zonde van het geld

Je kan hier je stem en reactie kwijt:

http://www.plusonline.nl/mensenenmeningen/de-stelling/polls/68/vuurwerk-zonde-van-het-geld

Eigenlijk vind ik het zonde van me geld, omdat je er maar even kunt van genieten maar het is wel erg duur. Maar toch blijf ik elk jaar weer voor meer geld aan vuurwerk uitgeven. Het is denk toch een soort verslaving dat ik vuurwerk wil hebben.

Eigenlijk vind ik het zonde van me geld, omdat je er maar even kunt van genieten maar het is wel erg duur. Maar toch blijf ik elk jaar weer voor meer geld aan vuurwerk uitgeven. Het is denk toch een soort verslaving dat ik vuurwerk wil hebben.

Een verslaving zou ik het niet noemen, we vinden het leuk, het geeft een kick, het is mooi en je geniet er van.

Enkel wil je steeds meer, je wil meer stoken, meer potten tegelijk en zo wordt het steeds meer. Zonde van me geld?

Zeker niet! :D

Een verslaving zou ik het niet noemen, we vinden het leuk, het geeft een kick, het is mooi en je geniet er van.

Enkel wil je steeds meer, je wil meer stoken, meer potten tegelijk en zo wordt het steeds meer. Zonde van me geld?

Zeker niet! :D

Achteraf denk ik wel altijd. Was dit nou me geld waard voor 1 dag? Want als ik 1 dag naar Ajax ga dan is me dag ook zwaar geweldig(Als ze winnen) maar dan kost een dag maximaal 100 euro. Nu kost het me 500 euro voor 1 dag en denk ik af en toe wel is bij mezelf is dit het waard, maar wat je zegt het geeft een kick. Vooral vuurwerk met voetbal bij elkaar.

Vuurwerk is duur maar zonde van het geld tja dat weet ik zelf ook niet. Er zijn zoveel dingen waar je geld aan uitgeeft en eigelijk anderen mensen veel harder nodig zullen hebben. Vuurwerk is duur maar dat maakt nederland zelf ook duur. In duitsland bijvoorbeeld is het een stuk goedkoper en zal dus ook voor minder euro's de lucht in worden geknalt. Ik vind het erg veel geld maar het ook wel waard. Dus ben oneens. :bye:

Ja het is eigenlijk wel gek, zoveel geld uitgeven voor 1 dag, daarom ben ik ook iemand die vaak naar shows ga, dat geef me nog meer een kick, vooral pyromusicals. We jagen allemaal veel geld erdoorheen elk jaar, maarja het is onze hobby, en bijna elke hobby kost bakken met geld. Als je geld over heb gaat het naar je hobby's.

Consumenten vuurwerk is voor 80% zonde van het geld maar dat komt meer door de belachelijke prijzen!!

In tegenstelling wat vele importeurs beweren over toename van de koopkracht op het gebied van consumentenvuurwerk schat ik dat mensen wel geleerd hebben van vorig jaar en daarnaast schrikken van de prijsverhogingen van dit jaar!

Denk dat er minder vuurwerk verkocht gaat worden dit jaar en meer mensen naar belgie of duitsland gaan.

Consumenten vuurwerk is voor 80% zonde van het geld maar dat komt meer door de belachelijke prijzen!!

In tegenstelling wat vele importeurs beweren over toename van de koopkracht op het gebied van consumentenvuurwerk schat ik dat mensen wel geleerd hebben van vorig jaar en daarnaast schrikken van de prijsverhogingen van dit jaar!

Denk dat er minder vuurwerk verkocht gaat worden dit jaar en meer mensen naar belgie of duitsland gaan.

Kom dan ook enkel door de prijzen want ik vind 80% van de Nederlandse cake's gaver als die van Belgié en Duitsland (De consumenten spul dan he).

Ik vind het zeker niet zonde van het geld nee, maar het bedrag moet wel leuk blijven natuurlijk. :wink: Zelf vind ik dat ik teveel uitgeef, "zonde" is daarvoor niet het juiste woord, want ik beleef er heel veel plezier aan en met mij de omstanders, maar het geld kan ook heel goed elders aan besteed worden, dat is altijd zo. :wink:

Zonde, zo zou ik het niet noemen, ik beleef er plezier aan en dat is ook belangrijk:wink:.
Het blijft veel geld maar over de 1000,- ga ik dan ook echt niet, ik zit er nu net een stukje onder en ben tevreden met mijn budget.
Als je achteraf geld tekort komt voor andere leuke dingen is het inderdaad wel een beetje zonde, ik schiet ruim 800,- de lucht in met oud & nieuw maar zonde vind ik het niet.

Laatst bewerkt:
Pfff, ik wil een reactie op die site plaatsen, willen ze me hele personalia ook nog hebben.
Wordt mij een beetje teveel werk, dus dan maar hier een reactie.

Vind de stelling nogal vaag;
Bij normaal taalgebruik zou het zijn; ik vind het zonde van mijn geld (en doe er dus niet aan mee).
Nu wordt er dus eigenlijk gevraagd, "zonde van het geld" dus van iemand anders geld.
Hoe kan je überhaupt beoordelen of het zonde is van het geld, je weet tenslotte niet hoe iemand anders leeft.
Ik heb een tijd gekend waarbij ik geen vuurwerk afstak en veel uitging.
M'n staptijd is zo'n beetje voorbij, dus nu geef ik wat extra geld uit aan vuurwerk.
Vind het dan een beetje vaag dat iemand anders moet gaan beoordelen of dat zonde van mijn geld is.
En er zijn zoveel dingen waaraan je (buiten goede herinneringen) uiteindelijk niets aan over houdt, zoals stappen, uit eten gaan, vakanties etc.
Laat iemand gewoon lekker voor zichzelf kiezen, wat hij leuk vind en waaraan hij zijn geld wil uitgeven.

En die reactie over "straks kunnen ze weer naar de voedselbank"...
Laat de betreffende persoon eens naar die voedselbank gaan en vragen of de mensen aldaar geld uitgeven aan vuurwerk.
Denk het niet, want die mensen moeten elk dubbeltje omdraaien.

O ja, en vuurwerk hoort uiteraard bij de jaarwisseling.
Zonder vuurwerk zou het naar mijn mening maar een saaie en kale bedoening zijn.
Een beetje zoals een kerst zonder kerstversieringen en kerstboom.

ik vind vuurwerk toch echt niet zonde van mn geld
het is een hobby dus waarom is het zonde
5 keer per jaar op vakantie vind ik zonde van mn geld

of een nieuwe auto

ieder zn hobby en die van mij is in dit geval vuurwerk!en daar heeft niemand iets over te zeggen!

Back
Bovenaan