'Vuurwerk wordt te duur voor consument'

ylke

VWC lid
Amsterdam - De behoefte om vuurwerk te kopen om het met oud en nieuw af te steken begint steeds minder te worden. Dit schrijft het AD op basis van een onderzoek door Q&A Research & Consultancy.

Bij 63 procent van de ondervraagden is het simpelweg het geld niet waard. Een vijfde (21 procent) zegt het te gevaarlijk te vinden en 20 procent ziet af van aankoop omdat het slecht voor het milieu is.

Het bedrag wat de vuurwerkkopers uitgeven is vrijwel gelijk aan vorig jaar. Toen ging er gemiddeld voor bijna 60 euro over de toonbank aan knallers, vuurpijlen en dergelijke.

Irritatie om harde knallen

De harde knallen van (illegaal) vuurwerk beginnen steeds meer Nederlanders te irriteren. 'Mede als gevolg hiervan ziet 45 procent van de Nederlandse bevolking graag een vuurwerkverbod tegemoet', aldus Q&A. 'Zelfs 20 procent van de mensen die van plan is vuurwerk te kopen, staat niet onwelwillend tegenover het verbod.'

Bron

Daarom is het elk jaar weer een record haha.
17 miljoen mensen en voor 80 miljoen de lucht in en dan is het illigale niet meegerekent.

Het gaat om geld.
Vuurwerk hoord bij oud en nieuw.
Zelfde geld als benzine ze kunnen het zo duur maken als ze willen je heb het gewoon nodig.
maarja met de prijzen van tegenwoordig kun je beter net als shag en brandstof lekker in het buitenland halen .

Stemmingmakerij. Hoeveelheid legaal wat wordt uitgegeven stijgt nog altijd licht, laat staan wat er zwart de lucht in wordt gejast. Als je ziet wat mensen uitgeven aan eten en kado's met Kerst, en vakanties en andere luxegoederen in het algemeen, is er meer dan voldoende teveel geld om lekker de lucht in te knallen. Overschot.

Dat ze ons maar eens eerst vertellen wie dit onderzoek besteld en betaald heeft.

Wie betaalt, die bepaalt.

Hahaha wat een prut verhaal.

Eerst zeggen dat de behoefte minder is en vervolgens eindigen met het verhaal dat de vuurwerkkopers uitgeven is vrijwel gelijk aan vorig jaar. Stemming makerij

20% koopt niet vanwege het milieu is naar mijn mening ook ongeloofwaardig.

En ze hebben waarschijnlijk nog niet de nieuwste cijfers waarin staat dat er weer meer geld is uitgegeven, dan is je onderzoek gelijk niets meer waard haha.

ik moet wel zeggen als er geen korting was voor ons zeg maar dan had ik echt niet zoveel bestelt als nu als je ziet wat voor bedraagen in het folder staat zou ik voor somige dingen nooit betaalt hebben zelf

Te duur is het zeker,
Ik denk dat steeds meer mensen naar duitsland gaan
En daar wordt geen rekening meegehouden.
De overheid wil onze traditie kapot maken ,
Dat zal ze nooit lukken.
Er komt steeds meer illegaal vuurwerk en dat is hun eigen schuld.
Een mooi voorbeeld id de cobra 6 , een geweldig product voor een pyro die er goed mee omgaat.
Maar door de media is het in vekeerde handen gevallen
de overheid geeft voorlichting aan jongeren door in een klas een cobra6 te laten zien
En te vertellen hoe gevaarlijk dit is.
Dit heeft juist een tegen overgesteld effect
Het lijkt wel of ze reclame maken voor dit soort producten
Zo proberen ze de bevolking warm te krijgen voor een verbod
En dat doen ze met dit artikel ook
Jammer ontzettend jammer dit

meeste geld gaat toch naar vuurwerk het is mooi om naar te kijken en kan niet zomaar in 123 verboden worden omdat het een traditie is en de media verteld het allemaal erg er zijn ergere dingen op de wereld

In Amsterdam spelen ze nu eenmaal liever met sterretjes. En dat het liefste gratis.

Maar goed, het is inderdaad wel zo dat wanneer de prijzen absurd oplopen mensen teleurgesteld raken en uiteindelijk afhaken. Zelfde als grof geld betalen en een shit product geleverd krijgen. Oftewel, laat de prijzen onbetaalbaar worden en het is einde verhaal met het draagvlak voor vuurwerk. Hoera voor je weet wel wie.

Allemaal lukraak journalistiek
Ik gebruik de sinterklaas en kerst uitgave onderzoeken altijd als graadmeter voor de vuurwerkverkoop.
En tot nu toe heb ik altijd gelijk gehad dat als deze hoger zijn dan het jaar ervoor dit ook gaat gelden voor de vuurwerk verkoop.

Dus ze moeten eerst leren een gedegen onderzoek uit te voeren!

20% koopt niet vanwege het milieu? ongeloof waardig want het is maar 1x in het jaar terwijl de hele jaar door auto's,vrachtwagens,vliegtuigen erger is voor milieu.
Vuurwerk is gewoon hier in Nederland duurder door de BTW en de veiligheidsvoorschriften.

Ik kijk na uit de echte rapport in het nieuwe jaar

Ik koop elk jaar voor veel geld vuurwerk, maar als ik de vuurwerkkrantjes zie kan ik me heel goed voorstellen dat slechts 20% van Nederland vuurwerk koopt. Knalvuurwerk is er niet, mooie pijlen zijn er ook niet en cakes (wat dan wel mag) zijn echt belachelijk duur. Als dat het enige vuurwerk was zou ik er ook niks meer aan vinden. Als je illegaal vuurwerk koopt en profiteert van kortingen uit de wijde omgeving is het nog leuk, maar dat doet de gemiddelde consument natuurlijk niet. Ik vind vuurwerk met korting zelfs vaak nog aan de dure kant.

Ik koop elk jaar voor veel geld vuurwerk, maar als ik de vuurwerkkrantjes zie kan ik me heel goed voorstellen dat slechts 20% van Nederland vuurwerk koopt. Knalvuurwerk is er niet, mooie pijlen zijn er ook niet en cakes (wat dan wel mag) zijn echt belachelijk duur. Als dat het enige vuurwerk was zou ik er ook niks meer aan vinden. Als je illegaal vuurwerk koopt en profiteert van kortingen uit de wijde omgeving is het nog leuk, maar dat doet de gemiddelde consument natuurlijk niet. Ik vind vuurwerk met korting zelfs vaak nog aan de dure kant.

Mee eens. Ik bestel door het hele jaar heen. Ga in Januarie naar Olen, heb geprofiteerd van de actie bij Haokan. Bij de lokale dealer de nieuwste potjes besteld. Je merkt het niet zo omdat je niet in een keer in november/december het bedrag moet uitgeven. Toch als ik nu kijk wat ik weer heb uitgegeven krab ik mezelf toch weer even achter de oren. En dan heb je d.m.v alle kortingen ten minste nog een aardige hoeveelheid vuurwerk. Vuurwerk vind ik inderdaad te duur worden, als je er niet zonder korting aan kan komen.

Het is niet goedkoop maar als je de kanalen weet zoals valk met vuurwerkperdoos is het interessant en dan koop je bijna 100% meer vuurwerk voor iets meer geld.

Ik ben in februari begonnen met het bestellen van vuurwerk bij goedkopervuurwerk, met aardig wat korting, voorderest een kartonnetje hier en daar, als je dat verdeeld over het jaar blijft het leuk. Haal je het bij de plaatselijke fiersenhandel, dan wordt je inderdad niet vrolijk van de prijzen, vraag je dan om korting, dan krijg je een antwoord van: korting? Wat voor korting?

Nou een jaar gedaan

Maak de vergelijking is, een avondje stappen of uit eten voor 100 euro vinden we teveel.
En een box halen voor €100,- boeit ons niks.

Nu ik het zo bekijk is vuurwerk veelste duur..

Maargoed we kopen het toch wel dus blijven de prijzen stijgen.

Back
Bovenaan